Uusi harrastus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tylsimys_77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tylsimys_77

Vieras
Rupeaa ihan vähän ns. ruuhkavuodet helpottamaan ja oon alkanut miettimään, että mitä sitä vois ryhtyä harrastamaan. Mä olen 40-vuotias ja en oikeastaan koskaan ole harrastanut mitään. En ainakaan missään ryhmässä säännöllisesti. Nyt kaipaisin jotain säännöllistä ja kenties aavistuksen sosiaalista. Mutta kun en keksi mitään. Ehdottakaapas?

Mikään liikunnallinen ei käy. Käyn lenkillä ja kotona käytän tommoista crosstraineria. Talvella vähän hiihdän, kesällä pyöräilen. Olen melkoisen kömpelö, joten en haluu mennä mihinkään lisäksi

Musiikki ei käy. Olen totaalisen rytmitajuton. Varmaan joku neurologinen vika. Vihaan myös tanssia (ei kivaa rytmitajuttomalle). Sävelkorva mulla on hyvä, mutta se ei riitä.

Mutta muuten... harrastelijateatteria olen harkinnut, mutta tuntuu että niissä panostetaan musikaaleihin ja kaiken maailman tanssimiseen, niin se just pitää mut poissa niistä.

Onko ideoita?

Lähde nyt ekana siitä, että mistä pidät. Nythän sulla oli lista asioista, joista et pidä. Vaikea sen pohjalta mitään ehdottaa.
Kaikki tavoitteelliset harrastusryhmät vaativat sitoutumista. Kannattaa miettiä tarkkaan, paljonko sosiaalisuutta kaipaa, ja paljonko haluaa sitoutua. Sitoutuneet harrastusryhmät turhautuvat nopeasti turisteihin, jotka haluavat vähän hengailla mutta eivät kuitenkaan sitoudu työskentelemään sen ryhmän eteen, joten jos tietää ettei oikeastaan kuitenkaan ehkä aina jaksa mennä tapaamisiin, kannattaa jättää menemättä alunperinkin.

Miten kansalaisopiston kurssit? Eivät vaadi sitoutumista samalla tavalla, ja kuitenkin näet ihmisiä.

Yhteistyössä