uuden talon osta, riittääkö kk tulot lainan maksuun..

sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Kiva :) Eli 40 vuotta kun jatkatte samalla meiningillä, on 150 000 erkin talo maksettu :) Niinhän sen kuuluu mennäkin.
Ei me makseta meidän 150 000? lainaa kuin 15v, että mitähän sinä laskit? Aika pienen maksuerän ainakin..!!
Niin ja vaikka tämän hetkinen korko nousisikin vaikka 5,5 tai ylemmäksi, niin ei ainakaan meidän talous kaadu. Ja ihan tavallisia duunareita mekin. (tosin palkka ehkä keskivertoa hiukan enemmän, mutta kuitenkin!)
ihan tuon 15 tonnia/4 vuotta mukaan ;)
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
en usko että kukaan voi lyhentää lainaa vuodessa 10 000
No, sähän voit olla uskomatta. Mies oli tehnyt massiiviset laskelmat asiasta, kuuntelin niistä ihan riittävästi vuoden mittaan. Laitan yleensä noin 200-400?/kk säästöön ja se kaikki meni muistaakseni lainanmaksuun, mieheltä samoin. Eli jos muutaman-neljä kertaa vuodessa laitettiin lainanlyhennykseen molemmat vaikka 2000 ?, niin öö...kai se on mahdollista. Tai ainakin meillä oli.
 
Juuh
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Kiva :) Eli 40 vuotta kun jatkatte samalla meiningillä, on 150 000 erkin talo maksettu :) Niinhän sen kuuluu mennäkin.
Ei me makseta meidän 150 000? lainaa kuin 15v, että mitähän sinä laskit? Aika pienen maksuerän ainakin..!!
Niin ja vaikka tämän hetkinen korko nousisikin vaikka 5,5 tai ylemmäksi, niin ei ainakaan meidän talous kaadu. Ja ihan tavallisia duunareita mekin. (tosin palkka ehkä keskivertoa hiukan enemmän, mutta kuitenkin!)
ihan tuon 15 tonnia/4 vuotta mukaan ;)
Juu ei kovin nopialta kuulosta kyllä.
 
vieras
Kokeilisin vaikka muutaman kuukauden tai vaikka puoli vuotta säästää ylimääräiselle tilille sen verran mitä asumiskulut nousisi, eli jos nyt maksatte lainaa 500?, niin säästöön joka kuu 400?. Kattosin miten pärjää. Olisipa sitten mukava pesämuna säästössä kun kalliinpaa kämppää katselis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeilisin vaikka muutaman kuukauden tai vaikka puoli vuotta säästää ylimääräiselle tilille sen verran mitä asumiskulut nousisi, eli jos nyt maksatte lainaa 500?, niin säästöön joka kuu 400?. Kattosin miten pärjää. Olisipa sitten mukava pesämuna säästössä kun kalliinpaa kämppää katselis.
Ja täytyy muistaa jos ap muuttaa esim kerrostalosta ok-taloon niin muutkin kulut kasvaa kohisten.
 
timo
siis olkoon se laina aika vaikka 50 vuotta ja erä 200 euroa kuussa mutta siitä huolimatta sitä maksaa omaansa pois! minkä takia ihmiset asuu mieluumin vuokralla? ei mee jakeluun
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja timo:
siis olkoon se laina aika vaikka 50 vuotta ja erä 200 euroa kuussa mutta siitä huolimatta sitä maksaa omaansa pois! minkä takia ihmiset asuu mieluumin vuokralla? ei mee jakeluun
Kannattaa miettiä onko kovinkaan järkevää maksaa vuokraa pankille, tuolla summalla ja laina-ajalla tuskin mikään laina lyhenisi. Kaikki menisi korkoihin. Jos vuokra on halpa, voi säästöön panna huomattavasti enemmän kun maksaa lainaa, vastikkeita ym. asumiskuluja.
 
Nii, siinä on ideaa et laittaa muutaman satasen kuussa "jemmaan" ja katsoo miten pärjää...*Mut meillä tehdään aina niin... Siis kun meillä ei ikinä ole tilanne se että ollaan kuun lopussa siinä tilanteessa että on 20e tilillä rahaa....aina jää tilille rahaa, yli tonnit monesetikkin... Mies varsinkin on nii säästeliäs... :|
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Kiva :) Eli 40 vuotta kun jatkatte samalla meiningillä, on 150 000 erkin talo maksettu :) Niinhän sen kuuluu mennäkin.
Eh, heh heh. Osaatko sä laskea? Mutta tosiaan jos sun mielestäsi talolaina kannattaa ottaa 40vuotiaana niin mikäpäs siinä jos ei "tyyliin" koskaan halua asua velattomassa asunnossa.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko tosissas?:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
en usko että kukaan voi lyhentää lainaa vuodessa 10 000
Joo no onhan se ihan hirveen vaikea uskoa että ihmiset lyhentää talolainaa n.800-1000e kuukaudessa aivan yliluonnollisen uskomatonta :eek: :whistle: :LOL:
Oootko tosissas?
Olen tosissasin, ja tuohon korot? Ihan normaalia lyhennystä jos lainaa joku 200 000- 300 000e..Ööh?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko tosissas?:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
en usko että kukaan voi lyhentää lainaa vuodessa 10 000
Joo no onhan se ihan hirveen vaikea uskoa että ihmiset lyhentää talolainaa n.800-1000e kuukaudessa aivan yliluonnollisen uskomatonta :eek: :whistle: :LOL:
Oootko tosissas?
Olen tosissasin, ja tuohon korot? Ihan normaalia lyhennystä jos lainaa joku 200 000- 300 000e..Ööh?
Okei, mutta laske ihmeessä vaikka huvikses paljon ne korot on tuohon päälle?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko tosissas?:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
en usko että kukaan voi lyhentää lainaa vuodessa 10 000
Joo no onhan se ihan hirveen vaikea uskoa että ihmiset lyhentää talolainaa n.800-1000e kuukaudessa aivan yliluonnollisen uskomatonta :eek: :whistle: :LOL:
Oootko tosissas?
Olen tosissasin, ja tuohon korot? Ihan normaalia lyhennystä jos lainaa joku 200 000- 300 000e..Ööh?
Okei, mutta laske ihmeessä vaikka huvikses paljon ne korot on tuohon päälle?
No niin? Oisko joku 1500-2000e lyhennys sit kokonaisuudessa kuussa ja todellakin ihmiset lyhentää tuollaisia lainoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko tosissas?:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
en usko että kukaan voi lyhentää lainaa vuodessa 10 000
Joo no onhan se ihan hirveen vaikea uskoa että ihmiset lyhentää talolainaa n.800-1000e kuukaudessa aivan yliluonnollisen uskomatonta :eek: :whistle: :LOL:
Oootko tosissas?
Olen tosissasin, ja tuohon korot? Ihan normaalia lyhennystä jos lainaa joku 200 000- 300 000e..Ööh?
Okei, mutta laske ihmeessä vaikka huvikses paljon ne korot on tuohon päälle?
No niin? Oisko joku 1500-2000e lyhennys sit kokonaisuudessa kuussa ja todellakin ihmiset lyhentää tuollaisia lainoja.
Niin, no sehän toki riippuu korosta =) :whistle: :whistle:
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Heissulivei!

Olisi haaveissa ostaa uusi talo. Kuukausi eräksi tulisi n. 800-900euroa(sis.korot) ja mieheni ja minun yht. tulot 2500e puhtaana. elikkä 2500- 800/900e = 1700/1600e....

Riittääkö elämiseen + kahden mukulan kasvatukseen??? :/

KIITOS JO ETUKÄTEEN KOVASTI VASTANNEILLE!!! :heart:
Aika tiukille meinaatte vetää.
 
mki
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Heissulivei!

Olisi haaveissa ostaa uusi talo. Kuukausi eräksi tulisi n. 800-900euroa(sis.korot) ja mieheni ja minun yht. tulot 2500e puhtaana. elikkä 2500- 800/900e = 1700/1600e....

Riittääkö elämiseen + kahden mukulan kasvatukseen??? :/

KIITOS JO ETUKÄTEEN KOVASTI VASTANNEILLE!!! :heart:
Aika tiukille meinaatte vetää.
No eipä ne mitään meinaa vetää, kun kyllä ne pankissa pistää tuolaiselle ajatukselle stopin.
 

Yhteistyössä