Uudet talvikengät katosivat päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24878918]Jos nyt vielä päiväkodin pitäisi alkaa korvaamaan kaikki hävinneet vaatekappaleet niin johan alkais mammalta jos toiselta "varastamaan" tiketit ja goret.

Tylsää, mutta ei niitä kukaan korvaa. Ei kannata tuoda päiväkotiin mitään kovin kallista tai erityisen mieluisaa.[/QUOTE]

Joo. Ei lapselle kannata laittaa mukaan kunnon ulkoiluvarusteita jonkun saatanan varkaan takia. Suututtaa ihan sikana kun joku tolla lailla kajoaa MUN omaisuuteen!

[QUOTE="allukka";24878947]Joo. Ei lapselle kannata laittaa mukaan kunnon ulkoiluvarusteita jonkun saatanan varkaan takia. Suututtaa ihan sikana kun joku tolla lailla kajoaa MUN omaisuuteen![/QUOTE]

Eiköhän ne kunnon varusteet löydy ihan halvemmastakin hintaluokasta.

Tottakai suututtaa, mutta sellaista elämä on. Varasta ei kiinnosta sun tunteet. Kiukku menee ohi ja ensi kerralla tajuat olla vähemmän sinisilmäinen.

[QUOTE="vieras";24878959]Eiköhän ne kunnon varusteet löydy ihan halvemmastakin hintaluokasta.

Tottakai suututtaa, mutta sellaista elämä on. Varasta ei kiinnosta sun tunteet. Kiukku menee ohi ja ensi kerralla tajuat olla vähemmän sinisilmäinen.[/QUOTE]

ei meiltä päin ainakaan löydy talvikenkiä alle 40 euron. Ellei sitten halua käyttää koko talvea kumppareita villasukkien kera niin sit varmasti maksaa reilusti alle 40e.

Kannattaa laittaa nimi aina sellaseen kohtaan jota ei saa leikkaamalla pois.Kengissä laitan aina sinne sisäpuolelle varteen.Ei auta sun muuta kun nyt tarkkailla ilmaantuuko jollekkin päiväkotikaverille samanlaisia kenkiä..

[QUOTE="tina";24879027]Kannattaa laittaa nimi aina sellaseen kohtaan jota ei saa leikkaamalla pois.Kengissä laitan aina sinne sisäpuolelle varteen.Ei auta sun muuta kun nyt tarkkailla ilmaantuuko jollekkin päiväkotikaverille samanlaisia kenkiä..[/QUOTE]

Eipä siinä muu auta. Tosi kurja juttu. :(

tuota mä en just ymmärrä, et miten niin pk:ssa ei ole lasten vaatteet ja tavarat hoitajien vastuulla. 1-v lapsiko se osaa sitten esim huolehtia itse tavaroistaan ja vaatteistaan, eiköhän se kuulu pk-tätien työhön huolehtia että oikealla lapsella on oikeat vaatteet ja tavarat tallessa.. Eri asia on sitten jos todella jonkun vanhempi on kengät varastanut huomatessaan ihkauudet ja juuri omalle muksulle sopivat kengät..

kuule jos vanhemmat ei nimikoi kultamurunsa vaatteita niin ne menee sekaisin nesimmäisen märän ulkoilun jälkeen, kun jostain syystä lähes kaikilla tytöillä on H&M:n HelloKitty pipoja tms. asustetta ja vailla nimi tietty..

tuota mä en just ymmärrä, et miten niin pk:ssa ei ole lasten vaatteet ja tavarat hoitajien vastuulla. 1-v lapsiko se osaa sitten esim huolehtia itse tavaroistaan ja vaatteistaan, eiköhän se kuulu pk-tätien työhön huolehtia että oikealla lapsella on oikeat vaatteet ja tavarat tallessa.. Eri asia on sitten jos todella jonkun vanhempi on kengät varastanut huomatessaan ihkauudet ja juuri omalle muksulle sopivat kengät..

Ei ne sieltä mihinkään hoitajien toimesta häviä jos ne on selvästi NIMIKOITU. Hemmetin vaikeaa muuten vanhemmille. Se taas että joku vanhemmista vohkii muiden tavaroita, tuskin on mitenkään hoitajien estettävissä.

Niinpä, meiltäkin katosi hiljattain uudet Reimatecin välikausihanskat. Nimi oli molemmissa rukkaissa, lapusta huolimatta kukaan ei ole palauttanut...

Harmittaa jo ihan periaatteessakin, mutta minkäs teet. Ostin uudet ja toivon etteivät ne häviä. Pakkohan tytöllä on hanskat olla ja haluan, että on kunnolliset.

[QUOTE="tina";24879027]Kannattaa laittaa nimi aina sellaseen kohtaan jota ei saa leikkaamalla pois.Kengissä laitan aina sinne sisäpuolelle varteen.[/QUOTE]

Mutta on syytä varmistaa ennenkuin nimen pränttää että ne tosiaan on OMAT kengät. Meille kävi niin että oli samanlaiset sandaalit toisellakin lapsella kuin meidän. Yhtenä päivänä oli vaihtuneet, niin eikös tämän toisen äiti ollut mennyt raapustamaan mustalla permanent tussilla vaaleiden kenkien pohjaan n 1 cm korkuisilla kirjaimilla "NICOPETTERI". Kun ei sen vertaa viitsinyt katsoa että niissä kengissä oli jo yksi nimi... :kieh:

No meidän pojan pk:ssa on sanottu että eivät ole hoitajien vastuulla jos vaatteita ei ole nimikoitu. Ja varsinkin pienten ryhmässä, kenen muun vastuulla lasten vaatteet olisivat jos ei hoitajien? Tuskin sentään vanhempienkaan. En minä silti kyllä kehtaisi alkaa korvauksia vaatimaan jos jotain on hävinnyt.

Päiväkodissa pyörii niin valtava kasa vaatetta, että millään ei voi esim. uloslähtö- tai sisääntuloryysiksessä vahtia jokaikistä vaatekappaletta. Pojan Kimperin örkkipipokin löytyi tällä viikolla tarhakaverin repusta tämän kotona, ja hänen äitinsä lähetti sen takaisin päiväkotiin. Poika oli iloinen kun sai lempipiponsa takaisin. :)

Itse ostan lapselleni juuri mahdollisten katoamisten takia suht edullisia vaatteita, ja kirppikseltä sekä huutiksesta aina kun sopivaa löytyy. Ei harmita niin paljon jos häviää.

[QUOTE="vieras";24879061]kuule jos vanhemmat ei nimikoi kultamurunsa vaatteita niin ne menee sekaisin nesimmäisen märän ulkoilun jälkeen, kun jostain syystä lähes kaikilla tytöillä on H&M:n HelloKitty pipoja tms. asustetta ja vailla nimi tietty..[/QUOTE]

No onpa ne nimikoidutKIN vaatteet nimenomaan olleet todella usein hukassa pieniltä ja lapsella tieskenen vaatteita päällä kun kotiin päästään. :) että vaikeeta tuntuu olevan. Ihmettelen vaan, ettei se vastuu muka ole hoitajalla vaikka hänellä nimenomaan vastuu on. Ymmärrän toki, että paljon lapsia ja liian vähän työntekijöitä, kaikkea ei yks kert ehdi. Olen valitettavasti törmännyt niihinkin hoitajiin ketä vaan ei kiinnosta: "kunhan jotain on päällä" -asenne alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

No onpa ne nimikoidutKIN vaatteet nimenomaan olleet todella usein hukassa pieniltä ja lapsella tieskenen vaatteita päällä kun kotiin päästään. :) että vaikeeta tuntuu olevan. Ihmettelen vaan, ettei se vastuu muka ole hoitajalla vaikka hänellä nimenomaan vastuu on. Ymmärrän toki, että paljon lapsia ja liian vähän työntekijöitä, kaikkea ei yks kert ehdi. Olen valitettavasti törmännyt niihinkin hoitajiin ketä vaan ei kiinnosta: "kunhan jotain on päällä" -asenne alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

Olen isossa päiväkodissa töissä tälläkin hetkellä, enkä kyllä kertaakaan urani aikana ole törmännyt hoitajaan joka tahallaan tai välinpitämättömyyttään pukisi lapsille kenen vaatteet sattuu ekana käteen. ? ei edes lainana muiden vaatteita toisille lapsille.

[QUOTE="vieras";24879228]Olen isossa päiväkodissa töissä tälläkin hetkellä, enkä kyllä kertaakaan urani aikana ole törmännyt hoitajaan joka tahallaan tai välinpitämättömyyttään pukisi lapsille kenen vaatteet sattuu ekana käteen. ? ei edes lainana muiden vaatteita toisille lapsille.[/QUOTE]

No nämä taitaakin tehdä sen ihan silkkaa tyhmyyttään.

Mä olin lyhyen pätkän pk:ssa töissä, ja oikein ihmettelin, miten hoitajat tunnistivat, kenelle lattilata löytynyt pariton, nimetön sukka kuului jne. Hoitajat teki kyllä parhaansa, että vaatteet pysyivät tallessa, ongelmia aiheutti lähinnä se, ettei vanhemmat nimikoineet vaatteita ja joskus lapset saattoivat heitellä vaatteita niin että niitä joutui etsimään huonekalujen alta jne. Lisäksi kun vanhemmat tulivat hakemaan lastaan, he joskus sekoilivat vaatteiden kanssa, joillakin isillä varsinkaan ei ollut mitään käsitystä siitä, millaisia vaatteita lapsella on. Varmaankaan kaikkialla hoitajat eivät ole yhtä tarkkoja ja tunnollisia, mutta jos tuolta olisi hävinnyt lasten vaatteita, olisi kyllä tuntunut kohtuuttomalta, että siitä olisi syytetty hoitajia.

Vanhempi tulee eteiseen hakemaan lastaan ja epähuomiossa ottaa väärän lapsen kengät. Hakee lapsen ryhmästä ja menee eteiseen pukemaan, tädit jäävät vahtimaan muita lapsia ja kuulumiset vaihdetaan ryhmän huoneessa.

Eteisessä vanhempi pukee lapselleen väärät kengät ja he lähtevät kotiin. Kotona perheen koira järsii kengät rikki.

Miten päiväkodin henkilökunta on vastuussa ja pystyy kaikissa tapauksissa vahtimaan että jokaisella on vain omia tavaroita? Etenkin, kun nimeämättömiä tavaroita on myös paljon.

Mutta on syytä varmistaa ennenkuin nimen pränttää että ne tosiaan on OMAT kengät. Meille kävi niin että oli samanlaiset sandaalit toisellakin lapsella kuin meidän. Yhtenä päivänä oli vaihtuneet, niin eikös tämän toisen äiti ollut mennyt raapustamaan mustalla permanent tussilla vaaleiden kenkien pohjaan n 1 cm korkuisilla kirjaimilla "NICOPETTERI". Kun ei sen vertaa viitsinyt katsoa että niissä kengissä oli jo yksi nimi... :kieh:

no minä nimikoin ne heti kotona kun olen ostanut...

Joka vuosi tuntuu häviävän noita kenkiä ainakin meidän lasten päiväkodeista. Nytkin ollut lappu seinällä kauan yksistä kengistä. Kai joku ne tosiaan varastaa kun eihän ne muuten voi vaan hävitä.

[QUOTE="Lellu";24878710]Onko varas voinut olla joku ohikulkija? Päiväkotien ovet lienevät auki kaikelle kansalle...[/QUOTE]

Meillä ainakin ovet olivat aina lukossa.

Yhteistyössä