Uusi (?) lahjojenosto-systeemi

• Viestiketjun aloittaja "nappi"
  • Ensimmäinen viesti
"nappi"
Me vietämme usein joulua perhepiirissä.
Minä ja perheeni ja veli vaimonsa kanssa. Ja minun ja veljeni vanhemmat.

Tänä vuonna pidettiin "arpajaiset". Eli jokaiselle arvottiin henkilö (joku meistä) jolle ostetaan lahja. Lahjan arvo max n. 20e.

Minusta tää oli tosi kiva juttu. Varmasti jatketaan tulevaisuudessakin.

Kellään muulla ollu tällasta?

"a p"
[QUOTE="mii";25276046]Oiskohan se vielä kiva että aattona sitten lahjojen avaamisen jälkeen arvottaisiin jo seuraavan joulun lahjottavat?[/QUOTE]

Varmaan ihan hyvä jos harvoin ollaan tekemisissä. Me ollaan useemmin, että jätetään kyllä sinne lähemmäksi joulua =)

(ja joo, ymmärsin sarkasmin :) )

"mii"
[QUOTE="a p";25276142]Varmaan ihan hyvä jos harvoin ollaan tekemisissä. Me ollaan useemmin, että jätetään kyllä sinne lähemmäksi joulua =)

(ja joo, ymmärsin sarkasmin :) )[/QUOTE]

?? Öööh ei ollut kyllä mitään sarkasmia tässä :D Mitä luulit?

"a p"
[QUOTE="mii";25276200]?? Öööh ei ollut kyllä mitään sarkasmia tässä :D Mitä luulit?[/QUOTE]

No sitä luulin :D
Ei todellakaan arpajaisia jouluna. Onhan sitä taa vuosi aikaa :)

"äitee"
Tätä harrastettiin Englannissa kun olin siellä töissä. Siis työpaikalla työtovereiden kesken. Se oli sairaan hauskaa kun nimilaput hävis tai osa porukasta ei ymmärtänyt systeemiä tai unohti nimilapun ja jengi oli ihan hiilenä kun sai huonon lahjan tai ei lahjaa ollenkaan...

"mii"
[QUOTE="a p";25276237]No sitä luulin :D
Ei todellakaan arpajaisia jouluna. Onhan sitä taa vuosi aikaa :)[/QUOTE]

Aijaa :/ Musta se olis kiva kun on tavallaan vielä "fiilis päällä" :)

"a p"
[QUOTE="a p";25276341]Juu, toisaalta hyvä pointii. Mut ehtiihän sitä myöhemminkin :)[/QUOTE]

Ja näköjään kärsin jostain lukihäiriöstä tänään, kirjoitusvirheiden perusteella

[QUOTE="nappi";25275989]Me vietämme usein joulua perhepiirissä.
Minä ja perheeni ja veli vaimonsa kanssa. Ja minun ja veljeni vanhemmat.

Tänä vuonna pidettiin "arpajaiset". Eli jokaiselle arvottiin henkilö (joku meistä) jolle ostetaan lahja. Lahjan arvo max n. 20e.

Minusta tää oli tosi kiva juttu. Varmasti jatketaan tulevaisuudessakin.

Kellään muulla ollu tällasta?[/QUOTE]

meillä on tuo käytös ainut ongelma mikä meillä on tuon suhteen että se tehdään
liian avonaisesti.. yritän tarkoittaa sitä että jokainen tietää kuka ostaa kellekkin
niin se on aivan perseestä koska ei viitsi ostaa sitten mitä itse haluaisi vai pitää
oikeastaan kysellä mitä toinen haluaa ja ostaa se... itse haluaisin ostaa mitä mieleen juolahtaa

"a p"
meillä on tuo käytös ainut ongelma mikä meillä on tuon suhteen että se tehdään
liian avonaisesti.. yritän tarkoittaa sitä että jokainen tietää kuka ostaa kellekkin
niin se on aivan perseestä koska ei viitsi ostaa sitten mitä itse haluaisi vai pitää
oikeastaan kysellä mitä toinen haluaa ja ostaa se... itse haluaisin ostaa mitä mieleen juolahtaa
Höh :(
Meillä oli tarkotuskin tehdä se niin että kukaan ei tosiaan TIEDÄ keltä sen lahjan saa. Minusta se on koko homman ydin.
Kurjaa että teillä ei niin toiminut.

"vieras"
Meillä käytetään tuota konstia miehen siskojen perheiden kanssa sekä kun on 18 serkusta lapsilla, niin heidän kanssaan. Homma on onnistuttu tekemään niin salaisesti että ei olla paljastuttu. Arvonta on isäinpäivän aikana.

Meillä on aikuisten kesken vastaava systeemi.
Summa tosin vähän suurempi, koska se alunperin ajateltiin niin, että siihen saa mennä saman verran rahaa kuin mitä menisi, jos ostaisi kaikille aikuisille jotain pientä.
:)

meillä summa tosiaan tuo raha on kans hieman isompi
mutta se arvonta systeemi tosiaan
tehdään liian avoimesti tyyliin yksi nostaa ja toinen sanoo kuka ostaa kellekkin
enkä sitten ole alkanut tyhjästä valittamaan.... mutta se pilaa koko homman

Yhteistyössä