Uusavuttominta mitä olet kuullut?

Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen, mikä on uusavuttominta mitä olet kuullut?

Itselle tuli nyt ensimmäisenä mieleen 24v. tuttu, joka meinasi soittaa putkimiehen koska wc:n lavuaari veti hieman heikosti (hajulukkoa ei tyhjennetty vuosiin.)

Avomieheni on myös usein hieman uusavuton ja ihmettelee monista ihan arkisista asioista että miten kummassa minä voin tuollaista osata. :D
 
Äitini kertoi, että joskus ollessaan hammaslääkärivastaanotolla töissä, oli hammaslääkäri sanonut että pitää ostaa uusi jääkaappi kun lamppu on palanut. No, jos on asiantuntija yhdessä asiassa eikai kaikissa tarvitse olla :D
 
Suzyanne
Kerran yhdessä työpaikassani 90-luvulla oli joulun alla kahvihuoneessa glögitölkkejä pöydällä rusinoita ja manteleita kulhossa. Pomo tuli siihen ja sanoi että ai kiva joku on tuonut glögiä. Pyöritteli tölkkiä aikansa ja kysyi sitten että hetkinen, miten tätä tehdään? Olin ihan että :O, sanoin että se vaan kaadetaan mukiin ja lämmitetään. Pomo siihen että miten? Minä sitten kaadoin hänelle mukiin glögiä ja lämmitin mikrossa. Ojensin mukin pomolle ja sanoin että laita itse siihen rusinat ja mantelit jos haluat. Pomo vastasi että kiitos sinulle. Alkoi vähän naurattaa, kuitenkin menestyvän firman omistava bisnesmies kyseessä, eikä osaa glögiä lämmittää...:D
 
Daddadaa
Mun lapsi tulee olemaan tällaisten ketjujen päähenkilö. Vaikka hänellä on yli ysin keskiarvo, ja todella hyvä mielikuvitus, niin hänellä ei ole esim. hoksaustaitoa kotioloissa ollenkaan :O. On ehkä mitä avuttomin 12 v. mitä tunnen. Tuo kuolis nälkäänkin parin päivän aikana jo avuttomuuttaan.

Ja ihmetyttää tosiaan, että kaikki hänen ympärillään on tosi tekeviä tyyppejä. Mutta luulenpa, että tuo avuttomuus johtuu liian hyvästä palvelusta vanhempiensa taholta, tytön laiskuudesta ja mukavuudenhalusta jne. :( Eli kasvatettu päin persettä, ei ole tarvinnut tehdä mitään...
 
"vieras"
Mun lapsi tulee olemaan tällaisten ketjujen päähenkilö. Vaikka hänellä on yli ysin keskiarvo, ja todella hyvä mielikuvitus, niin hänellä ei ole esim. hoksaustaitoa kotioloissa ollenkaan :O. On ehkä mitä avuttomin 12 v. mitä tunnen. Tuo kuolis nälkäänkin parin päivän aikana jo avuttomuuttaan.

Ja ihmetyttää tosiaan, että kaikki hänen ympärillään on tosi tekeviä tyyppejä. Mutta luulenpa, että tuo avuttomuus johtuu liian hyvästä palvelusta vanhempiensa taholta, tytön laiskuudesta ja mukavuudenhalusta jne. :( Eli kasvatettu päin persettä, ei ole tarvinnut tehdä mitään...
Kannattaisiko korjata asiat. Selvähän se on ettei aikuinenkaan osaa perunoita keittää tai glogia lämmittää, jos ei koskaan koton ole lasta kotitöihin mukaan otettu. Vanhempien vastuulla on. Ei voi olettaa, että 7. luoka kotitalous opettaisi ja sielläkin voi tulla noloja tilaneita esim. olen kuullut tytöstä, joka alkoi paistaa jauhelihaa lieden päällä ilman paistinpannua. Ei siis mitään hajua ruoanlaitosta.
 
"vieras"
eräs tuttuni keitti vedenkin pohjaan, se oli minusta jo todella avutonta....

mutta eniten ihmettelen näitä jotka eivät osaa ihan perusruokia tehdä, kuten puuroa, keittää makaronia tmv. tai ei edes kahvia...

meillä onneksi on kotona jo pojatkin saaneet tehdä ruokaa joten veljeni todellakin ovat parempia kokkeja kuin monet naiset.
 
Minusta on aika luonnollista, että joku on avuton sellaisissa asioissa mitä ei ole koskaan tehnyt. Esim. ei lapset opi ruuan laiton perusasioita, jos eivät koskaan näe vanhempiaan ruokaa tekemässä tai pääse/joudu itse tekemään ja kokeilemaan. Miehen kanssa tästä joskus juteltu kun se sanoo ettei osaa jotain tehdä ja sitten itse mietin että mitenkä minä sen osaan/tiedän ja sitten muistan nähneeni vanhempien tehneen niin..

Tämän päivän uusavuttomuutta on minun mielestä se, että sellaisessa tilanteessa missä tarvitsee apua/neuvoja, ei henkilö osaa sitä etsiä netistä/kysyä joltain lähimmäiseltä. Tänä päivänä kun netistä löytyy vastaus melkein mihin vaan, ihan yksinkertaisiinkin juttuihin löytyy ohjeet..
 
"mä"
Uusavuttominta (vaiko tyhmintä?) on se, että kuvitellaan esim. pyykinpesukoneen olevan niin vaikea kone, että sen käytön opetteluun tarvitaan vähintään kuuden vuoden peruskoulutus ja 12 vuoden ikä (jos lapsi on nuorempi niin konetta ei opeteta käyttämään). Leivätkin voidellaan vielä kouluikäiselle, kun ollaan niin avuttomia ettei tuollaista osata lapselle opettaa. Listaa voisi jatkaa vaikka miten paljon tässä uusavuttomien luvatussa maassa...
 
Aikuinen kaveri: "Mistä tiedän, onko mun hella kaasu-vai sähköhella?"

(kaverin puolesta on sanottava, että ei hän mikään tollo ole kummiskaan... sattuipa vaan tulemaan elämän taipaleella esiin asia, jota ei tiennyt... ja nyt tietää tämänki ;))
 
sähkö
Näin sähkökatkojen ja myrskyjen keskellä on aika uusavutonta kun porukka ei muka tule ilman sähköä muutamaa tuntia toimeen, ei voi lämmittää mikropitsaa tai ei näe töllöä :LOL:
Siinä on jo uusavuttomuus huipussaan kun elämä pyörii sähkön voimalla.
 
"vieras"
Yksi soitti perhepäivähoitajakaverilleen, että mitä tehdä, kun lapsella meni hiekkaa silmään ja tämä itkee. Kaveri antoi ihan samat ohjeet kuin minäkin, että huuhtelee silmiä, jos itkulla ei se hiekka lähde. Ja tuo uusavuton oli vielä opettaja.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";25312772]No musta on uusavutonta että täysi-ikäinen äiti ihminen tarvitsee omien asioiden hoitoonsa vanhempiaan.[/QUOTE]

Tää on totta! Ja se, ettei osata elää niin että omat rahat riittäisivät vaan tarvitaan isin ja äidin kukkaroa lisäksi.
 
"vieras"
Uusavuttominta on se, kun palstalla kysellään ennen veronpalautuksia, että koska ne veronpalautukset tulee :D Samassa ajassa sen tiedon löytää netistä itse. Ei vaan, yleisesti ottaen avuttominta on se että seistään tumput suorina ja odotetaan että joku muu hoitaa asiat ja etsii sen tiedon, vaikka olisi niin helppoa esim. netistä etsiä tietoa.

En tiedä onko se legendaa, mutta olen kuullut opiskelijasta, joka pois kotoa muutettuaan piti talvella uunia päällä ja luukkua auki, että sai lämpöä tupaan kun ei osannut säätää pattereita tai soittaa isännöitsijälle (siltä varalta että patterit eivät toimineet). Oli sitten sähkölasku vähän yllättänyt.
 
.....
Sähkökatkojen keskellä kaverini ihmetteli miten saa ruokansa säilymään kun jääkaappi lämpenee. Sanoin, että vie se hyvänen aika parvekkeelle kun ulkona juuri sopiva pari astetta plussaa-keli...

Kuulin joidenkin pikaisesti tyhjentäneen pakastimen, kun sähkökatko tuli. Ja vieneen pakasteet ulos :O Taunot eivät tajunneet, että suljetussa pakastimessa pakasteet kyllä säilyvät pitkään, jopa pari päivää jäässä. Ulkona plussakelissä pilaantuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
Ken guru
Se kun eräs tyttö alkoi avainnipusta etsimään kurkkupurkin avaajaa, sellaisen ison säilykekurkkupurkin siis:



Ja se, kun eräällä oli nestemäinen saippua levinnyt vc:n lattialle, niin heitti lattialle ämpärillisen vettä....
 

Yhteistyössä