uudet suositukset yskänlääkkeelle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx

Vieras
kävin kuukauden kestäneen yskän takia lääkärissä. sain antibioottikuurin. yllätys oli suuri kun lääkäri totesi et yskänlääkkeistä ollaan luopumassa kokonaan, ne ei kuulemma paranna itse sairautta. eikä ne kuulemma vaikuta yskään millään tavalla. lapsille ei kuulemma yskänlääkettä enää suositella annettavan. itse niitä voi ottaa jos niistä tuntuu apua olevan.

arvelin et jos yskänlääkkeistä ole kerta apua, niin onko niiden teho psykologista?? jos illalla otan vaikka lasin vettä ja kuvittelen et se auttaa varmasti niin yskä helpottaa yöksi..... pitäskö kokeilla. yskänlääke nimittäin auttaa illalla otettuna et saa yön nukkua kun ei yskitä niin paljoa, mut olikohan tämäkin vaan huuhaata??

kukaan muu kuullut kyseisestä uudesta suosituksesta yskänlääkkeessä?? itse en nimittäin ole aikasemmin kuullu. meillä poika ei kyllä suostu etes yskänlääkettä ottamaan, poika (5,5v) totes mulle et yskä lähtee yskimällä ja nuha nuuskimalla X)

Minä olen kuullut ton jo.

Tosin minä kyllä voisin sanoa omalta kohdalta, että on eräs yskänlääke joka auttaa. Liekö sit psykologista kun limapaukut alkaa irtoamaan kun käytän kyseistä yskänlääkettä ja ah mikä ihana tunne kun jotain irtoaa tuolta. Tosin yskittäähän toi kun lima irtoaa ettei se nyt sitä yskää poista tavallaan.

Ärsytys yskästä nyt sit en taas osaa sanoa auttaako ne tökötit ollenkaan.

Joo onhan tästä ollut puhetta jo jokin aika sitten. Meillä on vaan se, että lapset mieluummin ottaisivat hörpyn yskänlääkettä kuin hunajavettä... Pienille en ole koskaan edes antanut yskänlääkettä.

luulen kanssa, että se on psykologista. joku vetänyt hyvät rahat taskuun toisten yskällä...
Hunaja vesi tai tee helpottaa yli 1v mutta luulen, että poikasi on oikeassa, että tavallinen yskä lähtee vain yskimällä.

Mun mielestä pitkään on sanottu, että yskänärsytykseen tarkoitettuja lääkkeitä ei pitäisi käyttää, mutta limaa irroittavat voi olla ihan paikallaan. En kyllä meinaa luopua niistä, kun tuntuu apua olevan. Ja pikkuiselle annan myös tarvittaessa.

artikkelia en löydä mutta eikös se ollut jotakin sen suuntaista että lapsilla se ainakin vaikuttaa keskushermostoon tms haitallisesti (eli haitat ovat suuremmat kuin hyödyt) ja siksi ei suositella..

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/518161.asp
tossa nyt jotakin

Olen kuullut ja meillä on jo pitkän aikaa annettu hunajaa.Aikasemmin meillä on aina ollut lääkärin määräämää Sir Ephedriniä joka oli kyllä niin vaikeaa antaa,nyt jopa pääsee helpommalla tuon hunajan kanssa.Mun mielestä yskänlääke ei edes auttanut,turhaa kiusaamista.

Yhteistyössä