Uudet facebook kamut on piilottanut kaiken, mitä järkeä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonnaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonnaliini

Vieras
Tapasin harrastuksen parissa kolme kivaa ihmistä ja sovittiin, että etsitään toisemme facebookistakin. No, kaksi näistä on piilottanut kaiken itsestään, siis ei näy päivitykset, ei mitkään taustatiedot jne. Mitä järkeä koko facebook "kaveruudessa" tällöin on. Olen vaan yksi nimi heidän listallaan. Itse en ole toistaiseksi piilottanut mitään heiltä, mutta pitäiskö? Oletteko te piilottanut tiedot niiltä, jotka piilottaa kaiken vai heivannut koko tyypin menemään facekavereista?

Mie poistan kavereista saman tien ne, joilla on kaikki tiedot ja päivitykset multa piilossa. Käytän periaatetta I'll show mine, if you show me yours :) En käytä fb:tä kaverien määrän keräilyyn.

Tiesittekö että yhdysvaltain hallituksella on rajoittamaton pääsy teidän yksityisiin facebook tietoihin, juuri niihin sukupuolitauti epäilyihin ym mitä yksitysviestilläkin kuiskuttelette. Typerät facebook käyttäjät!!

Tiesittekö että yhdysvaltain hallituksella on rajoittamaton pääsy teidän yksityisiin facebook tietoihin, juuri niihin sukupuolitauti epäilyihin ym mitä yksitysviestilläkin kuiskuttelette. Typerät facebook käyttäjät!!
Mitä usan hallitus tekee jonkun random-tyypin sukupuolitautitiedoilla tms. jutuilla? :D

• Tykkää
Reactions: Viinipyräle
Daaa... Jos siitä random tyypistä tulee vaikkapa aktiivinen jollain alalla niin kummasti kaikki kaivetaan esiin. Oletko pikkulapsi, raskaana oleva nainen vai miksi et ymmärrä?

[QUOTE="Mohikaani";27680902]Daaa... Jos siitä random tyypistä tulee vaikkapa aktiivinen jollain alalla niin kummasti kaikki kaivetaan esiin. Oletko pikkulapsi, raskaana oleva nainen vai miksi et ymmärrä?[/QUOTE]

Kummasti ne tiedot myös sairaaloista yms. vuotaa, jos tarve vaatii. :O

Minulla on uusilta kavereilta tiedot piilossa.
Ja ihan siksi ,että ensin en hyväksynyt kaveriksi, mutta samat ihmiset yhä uudelleen pyysi ja pyysi, jotakin sellaisia menneisyydentuttuja, joiden elämä ei minua kiinnosta.
Joten tein sitten niin, että hyväksyin kaveriksi, mutta tein listat, että vain tutut ihmiset näkee päivitykseni.

Piilotan kaikki tuollaisilta puolitutuilta ja tutummiltakin, varsinkin naisilta. Stalkkaajat ja kyttääjät eivät kiinnosta ja naiset ovat luonnostaan niin uteliaita että nuuskivat koko historian läpi monen vuoden ajalta.

[QUOTE="vieras";27680413]Kyllä piilotan joiltakin. Idea on ylläpitää kontakteja, mutta ei jakaa henk.koht. juttuja.[/QUOTE]

Näin mullakin. Ideana on se, että voin jakaa esim. niille harrastustutuille harrastukseen liittyviä päivityksiä, linkkejä ja viestejä, mutta sen samalla tanssitunnilla käyvän Tiinan ei tarvitse tietää minun yksityiselämästäni, nähdä mminun lomakuviani tai tykkäyksiäni. Sitten jos harrastuskaverista tulee muutenkin kaveri, avaan suojauksia.

Minunkaan listalla ei ole sellaisia, joiden vuoksi piilottelisin tietojani. Tällä hetkellä kavereita on 40, kaikki näkee kaiken ja kaikkien kanssa olen tekemisissä jollain tapaa oikeassakin elämässä.

Minun kaverit on jaettu eri ryhmiin. Sieltä valikosta valitsen kunkin ryhmän, kenelle mitäkin tietoja/päivityksiä kullekin haluan näyttää. Esim. kuvakansiot voi merkata vain tietyille kavereille näkymään.

Mitä järkeä fb:ssä enää on, jos kaikki on pelkkää "pelailua". Piilotetaan osalta kavereista sitä mitä heidän ei halua näkevän, piilotetaan valokuvia, suhdetietoja. Kaikki on pelkkää kiiltokuva elämän esittelyä,jne.Entä jos esim haluaisi tietää onko joku varattu, et voi tietää koska tieto voi olla piilotettu jne. Jos kaikille ei voi tietojaan näyttää, miksi kerätä satoja kamuja?

?Liiallista suunnitelmallisuutta, jos jokaisen päivityksen kohdalla täytyy miettiä että kenelle tämän nyt näytän ja kenelle en. Epätervettä minusta.

Mitä järkeä fb:ssä enää on, jos kaikki on pelkkää "pelailua". Piilotetaan osalta kavereista sitä mitä heidän ei halua näkevän, piilotetaan valokuvia, suhdetietoja......

Minulla käy niin että merkittävä osa fb-kavereista ei ole ns. tosielämän kavereita vaan kontakteja ja asiakkaita. Työni on aika julkista, joten olen ottanut pois tältä listalta sen, etteivät he näe mihin kuviin tai päivityksiin minut on tagatty eivätkä siis näe niitä.

Mulla on fb:ssä kavereina vain oikeita kavereita, enkä ole piilotellut heiltä mitään. Asiakkaat ja muut työhön liittyvät ihmiset löytyy LinkedInistä. Mäkään en näe järkeä hyväksyä kavereiksi ihmisiä, joiden kuulumiset ei mua kiinnostais.

Uusimmat

Yhteistyössä