Uuden "tiskikoneen" käyttöönotto... Apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiskarin polkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiskarin polkka

Vieras
Täällä kun tiedetään kaikki, niin josko joku voisi koneen mukana tulleita todella vaillinaisia ohjeita täydentää...

Kyse siis koneeseen laitettavasta suolasta. Ohjeessa mainittiin vain veden määrä, mutta ei sitä suolan määrää, joten paljonko? Ja ihan tavallista ruokasuolaako? Ja pitääkö se kone käyttää tyhjänä ensin tuon suolan kera, vai saako sinne laittaa jo astiatkin? Riittääkö tuohon "suolapesuun" pikaohjelma?

Joo, tosiaan, näihin ei koneen ohjekirja vastaa ja olen sen lukenut kannesta kanteen... Kuten ei siihenkään, että miksi sinne ylipäänsä sitä suolaa laitetaan ja kuinka usein...

Suolaa ei ole pakko käyttää. Yleensä sitä menee suolasäiliöön sellainen kilon verran. Ei missään nimessä tavallista ruokasuolaa. Merisuolaa voi käyttää tai sitten voi ostaa ihan astianpesukoneeseen kehitettyä suolaa.

Suolan tehtävänä on vedenpehmentäminen.

Ja suolan täytön jälkeen riittää ihan huuhtelu, sitä laittaessa aina holahtaa vähän suolaa ja etenkin suolavettä sinne koneeseen sisälle. Useimmissa koneissa on valo, joka ilmoittaa suolan loppumisesta.

Kuule, ei sinne tarvi mitään suolaa laittaa. Ostat sellaisia monivärisiä pesukapseleita, en muista merkkiä niin niissä on kaikki mahdolliset huuhtelut japehmentimet yhdessa pakkauskessa. Myöskään huuhtelukirkastetta ei tarvi käyttää, en ole yhtään innostunut lisäkemikaaleista astioissani! Ole vlili ja vapaa ja jätä se suola pois, kone ei siitä kärsi! t. yks hysteerinen käyttöohjeihminen myös...

[QUOTE="Vieras";28970177]Kuule, ei sinne tarvi mitään suolaa laittaa. Ostat sellaisia monivärisiä pesukapseleita, en muista merkkiä niin niissä on kaikki mahdolliset huuhtelut japehmentimet yhdessa pakkauskessa. Myöskään huuhtelukirkastetta ei tarvi käyttää, en ole yhtään innostunut lisäkemikaaleista astioissani! Ole vlili ja vapaa ja jätä se suola pois, kone ei siitä kärsi! t. yks hysteerinen käyttöohjeihminen myös...[/QUOTE]

Et ole innostunut lisäkemikaaleista astioissasi ja sitten käytät pesukapseleita, joissa niitä kemikaaleja piisaa. Jep jep :-)

Mut siis tosiaan kunnallisessa vesijohtoverkostossa olevaan koneeseen ei Suomessa tarvita sitä suolaa.

Sanoinko mä että mä käytän itse niitä kapseleita? Olen nähnyt niitä kaupassa, lukenut tuoteselosteen ja jättänyt ostamatta. Mulla on jotain ekologista jauhetta, jokin saksalainen merkki, vegetaalinen pesuaine tjtn. SI-SÄ-LU-KU-TAI-TO missäoot?

[QUOTE="Vieras";28970420]Sanoinko mä että mä käytän itse niitä kapseleita? Olen nähnyt niitä kaupassa, lukenut tuoteselosteen ja jättänyt ostamatta. Mulla on jotain ekologista jauhetta, jokin saksalainen merkki, vegetaalinen pesuaine tjtn. SI-SÄ-LU-KU-TAI-TO missäoot?[/QUOTE]

Ahaa, siis et itse halua käyttää kemikaaleja, mutta suosittelet niitä muille :-D

Joo nimenomaan. Sull on kans huono päivä tänään?
http://kauppa.ruohonjuuri.fi/tuotteet/tuoteryhma/570/astianpesu
Jos alkuperäinen suolaihminen haluaa käyttää luomutuotteita konetiskiin niin siinä linkki. Kone toimii ihan hyvin noillakin.

Yhteistyössä