Uusi päivä alkoi noin 20 min sitten

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mitä sinä aiot tehdä tänään?

Mä tapaan vanhan palstaystäväni ja mennään kirppikselle kiertelemään. Ihan liian kauan siitä, kun ollaan viimeksi tavattu. Pihasta on saatava loputkin laatikot ja ruukut tyhjennettyä ja jotain kanervia ajattelin hommata etupihalle. Syksy on alkanut ja talvi saa tulla. Ajattelin myös aloittaa joulusesongin. En tiedä, vieläkö joku tänä päivänä arvostaa itse tehtyjä Barbien vaatteita, mutta ajattelin tuunata jokusen nuken ja ommella niille uniikit iltapuvut. Toivottavasti löydän lapsia, joille voin nuket pukuineen antaa.

Ei kummempia suunnitelmia. Lapsen kanssa puuhastelua, asukin liikelaskentaa ja netissä hengailua varmaan ainakin tulee tällekin päivälle. :D

Pitäisi saada kyllä järjesteltyä tavaroitakin, mutta ei vaan saa aikaseksi. Ikuisuusprojekti. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24699746:
Mitä sinä aiot tehdä tänään?

Mä tapaan vanhan palstaystäväni ja mennään kirppikselle kiertelemään. Ihan liian kauan siitä, kun ollaan viimeksi tavattu. Pihasta on saatava loputkin laatikot ja ruukut tyhjennettyä ja jotain kanervia ajattelin hommata etupihalle. Syksy on alkanut ja talvi saa tulla. Ajattelin myös aloittaa joulusesongin. En tiedä, vieläkö joku tänä päivänä arvostaa itse tehtyjä Barbien vaatteita, mutta ajattelin tuunata jokusen nuken ja ommella niille uniikit iltapuvut. Toivottavasti löydän lapsia, joille voin nuket pukuineen antaa.
Uskoisin kyllä, että vielä löytyy lapsia, jotka arvostavat tuollaista. Tosin kaikki eivät välttämättä arvosta, ja sitä voi olla hankala tietää etukäteen, jos noitakin olet ajatellut vieraille lahjoittaa? Ainahan voi toki lapsen vanhemmilta kysellä. :)

Muoks. Ja paljon tuossa asennoitumisessa on myös vanhemmista kiinni. Jos vanhemmat eivät pidä minään kyseista lahjaa, niin asenne helposti tarttuu lapseen ja sama myös toisinpäin.

Viimeksi muokattu:
:) Kivalta kuulostaa. Mun lapsi muuten, ja äitikin ;) , arvostavat kaikkea itsetehtyä ja lapsi on juurikin innostunut Barbeista. :D Mulla on tallessa mun äidin tekemiä barbinvaatteita ja joitain sellaisia myös, jotka olen ommellut itse lapsena käsin nukeilleni. :)

Meillä on huomenna tiedossa aika perinteinen sunnuntai; ulkoilua, huolella valmistettua ruokaa, päivälepo ja iltasauna. Eli sienimetsään menemme aamupäivästä, jos sää sen sallii. Päivällä laitetaan kotona useamman ruokalajin ateria (sienikeittoa (itsekerätyistä sienistä, ja jos ei saada niin kaupasta herkkusieniä), lohta ja kasviksia, omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta / -jätskiä), päivälepo (pötkötellään koko perheen voimin ja lueskellaan kirjoja sängyssä). Sen jälkeen käydään palstalla keräämässä maa-artisokat ja syyskukkia, jatketaan syysmaankääntöä. Ja illalla vielä saunaan. Mahdollisesti siivoan myös vaatehuoneen jossain välissä.

:) Kivalta kuulostaa. Mun lapsi muuten, ja äitikin ;) , arvostavat kaikkea itsetehtyä ja lapsi on juurikin innostunut Barbeista. :D Mulla on tallessa mun äidin tekemiä barbinvaatteita ja joitain sellaisia myös, jotka olen ommellut itse lapsena käsin nukeilleni. :)

Meillä on huomenna tiedossa aika perinteinen sunnuntai; ulkoilua, huolella valmistettua ruokaa, päivälepo ja iltasauna. Eli sienimetsään menemme aamupäivästä, jos sää sen sallii. Päivällä laitetaan kotona useamman ruokalajin ateria (sienikeittoa (itsekerätyistä sienistä, ja jos ei saada niin kaupasta herkkusieniä), lohta ja kasviksia, omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta / -jätskiä), päivälepo (pötkötellään koko perheen voimin ja lueskellaan kirjoja sängyssä). Sen jälkeen käydään palstalla keräämässä maa-artisokat ja syyskukkia, jatketaan syysmaankääntöä. Ja illalla vielä saunaan. Mahdollisesti siivoan myös vaatehuoneen jossain välissä.
Mua alko väsyttää jo ajatuskin kaikesta tuosta touhuilusta. :ashamed:

Miten sulla riittää virtaa tuohon? :D

Mä en enää osaa suunnitella mitään. Ihan olotilan mukaan mennään. Tänään lyhyt kiertely parissa vaatekaupassa ja ruokaostokst väsyttivät kroppaa niin, että piti heittää tabut naamaan ja painua sänkyyn.

Huomennakin on varmaan edessä elokuvien katselua, netissä surffailua ja ehkä pojan paijaamista, jos tulee kotiin. Joku kirppiskin olisi kiva käydä kiertämässä.

Mua alko väsyttää jo ajatuskin kaikesta tuosta touhuilusta. :ashamed:

Miten sulla riittää virtaa tuohon? :D
Helekutti, tuohan on mun lepopäivä. :D Ei tossa ole touhuilua muuta kuin sienestys (=leppoisaa samoilua metikössä) ja palstamaankääntö (tykkään). Ruokaa nyt pitää enivei laittaa ja muuten aion vaan oleilla, päivälevotkin nappaan, kuten yleensä viikonloppuisin. Vaatehuoneen siivous toki on touhuilua kerrassaan, mutta se on kysymysmerkillä. Pitää toteuttaa tässä parin viikon sisään, ja teen sen siten kun on ispiraatiota ja aikaa.

"vieras"
Vauvanhoitoa, vauvanhoitoa, vauvanhoitoa... :D

Mä ten pienenä aina äidin kanssa barbien vaatteita. Meillä ei ollut varaa ostaa kallista barbien taloa, mutta äiti teki mulle hienon barbien talon kirjahyllystä. Päällysti tapettiliikkeestä saaduilla näytetapeteilla ja teki itse huonekaluja. :)

Aamulla on pyykinpesua. Kummilasta käydään moikkaamassa ja sieltä suunnataan kihlajaiskahveille. Iltapäivällä ajattelin kuntosalille lähteä rehkimään ja päivällisen jälkeen perheen kanssa pitkälle kävelylenkille. Yksi kaappikin pitäisi siivota jossain välissä.

Ken guru
Meinaan ottaa kirveen käteen ja....

....kokeilla saanko yhen hyllyn sillä palasiksi.
Jännä projekti sinänsä, kun en ole juurikaan tehnyt kirveellä töitä, eli mulla ei ole pienintä käsitystä mitä siitä tulee, tai saanko toivottua tulosta aikaiseksi. Ja kyse on siis vähän isommasta hyllystä.

Muuten ihan normi sunnuntai, lasten kanssa pelataan lautapeliä, ruoan laittoa, pyykin pesua, ehkä katson jonkun elokuvan tai jotain telkkarista, ehkä jotain pikkusiivousta, mutta nyt oon saanut siivottua aivan kaikki hyllyt ja kaapitkin viimeisinä parina viikkona, ja nuoltua taas kämpän katosta lattiaan. Eli siivottavaa ei kauheasti tällä hetkellä ole.

Keittiksellä on kyllä :heart: paikallaan. Kuulostaa tosi ihanalle tuo Barbie-projekti.

Mä menen ostamaan tänään henkilövaa'an. Meinaa hermo mennä tuohon nykyiseen (Tarjoustalosta hintaan 9,95), kun pitää aina arpoa tuota painoa. Näyttää yleensä kolmea eri lukemaa mukavilla heitoilla. Esim 70,7 71,0 71,2.

Kotihommia, pyykkikone laulaa jo toista kertaa, tiskari just lopetteli, vähän imurointia ja vaatteet huomiselle valmiiksi. Kunhan mies kotiutuupi, käydään ostamassa tytölle kuravaatteet ja noin ziljoona sormikasta/sukkaa/alushousua muulle laumalle. :D
Loppupäivä nautitaan sunnuntaista perheen kesken.:heart:

Noista itse tehdyistä; meidän tyttö ainakin on ihan täpinöissään aina kun teen esim vauvanukelle jotakin vaatetta.:heart:

eilisen laiskottelupäivän jälkeen tälle päivälle riittää töitä, siivousta, pyykinpesua, pyykin viikkausta ja pihatöitä, jos käsi kestää..
onneks on orja käytössä niin voi imuroinnin ja lattian pesun delegoida eteenpäin :D

lehtien haravointia odotan,mut veikkaan et sitä en pysty tekemään : / se vaan tekis selälle hyvää..

ukko ja Neiti lähtee motocrossia kattoo, ni voi olla et painun kävelylle/kirpparille sillä aikaa..

Yhteistyössä