uuden talon osta, riittääkö kk tulot lainan maksuun..

jeps
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Juu, tällä hetkellä asutaan vanhemmassa ok talossa, josta maksetaan 500e kk. Tosin meillä on tulot kasvamassa vähitellen (yrittäjänä, jossa tulot nousee kok.ajan). Ja mitä nyt maksetaan, silti jää jemmaan rahaa... Eli eikös sen voisi ajatella että sen 300-400 mikä nyt jää yli(siis jää sitä enemmänkin), voi hyvin sijoittaa uuteen isomaan lainaan???
Kyllä te varmaan pystytte itekki sumpilaan nuo raha-asiat ja pankissa ne selvitellään tarkasti. Kannattaako tänne tulla kertomaan, ku saa vaan haukkuryöpyn niskaan ja muita moitteita, ettei kannattais muka taloa ostaa jne. Me tienataan saman verran ja aikeissa myös ostaa uus talo. Ihan sama mitä täällä jotku tiukkapipot sanoo, me pystytään elämään pienemmälläkin rahamäärällä ja ollaan siitä onnellisia! Eikä tosiaankaan tarvita kaikenmaailman hienoja luksusjuttuja, joihin rahaa uppoaa rikkaammilla. Eli aivan hyvin pärjäätte, jos vaan haluatte!!
 
Tiuski
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Tiuski ; niin pitänee tehdä... :)
Vähän jos jättää vielä varaa pistää jemmaan, niin on varman päälle.

Tiedän pariskunnasta, joka otti lainaa sen verran, mitä "unelmien" asunto maksoi, ei sen mukaan, mitä heillä oli rahaa - lopputulos oli ikävä, tällä hetkellä asunto myynnissä eikä mene kaupaksi.
 
tööt
on täällä talohullua kansaa... Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, ettei kampaajan ja tavallisen duunarin liksoilla varsinkaan nuorena välttämättä ole tarkoitus omaa taloa hankkia.
 
saara
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
on täällä talohullua kansaa... Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, ettei kampaajan ja tavallisen duunarin liksoilla varsinkaan nuorena välttämättä ole tarkoitus omaa taloa hankkia.
ai jaa, no me, myyjä ja duunari, rakennettiin uusi 150 neliön okt ja lapsiakin on ja ei olla tiukilla :) eikä vanhoja
 
tööt
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Kiva :) Eli 40 vuotta kun jatkatte samalla meiningillä, on 150 000 erkin talo maksettu :) Niinhän sen kuuluu mennäkin.
 
joensuulainen
Alkuperäinen kirjoittaja tilly:
me miehen kans aateltiin rakentaa talo kunahn tää lama vään laantuu ja hinnaks arvioitiin noin 140 000 liperistä.
rakentaa 140 tuhannella? ok :D koirankopin? me rakennettiin tänne joensuun puolelle, muutama kilsa ylämyllyltä, meni reippaasti yli 200tuhatta.

aika erikoista jos hinnat noin reippaasti laskee muutaman kilsan erolla ;)
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Siis onko tuo jotenkin paljon? Muistaakseni me lyhennettiin lainaa 10 000 ? viime vuonna...maksettiin vakiolyhennyksen lisäksi myös extralyhennyksiä säästöjen mukaan. Otettiin laina 20 vuodeksi, lyheni ekan vuoden jälkeen kai 18 vuoteen tai jotain siihen suuntaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
on täällä talohullua kansaa... Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, ettei kampaajan ja tavallisen duunarin liksoilla varsinkaan nuorena välttämättä ole tarkoitus omaa taloa hankkia.
Riippuu kyllä aika paljon paikkakunnastakin. Halvemmaksi se tulee omakotitalo rakentaa kuin kerrostalo :D Tarkoitan siis, että on paikkakuntia, joissa ei juuri kerrostaloja ole vaan lähes kaikki asuvat omakotitaloissa. Myös ne "kampaaja-duunari" -perheet.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
onpas tööt idiootti. me ollaan asuttu 4 vuotta omassa ja maksettu tätä pois jo 15 tonnia ja mä olen nyt 23 vuotias. tavan duunarin palkalla mennään
Kiva :) Eli 40 vuotta kun jatkatte samalla meiningillä, on 150 000 erkin talo maksettu :) Niinhän sen kuuluu mennäkin.
Ei me makseta meidän 150 000? lainaa kuin 15v, että mitähän sinä laskit? Aika pienen maksuerän ainakin..!!
Niin ja vaikka tämän hetkinen korko nousisikin vaikka 5,5 tai ylemmäksi, niin ei ainakaan meidän talous kaadu. Ja ihan tavallisia duunareita mekin. (tosin palkka ehkä keskivertoa hiukan enemmän, mutta kuitenkin!)
 
nea
joo meillä on lainaerä 25 vuotta. ei suinkaan 40.. onnea vaan vuokralla asuville. itse oon hyvin onnellinen että ees jonkin verran saa omaa maksettua pois. vuokralla asuminen on turhaa
 

Yhteistyössä