Uurnan laskeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Onkos tapana viedä kukkia uurnan laskemiseen ? En ole aiemmin ollut uuran laskemisessa.

..jotenkin voisin kuvitella, etta varmaan ainakin lahiomaiset tuovat kukkia mutta mikali tunnet omaiset, niin kait tuota asiaa voisi ihan hyvin heilta kysya.

Tädin uurnan laskemisesta on kyse. Kyllä mie varmaan ainakin pienen kimpun tai kukan vien. En oikein haluaisi häiritä kyselyillä viedäänkö kukkia.

Tädin uurnan laskemisesta on kyse. Kyllä mie varmaan ainakin pienen kimpun tai kukan vien. En oikein haluaisi häiritä kyselyillä viedäänkö kukkia.
Jotenkin voisin kuvitella etta lahiomaisetkin vievat vain jotain pienta kaunista paikalle, joten - joku herkka, yksinkertaisen kaunis kukka on varmaan hyva valinta

Olen pahoillani menetyksestasi

• Tykkää
Reactions: Kais
Jotenkin voisin kuvitella etta lahiomaisetkin vievat vain jotain pienta kaunista paikalle, joten - joku herkka, yksinkertaisen kaunis kukka on varmaan hyva valinta

Olen pahoillani menetyksestasi

Niin varmasti on hyvä valinta,ehkä kaunis ruusu tai lilja, oliskohan muita sopivia kukkia. Kiitos.

Ruusu on semmoinen turvallisen varma ja kaunis valinta :)
Lilja myos, miksei kallakin...valkoisesta neilikastakin saisi kylla herkan...

Floristi varmasti osaa tuossa kukan valinnassa auttaa ammattitaidollaan.

• Tykkää
Valkoinen kallavihko on aina kaunis valinta. Ja kyllä kukkavihkon ainakin minä olen vienyt.
Mutta soita kukkakauppaan ja tilaa niitä valkoisia kalloja, ei välttämättä ole muutoin aina saatavilla.

• Tykkää
Miksi tehdä asiasta vaikeaa? Kysy omaisilta tai toimi oman pääsi mukaan. Nykyään ei suosita autonrenkaan kokoisia seppeleitä, vaan vaikka yksittäinen ruusu on tyylikkäämpi ja ekologisempi vaihtoehto. Tärkeintä kai on, että menet paikalle jos kerran sinut on kutsuttu. Vastikään äitini haudanneena voin kertoa, etteivät ne kukat omaisia lohduta ja vielä vähemmän ne ilahduttavat vainajaa.

Kiitos avusta. Pitääkin sitten lähempänä käydä tutussa liikkeessä.

Miksi tehdä asiasta vaikeaa? Kysy omaisilta tai toimi oman pääsi mukaan. Nykyään ei suosita autonrenkaan kokoisia seppeleitä, vaan vaikka yksittäinen ruusu on tyylikkäämpi ja ekologisempi vaihtoehto. Tärkeintä kai on, että menet paikalle jos kerran sinut on kutsuttu. Vastikään äitini haudanneena voin kertoa, etteivät ne kukat omaisia lohduta ja vielä vähemmän ne ilahduttavat vainajaa.

En olisi mitään isoa kukkakimppua tai tekelettä viennytkään. :) Ketään ei ole henkilökohtaisesti kutsuttu,vaan jos haluaa sinne tulla,niin saa ja ilmoittaa tietylle henkilölle siitä. Sukulaisesta kyse,enkä halua että jokainen sukulainen soittelee ja kysyy kukista.Enkä mä nyt tee mielestäni asiaa vaikeaksi, halusin vain tietoja ja kysyä onko yleensä tapana viedä kukkia uurnan laskemiseen vai ei.

Osanottoni

Aviomieheni menetettyä vajaa puolitoista vuotta sitten, istutimme viime juhannuksena riippapihlajan mökkimme tontille ja kaadoimme tuhkat pihlajan istutuskuoppaan. Istutimme siihen pihlajan juurelle myös punaisen ruusubegonian hänen muistolleen, joka jaksoi kukkia siinä koko kesän.
Sinulla varmaan ihan eri asia eli uurnan lasku hautausmaalle, Sinne voit viedä yhden esim. ruusun, liljan tai kallan tai yms.
Itse hautajaisissa laskin yhden ruusun arkulle, samoin lapseni. Osanottoni sinulle.
Minulla viimeinen eno nukkui pois viime viikonloppuna, joten hautajaiset ovat edessä.

Aviomieheni menetettyä vajaa puolitoista vuotta sitten, istutimme viime juhannuksena riippapihlajan mökkimme tontille ja kaadoimme tuhkat pihlajan istutuskuoppaan. Istutimme siihen pihlajan juurelle myös punaisen ruusubegonian hänen muistolleen, joka jaksoi kukkia siinä koko kesän.
Sinulla varmaan ihan eri asia eli uurnan lasku hautausmaalle, Sinne voit viedä yhden esim. ruusun, liljan tai kallan tai yms.
Itse hautajaisissa laskin yhden ruusun arkulle, samoin lapseni. Osanottoni sinulle.
Minulla viimeinen eno nukkui pois viime viikonloppuna, joten hautajaiset ovat edessä.

Niin, uurna lasketaan hautaan. Osanottoni myös sinulle. Varmaan päädyn minäkin yhteen kukkaan.Kiitos.

Isäni uurnan laskuun ei kukaan tuonut kukkia tai muutakaan, kuukautta aijemmin olleeseen siunaustilaisuuteen jokainen toi yhden ruusun.
Laskimme uurnan ja sen jälkeen jokainen kävi heittämässä lapiollisen tai pari hiekkaa, kunnes hauta oli peittynyt kokonaan..

Yhteistyössä