Uusavuton kysyy: Miten purjoa käytetään?

  • Viestiketjun aloittaja uusavutonko
  • Ensimmäinen viesti
uusavutonko
Olen 36-vuotias kolmen lapsen äiti ja ostin tänään elämäni ensimmäistä kertaa purjoa! Teen huomenna piirakkaa, johon sitä tulee, mutta...

Mitä osaa siitä purjosta käytetään?
 
"mii"
Sen voi käyttää kokonaan :) vihreestä päästä poistat jos on nahistunutta ja valkoisesta päästä leikkaan päästä vähän pois, sitte halki pituussuuntaan sillai puoliksi ja huuhdot hyvin sisältä ja pilkkomaan :) se pitää huuhtoo kun sinne lehtien väliin jää lkaa, multaa jne.
 
Ota päällimmäinen kerros pois, huuhtele huolella ja sitten ihan se pää missä on juuria, roskiin. Sitten ei kun varsi ohuiksi siivuiksi ja piirakan sekaan niin paljon kun sitä haluat siihen laittaa. Ihan ne vihreät "lehdet" heitän pois mutta periaatteessa sen voi käyttää liki kokonaan.
 
"uusavuton"
:D Kiitos vastauksista. Ihan naurattaa, että vieläkin tulee uusia asioita vastaan! Sen verran googletin, että katoin, mistä kohtaa voi leikata, mutten oikeesti ois varmaan tajunnu huuhdella.
 
"Kokki"
Ota päällimmäinen kerros pois, huuhtele huolella ja sitten ihan se pää missä on juuria, roskiin. Sitten ei kun varsi ohuiksi siivuiksi ja piirakan sekaan niin paljon kun sitä haluat siihen laittaa. Ihan ne vihreät "lehdet" heitän pois mutta periaatteessa sen voi käyttää liki kokonaan.
Miksi ihmeessä heität vihreän osan pois koska kyllähän senkin voi käyttää! Sopii mun mielestä erityisen hyvin salaatteihin.

Ap, kasvikset tulee AINA huuhtoa tai pestä.
 
"alkup."
[QUOTE="Kokki";28133596]Miksi ihmeessä heität vihreän osan pois koska kyllähän senkin voi käyttää! Sopii mun mielestä erityisen hyvin salaatteihin.

Ap, kasvikset tulee AINA huuhtoa tai pestä.[/QUOTE]

No oon aatellu, että purjo on vähän kuin sipuli, en mä sipuliakaan pese :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28134166]Et ole ainoa, mä olen jo 39 enkä myöskään tajua purjoa, olen pitäytynyt sipulissa tähän asti, pitäisiköhän minunkin uskaltaa...[/QUOTE]

Purjo on ihanaa salaatissa ja kasviskeitoissa.
 

Yhteistyössä