Uusi ammatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gitta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"Gitta"

Vieras
Olen 45 vuotias ja nyt olisi aikaa vaikka opiskella toinen ammatti.
Olenn ollut samalla alalla 20 vuotta ja tulevaisuudessa saatan olla työtön.

Kiinnostaisi joku sosiaalipuolen ammatti. Kuten terveydenhoitaja tai joku hyvinvoinnin parissa työskentely...

Peruskoulutus ylioppilas mutta onko terveydenhoitajaksi vaikea päästä?
Millainen työllistyminen terveydenhoitajila on on?

No terkkariksi pääset hakemalla nyt AMK haussa jos todistuksesi ja pääsykoe riittää.
Mä just täytin hakemuksen ylempään AMk tutkintoon. Haku siis menossa juurikin.

Jos olet vaihtamassa alaa kannataa miettiä kyllä tarkkaan lähteekö terveydehuolto alalle. Olen toimnut 20 v isossa kaupungissa terveydenhoitajana alkuun lasten, myöhemmin aikuisten parissa. Ihmiset on mukavia, mutta palkkaa on SURKEA ottaen huomioon työmäärän. Alati tulee uusia ohjeita ja muutoksia jotka kumoavat toisiaan tai ovat päällekäisiä. Ei työsuhde etuja juurikaan. Ainut ilo on vähän pidempi loma pitkään olleilla. Itse jo olisin rohkeampi ja vielä paremassa iskussa,työelämä vienyt mehut. Vaihtaisin alaa tai jos olisi ollut viisaampi olisin valinnut itse matkailualan. Mieti vielä ja haastattele eri ammatissa olevia ihmisiä ennen kuin teet valintasi. Ja jos sitten kuitenkin päädyt tälle alallle, niin sitten vain täysillä eteenpäin. Ehkä mulle sattui vain huono työpaikka eikä kutsumusta lainkaan.