UUSI Opettaja vs Oppilas video

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:53 jeppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:52 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:44 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:39 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:37 Cathryn kirjoitti:
Ihan #&%?$!* pimee opettaja! :eek: :eek: :headwall: :headwall:
Kusipää suomeks!

Olis voinu muutenkin hoitaa tilanteen, jos olis hermoja, mitä pitäis olla, kun tohon työhön lähtee. V.ittuilevia oppilaita on aina, se ratkasee, mitkä menetelmät opella on siihen.

Ei voi, eikä saa ruveta riuhtoon ja uhkaileen oppilasta, jos hän ei tottele. Herrajjumala!!!!!!!!!!
No MITEN tilanne olisi sitten pitänyt hoitaa?
Kysytkö tosissas?
No ei ainakaan repimällä! :eek:
Kiinnostaisi kovasti nähdä, kuinka itse toimisit tilanteessa, jossa tuollainen pentu tahallaan hyppisi silmillesi ja koettelisi kärsivällisyyttäsi provosoivalla käytöksellään. :LOL:
Ei taida tulla Cathrynilta vastausta? Siinäpä se. Silmille hyppivien teinien jälkeen toiseksi ärsyttävintä ovat viisastelevat vanhemmat jotka tietävät ja osaavat kaiken...
peesaan täysin!!
jonon jatkoksi tämäkin! :wave: ...ärsyttää juuri sellaiset vanhemmat,jotka ovat tyyliin: "No mutta,eihän meiän Petteri mitään tehnyt,sehän oli täysin tuon opettajan vika,ei Petteri mitään pahaa halunnut,halusi vain opiskella,kauhea opettaja kävi ihan ilman syytä meiän kullannuppuun käsiksi..." :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :whistle:
 
Hiiohoi
Reilu peli. Oppilas katsoo kameraan ja tietää, että kuvataan. kyllä itsekin saisin vaikka rauhallisimman tyypin ärsyyntymisen nauhalle. Voihan sitä tehdä vaikka kuinka monta ottoa ja pistää onnistuneimman nettiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:44 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:39 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:37 Cathryn kirjoitti:
Ihan #&%?$!* pimee opettaja! :eek: :eek: :headwall: :headwall:
Kusipää suomeks!

Olis voinu muutenkin hoitaa tilanteen, jos olis hermoja, mitä pitäis olla, kun tohon työhön lähtee. V.ittuilevia oppilaita on aina, se ratkasee, mitkä menetelmät opella on siihen.

Ei voi, eikä saa ruveta riuhtoon ja uhkaileen oppilasta, jos hän ei tottele. Herrajjumala!!!!!!!!!!
No MITEN tilanne olisi sitten pitänyt hoitaa?
Kysytkö tosissas?
No ei ainakaan repimällä! :eek:
Ootko ihan järjen jättiläinen? Kyllä toi oppilas olis mun puolesta ansainu kovempaakin käsittelyä, opettaja toimi täysin oikein!
 
Olisipa kuavttu mitä se jätkä teki ennen kuin tuota oli alettu kuvaamaan!

Tuollaisia mulkeroita oli yläasteella pilvin pimein, kiusasivat yhden opettajan niin pahoin että joutui mielisairaalaan ja kuoli sinne oman käden kautta. Ja ihan saletisti johtui vain ja ainoastaan siitä että oppilaat kiusasivat henkisesti ja fyysisesti miesparkaa vuosia!!

Hänelläkin meni toisinaan hermot ja kävi oppilaaseen kiinni (ja tuo videolla nähty oli pientä siihen verrattuna). Mutta nuo tilanteet oli aina fyysisen kiusaamisen seurausta, oppilaat pisteli nastoilla, heittelivät kumeilla, märillä papereilla, polkivat varpaille jne.jne.

Mun mielestä opettajille pitäisi sallia nykyistä kovemmat keinot pistää tulkuttavat mukulat ojennukseen. Tässä nähdään mihin maailma menee kun herranterttuja ei saa ojentaa vaikka mikä ois.
 
NuoriAikuinen
Että mua pistää vihaksi tollaset teiniurpot!!!! \|O \|O \|O :kieh: :kieh:

Miettikää nyt oikeasti millainen tulevaisuus Suomella on jos ja kun tuollaiset pojat kuten näissä videoissa ja ne tusina pissikset alkavat keskenänsä mukuloita vääntämään... :eek: :x ja miettikää kummoinen kasvatukset heidän lapsensa saavat?! No joo oli vähän kärjistetty, muistetaan toki etteivät kaikki nuoret ole onneksi tuollaisia.

Mutta kyllä sietäisi vanhempien pikkusen enemmän kiinnittää huomiota murkkujensa käytökseen ja kasvatukseen ja välittää kunnon arvoja ja opettaa kunnioitusta ja käytös tapoja. Joukossa tyhmyys tiivistyy ja nuoriin kohdistuu kaveripiiristä tajuttomasti paineita, mutta silti kotiväellä on oma vastuu ja kyllä vanhempien pitäisi katsoa vähän peiliin. On tää nykymeno sen verran hurjaa että jopa mua 24 vuotiaana jo hirvittää ja oikeasti itsekään en ole ollut mikään nörtti tai nössö omina kouluaikoinani..
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 06:53 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
ja taas saa vanhemmat olla tooosi ylpeitä kun ovat osanneet kasvattaa noin hienon pojan \|O :whistle: :snotty: :xmas: :kieh:
Niinpä.. auta armias jos mun muksusta tulisi tuommoinen teini.. tarttisi kyllä oikeasti katsoa omaa itseään peilistä siinä vaiheessa, kyllä jotain on mennyt vikaan kun tuollaisen hirviön on saanut aikaan...

Jos mulla olisi teini-ikäinen lapsi niin mä varmaan näyttäisin sille nämä videot ja sanoisin että noin et sitten mene tekemään tai huoneesi ovi otetaan irti, kännykkä otetaan pois, et pääse kotona nettiin, et saa penniäkään viikkorahaa, saat arestia jne jne jne jne.. :whistle:

Oikeastaan musta olisi hyvä keskustella että mitä tuollaisten murkkujen vanhempien kannattaisi tehdä asialle.. että millä keinoin opettaa kunnioittamista ja hyviä tapoja ja empatiaa tuon ikäiselle kun ei ole siinä tuohon mennessa onnistunut.. Mun mielestä se olisi rakentavaa. tästä päivittelystä kun ei taida olla hyötyä kun tuskin ne murkut näitä lueskelee ja opikseen ottaa. :attn:
 
Väittäkää mistään mitään ymmärtämättömäksi mussuttajaksi, mutta mun mielestä toi opettajankin käytös oli ala-arvoista. Miks ihmeessä opettajalla on oikeus tolla lailla repiä ja tuuppia NYRKIT PYSTYSSÄ? Sen oon nuorien parissa toimimisesta huomannut, että sellasia opettajia, joilla on oikeesti homma hoidossa, ei kiusata. Mutta jos koulusta löytyy opettaja, joka on valmis provosoitumaan ja huutamaan kurkku suorana nyrkit pystyssä, niin sitä kiusataan. Nuoret testaa, että kuinka pitkälle voi mennä, ennen kuin tyyppi pimahtaa ja alkaa väkivaltaiseksi, rajojen hakemista ja turvattomuutta se on. Varsinkin oppilaat, jotka kotonaan näkevät väkivaltaa, testaavat opettajia, että lyökö se, jos teen näin, tai jos sanon näin. Ja opettaja ei saa oppilaaseen kajota. Oppilas voidaan määrätä rehtorin puhutteluun, erottaa määräajaksi, hänen käytöksestään voidaan ilmoittaa sosiaali-viranomaisille, mutta opettajalla ei ole oikeutta koskea oppilaaseen väkivaltaisesti. Jos ei edes opettajilla, kasvatusalan ammattilaisilla ole sitä taka-raivossa, onko ihme, että nuoriso voi huonosti?
 
PahaSilmä
Opettaja uhkasi monta kertaa kuraattorilla, mutta ei edes aikonut kutsua tätä paikalle. eli ope teki itsestään pellen, joka ei toteuta uhkauksiaan. Lapsen kanssa, vaikka olis kuinka naurettava asia, niin ei pidä aloittaa taistelua, ellei aio sitä voittaa. Ei pidä uhata mitään, mitä ei ole valmis toteuttamaan käytännössä.

Kuraattori olisi pitänyt pyytää paikalle jo ensimmäisen uhkauksen jälkeen, niin olisi tullut ilmi luultavasti myös tuon kiusimisen nauhoittaminen.

Hermonsa menettänyt opettaja ei ole pelottava, vaan pelkästään hassu. jos opettaja on kiva, oppilaat haluavat tehdä opettajan mieliksi, eivätkä ehkä näin herkästi kiusaa. Seuraamuksia pitää olla oikeasti, uhkailu on täysin tehotonta jos siitä ei koskaan seuraa mitään.
 
PahaSilmä
\joo joo. Poika ei potkinut mummoa. Mutta sinä suosittelet tappamista. sanoisin, että sinä olet lähempänä mummonpotkijaa kuin tuo poika.

Sivarit eivät muuten välttämättä lainkaan potki mummoja. minun mies suoritti sivarin koulussa, jossa hän opetti ja taltutti juuri sellaisia lapsia, kuin tässä videossa oli.

Mutta pikaista paranemista sullekkin :hug: <br><br>
 
näin se menee
Poika ei potkinut mummoja mutta et tainut ymmärtää mitä toi yks ajoi takaa? Siitä sivarista en nyt tiedä.

Joka tapauksessa tämä ei ollut edes ensimmäinen laatuaan.
Youtubessa oli myös pätkä missä 10v pojat räkivät ja tönivät mummoa. Tämä pätkä oltiin kuvattu vain sen takia, että saataisiin "hauskaa" materiaalia. Youtubessa oli myös video jossa joukko 15-18v jätkiä väkisin makasivat teinitytön päällä. Yllättäen tämä video hävisi sieltä.
Tää homma alkaa lähteä käsistä. Toisinaan sitä toivoo, että tommonen pikkupaska tulisi vastaan ja avais sen ruman turvan. Samaa toivon kaikkien hyysäri vanhempien kohdalla.
 
Olipa pitkäpinnanen opettaja.


Voi noita vanhempia jotka tuollaisenkin ovat saaneet aikaseksi. Mahtavat olla oikein ylpeitä. :kieh:

Noista oikeuksista, mitens siellät toisessa opettaja vs. oppilas ketjussa olikin jotain viitteitä. Opettajalla on kyllä oikeus koskea oppilaaseen, saattaakseen tämä ulos luokasta, oppilas jos taasen väkivaltaisesti vastustaa, niin voi saada syytteen virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Tällänen olisi ihan hyvä kertoa niille kullannupuille, että se pelleily voi johtaa ihan seuraamuksiin.

Eli ei tuo pojan hokema, ei sulla ole oikeus koskea muhun pidä edes paikkaansa. Hänellä voi olla jotain pieniä tiedonmurusia sieltä täältä, omia etujaan koskien, mutta kokonaiskuvaa hänellä ei ole. Tätä ylimielisyyttä teineiltä, että luulee tietävänsä kaiken, kun tosiasiassa ei tiedetä mitään.

Minusta tuntuu, että monien kasvatuksesta puuttu ihan tällänen perus- syy ja seuraus osio.
 
pakko myöntää, mutta jos mä oisin ollu toi opettaja niin kyllä olis tehny mieli käydä vähän enemmänkin käsiks tohon pentuun. ja sen takia musta ei tuu koskaan ainakaan opettajaa, koska tiedän miten tiukille noi mammojen lellipennut voi opet laittaa. mulla ei kestäis hermo.
 
PahaSilmä
Selkeästi opettaja ei tiennyt, että hänellä on lupa laittaa oppilas ulos luokasta kohtuullista voimaa käyttäen. Olisi kutsunut sen kuraattorin. Hölmöintä mitä tossa tilanteessa voi tehdä, on alkaa jahtaamaan oppilasta.

En oikein ymmärrä, miten tuo nyt oli sama asia, kuin mummon potkiminen tai teinitytön päällä makaus. Lievää yleistystä vissiin.
 
no aivan selvästi oli suunniteltu juttu että tuo kuvataan. ei ollut oppilaalla puhtaita jauhoja pussissaan.

mutta väärässä oli opekin. ei sillä ole mitään oikeutta käydä käsiksi. Kyllä pitäs kasvattaa pitkä pinna kun noihin hommiin alkaa. eihän se edes uskaltanu kutsua sitä kuraattoria paikalle kun oli itse jo käyny käsiksi ja tiesi tehneensä väärin. uhkailu ja väkivalta. sillähän niitä lapsia kasvatetaan! :kieh:

uhkailu, kiristys ja lahjonta on käytössä useimmissa kodeissakin. mutta kyllä vaan on tässä koti-yhteydessä käsiksi käyminenki kovasti tuomittu juttu tällä palstalla. mikä siinä sitten on hyväksytympää koulussa?
 
oikein tekemällä tehty video, aloitettu siinä vaiheessa ku opella jo palanu pinna, tuo rasittava teini kakara oikein mielissään katteli välillä kuvajaa..p.askiainen!! pistää ärsyttämään, opettaja ihan siististi käski poistumaan, yrittivät pennut että käy päälle...
niin nythän se toinenki opettaja vas. oppilas video on päässy julkisuuteen niin nää penskat alkaa sit uhalla vielä tekeen tollasia lisää.
onneks en oo opettaja!!!
 
Möhkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:44 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:39 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:37 Cathryn kirjoitti:
Ihan #&%?$!* pimee opettaja! :eek: :eek: :headwall: :headwall:
Kusipää suomeks!

Olis voinu muutenkin hoitaa tilanteen, jos olis hermoja, mitä pitäis olla, kun tohon työhön lähtee. V.ittuilevia oppilaita on aina, se ratkasee, mitkä menetelmät opella on siihen.

Ei voi, eikä saa ruveta riuhtoon ja uhkaileen oppilasta, jos hän ei tottele. Herrajjumala!!!!!!!!!!
No MITEN tilanne olisi sitten pitänyt hoitaa?
Kysytkö tosissas?
No ei ainakaan repimällä! :eek:
Kiinnostaisi kovasti nähdä, kuinka itse toimisit tilanteessa, jossa tuollainen pentu tahallaan hyppisi silmillesi ja koettelisi kärsivällisyyttäsi provosoivalla käytöksellään. :LOL:
kiinnostneena mäki odotan cathrynin vastausta :)
 
Toivottavasti mun pojat ei tuu ikinä käyttäytymään noin! :kieh: Tosi ärsyttävä poika...ihme pätemistä luokkakaverien edessä. Hävettäis, jos ois oma lapsi kyseessä ja varmasti saisi kotona läksytyksen.
 
helläheluna harmaana
Mä olen työssä pienluokassa jossa 7 oppilasta 1-3luokkalaisia. Me ainakin napataan käsivarresta kiinni ja raahataan oppilas pihalle jos menee mahdottomaksi. Esim. raivokohtaukset, väkivalta ja toisten kiusaaminen. Niin ja siis raahaamisella tarkoitan sitä jos ei itse suostu lähtemään. Ja toi kiinni käyminen on myös raivokohtauksissa pakko toimenpide jotta pystyy itseään suojelemaan.

Videon pojasta voin vain sanoa että ärsyttävä kakara.
 

Yhteistyössä