uudet henkkarit naimiisin menon jälkeen, kauan kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häät=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häät=)

Vieras
Piipahdus maistraattiin olis mielessä<3 aattelin vaan, että ollaan menossa kesän aikana viron laivalle, niin pitäsikö vasta reissun jälkeen solmia liitto, ettei käy niin , että niissä uudella sukunimellä varustetuilal passeil ja ajokortil kestää jotain puol vuotta ja sit ei päästäkkää maihin :/
Kertokaapa, kauna teillä on kestäny ja maksaako seki muutes?

Uuden passin saa ainakin reilussa viikossa. Pisimpään kesti pankkikortin uusinta. Tein niin, että pidin mukana virkatodistusta kirkkoherranvirastosta (tai maistraatista sen saa myös, jos ei kuulu kirkkoon), jossa todistettiin mun menneen naimisiin silloin ja silloin ja ottaneen mieheni sukunimen. Jos joku olisi alkanut länkyttämään erinimisestä pankkikortista ja henkillöisyydentodistamisesta.

Ai niin ja häämatkalle lähdettiin häistä seuraavana aamuna eikä silloin ollut mitään ongelmia liikkua maasta toiseen "väärän" nimisenä. Tämä tosin oli vuonna 1998, nykyään voi olla tarkempaa.

okei. pitääkin vielä tiedustella maistraatista, että saako vanhalla nimellä olevalla passilla liikkua jos on joku todistus mukana. niin, maksoko ne uusimiset vielä?

Maksaa, mulla meni yht vajaa satanen kun kävin uusimassa ajokortin ja passin, passin sai viikossa, ajokortissa meni kolmisen viikkoa.
Ei siinä ole mitään aikaa jolloin ne ei "toimis", siinä kohtaa kun sulla uus passi on kourassa niin oot vapaa tekee mitä haluat ja kun sen viikossa saa niin mä kyl hakisin uudelle nimelle passin ennen lähtöö..
Eiköhän sillä vanhallakin voi mennä, mut varaukset pitää tehä sit kans vanhalla nimellä..Ja mä en ainakaa halunnu lähtee häämatkalleni tyttönimelläni.. ;)

Jos et kerkeä saamaan uusia henkkareita niin varaat vaan liput vanhalla nimellä niin ei tule mitään ongelmia tuon kanssa. Ei ne sielä tullissa tiedä että sä oot naimisiin menny...

Sitäpaitsi, ne tosiharvoin katsovat edes passeja virossa

saa liikkua sen hetken kun ei ole ollut mahdollisuuttaa vielä uusia, passissa muistaakseni jokusen kuukausi aikaa käyttää vanhaa.. Pidä se virkatodistus mukana jos liikut ulkomaille päin...

passi ja ajokortti ovat maksullisia, eli saman maksat kuin uuden hankkisit

pankkikortti, kelakortti yms ilmaisia =)