Uuden raskauden "yrittäminen"

Miten ootte alotellu uuden raskauden "yrittämisen" keskemenon/keskeytyksen jälkeen?

Ootteko ootellu esim. ne yhet - kahet menkat mitä lääkäri on saattanu suositella vai ootteko menny fiilis pohjalta ja ette oo käyttäny minkäänlaista ehkäsyä heti jälkivuodon loputtua?

Vähän mietityttää miten toimis... Miehen kans haluttas mennä fiilis pohjalta ilman sen kummempia ovistikutteluja, lämmönmittailuja ja kalenterin tarkkailuja heti jälkivuodon loputtua, vaikka lääkärit/hoitajat suosittelivat odottamaan ainakin ne yhet menkat.
Eli ei välttämättä odoteltas raskautumista heti vaan menkat sais tulla sen pari kertaa, mutta toisaalta taas ei haittaakkaan vaikka raskaaks tulisin.

Meillä ennestään yksi lapsi ja sen raskauden alkuun saaminen + nyt tämän raskauden mikä keskeytettiin ei raskautuminen ole ollut helppoa. Siksi tuntuu kovin turhauttavalta vaan odotella ja odotella.... :(

Juttelen asiasta vielä neuvolatädin kanssa. Ja mietimme vielä miten teemme.

Mites muut toimineet? Ja kuinka kauan uudelleen raskaaks tuleminen kesti?
 
Mulla on ollut neljä peräkkäistä km:a. Lisäksi lapsettomuustausta eli raskaaksituleminen ei ole todellakaan ollut itsestään selvää. Olen ymmärtänyt että lääkärit suosittelevat sitä taukokiertoa siksi, että raskausviikot ja laskettu aika olis helpompi laskea. Toisaalta nykyajan ultravälineillä se on myös selvitettävissä.

Lapsettomuusklinikan lääkäri sanoi meille, että mitkään tauot eivät ole tarpeen. Nainen ei kuulemma tule raskaaksi ellei elimistö ole siihen vielä valmis. Yleensä olen itse km: jen vuoksi tarvinnut henkiseksi toipumiseksi sen yhden välikierron. Toisaalta yks pakastealkiosiirto tehtiin heti keskenmenon jälkeiseen kiertoon.

Me ei olla käytetty ehkäisyä vuosiin, koska vauva on ollut tervetullut tähän taloon jo niin kauan...

Voimia teille menetyksen keskellä ja onnea uuteen yritykseen! :heart:
 
Itse en km jälkeen ootellu menkkoja. Jälkivuodon jälkeen olin jo sen verran kahdessa vkossa toipinut, et yritettiin heti. En tullu raskaaksi tosin. Ja uskon kyllä, et naisen kroppa ei raskaudu ellei ole uuteen raskauteen valmis. yk4 km jälkeen raskauduin uudelleen ja tähän mennessä kaikki mennyt hyvin =) Tsemppiä sulle raskautumiseen! :heart:
 
Meillä oli ekan km:n jälkeen pakollista taukoa 3kk, koska ensimmäinen ovulaatio tuli vasta silloin. Seuraavan km:n jälkeen tulin samantien raskaaksi (eli ei odotettu ollenkaan). Nyt kolmas km oli heinäkuussa ja ollaan ehkäisty sen takia, että saadaan kaikista verikokeista vastaukset. Mutta kyllä kohta ehkäisystä livetään, jos tulokset viipyvät vieläkin kovin pitkään...
 
Kaksi kiertoa ehkäistiin, kuten meille suositeltiin ja sitten jätettiin ehkäisy pois. Ei aloitettu yrittämistä, mutta ei myöskään ehkäisty ja mä tiedän milloin mulla on ovulaatio. Tuloksena tulin siitä kolmannesta kierrosta km:n jälkeen raskaaksi, nyt rv 21+2. =)
 
Mulle sanoi lääkäri, että koska raskaus oli jo niin pitkällä 17+6, niin ehdottomasti pitäisi odottaa yhdet kuukautiset välissä ennen yrittämistä. Meillä jälkitarkastus on vasta 18.11, joten siihen asti ainakin pitää odottaa.
 
Me ei saatu mitään ohjetta siitä pitääkö tulle yhdet menkat ennen uuden raskauden yrittämistä vai eikö pidä (keskenmeno 17+4). Ajattelin että ei aleta tarkoituksella yrittämään ennen jt:tä (joka on vasta 27.11) mutta ei kyllä käytetä mitään ehkäisyäkään ennen sitä. Tuskin se heti tärppää...
Mutta eilen jouduin syömään lääkkeet maidontulon lopettamiseksi (2kpl Dostinex-tabletteja) ja siinä ohjeessa sanottiin että kuukausi pitää ehkäistä lääkkeen käytön jälkeen. Eli pakollakin täsä nyt kuukausi mennään ilman mitään yritystä ja välttäen raskautumista. Sitten aletaan varovasti yrittämään uutta raskautta. Toivottavasti siitä ei muodostu pakkomielle :(
Niin ja jälkivuotoakin mulla on vielä (lääkkeellinen tyhjennys 18.10) eli ei tässä vielä ole valmista uuteen yritykseen senkään puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintukka76:
Me ei saatu mitään ohjetta siitä pitääkö tulle yhdet menkat ennen uuden raskauden yrittämistä vai eikö pidä (keskenmeno 17+4). Ajattelin että ei aleta tarkoituksella yrittämään ennen jt:tä (joka on vasta 27.11) mutta ei kyllä käytetä mitään ehkäisyäkään ennen sitä. Tuskin se heti tärppää...
Mutta eilen jouduin syömään lääkkeet maidontulon lopettamiseksi (2kpl Dostinex-tabletteja) ja siinä ohjeessa sanottiin että kuukausi pitää ehkäistä lääkkeen käytön jälkeen. Eli pakollakin täsä nyt kuukausi mennään ilman mitään yritystä ja välttäen raskautumista. Sitten aletaan varovasti yrittämään uutta raskautta. Toivottavasti siitä ei muodostu pakkomielle :(
Niin ja jälkivuotoakin mulla on vielä (lääkkeellinen tyhjennys 18.10) eli ei tässä vielä ole valmista uuteen yritykseen senkään puolesta.

Emme mekään ajatelleet ennen jälkitarkastusta / niitä ekoja menkkoja tarkotuksella alkaa yrittää, vaan ettei käytettäs vaan sitä kumia...
Tuskin tärppää meilläkään, mutta toisaalta sais ne ekat menkat kyllä tulla et se ei haittais. Mutta kumia ei siis välttämättä käytetä.
Mutta ajattelen myös niinkin, että ei raskaus ala mikäli keho ei siihen ole valmis.
Mietin vaan sitä et mitäs jos tulee keskenmeno heti jos tuliskin heti raskaaks ilman niitä ekoja menkkoja. Toisaalta, tuleehan jotkut ihan normi synnytyksenkin jälkeen uudelleen raskaaks ilman niitä ekojakaan menkkoja ja kaikki menee ihan hyvin....
Mulle ei tehty kaavintaa, jos olis tehty ni ehdottomasti antasin kohdun parantua ja odotteleisin ne yhet menkat.

Minä sain lääkkeet maidontulon estoon heti keskeytyksen jälkeen sairaalassa, ihana kätilö haki ne synnytysosaston puolelta ja toi mulle ettei mun itte tarvinu niitä ostaa, ovat kuulemma aika kalliita. Mutta eipä se mitään maininnu ettei sais yrittää jos ja kun ne tabletit ottaa...

Jälkivuoto on täälläkin vielä päällä että ei täälläkään vielä mitään senkään suhteen, tosin onneks jo ihan loppusuoralla. Vko ja pari pvää nyt kestäny vaikka olin oikeesti varautunu tosi pitkään vuotoon. Onneks ei.

Ja tuosta pakkomielteestä.. Meillä se tais olla jo tätä raskautta yrittäessä aika pakkomielle... Nyt on kamala vauvamahan kaipuu ja ikävä saada vauva syliin saakka, mutta samalla silti kun tietää että raskautuminen tapahtuu sitten kun sen aika on, ni en VIELÄ stressaa. Valmistaudun nimittäin tässä pitkään odotuksen odotukseen.
Mutta aika näyttää miten ajatukset sit muuttuu........
 
Meillä todettiin keskeytynyt km nt ultrassa rv10+3 mutta pieni vastasi viikkoja 8+jotain. Kaavinta tehtiin reilu viikko sitten ja jälkivuoto kesti vajaan viikon. Tässä kans vähän mietiskellään kuinka pitkän tauon pitäis ennen ku alkais yrittään uudestaan. Henkisesti olen suht hyvin jo toipunut järkytyksestä ja parin viikon päästä pitää viedä raskaustesti labraan,jos se on nega ni sitten on kaikki ok. Lääkäri sanoi että heti voi toki yrittää mutta sitten lisäsi että tietysti yhdet menkat pitää tulla ennen kuin raskautuminen on mahdollista?! Mutta eipä tässä tosiaan mikään kiire heti ole,varmaan odotellaan ne ekat menkat ainakin.

Onko täällä muita kenelle tehty kaavinta? Miten raskautuminen on sujunut km:n jälkeen?
 
Keskenmeno viikko sitten vkolla 6+1. Suru on ollut kova, ja on vieläkin. En saanut mitään ohjeita uuden lapsen yrittämisestä, eikä jälkitarkastusta ole tiedossa. Tosin, aion varmaan mennä omalle yksityiselle lääkärille; niin paljon olisi kysyttävää. Täältä olen lukenut, että uutta lasta voisi periaatteessa yrittää vaikka heti, ja näin olemme ainakin nyt päättäneet tehdä. Elämän on jatkuttava.

Pystyykö kiertopäiviä laskemaan, ja mistä lasketaan? Ensimmäisestä vuotopäivästä, ensimmäisestä runsaasta/kivun kanssa olleesta vuotopäivästä vai jotakin muuta? Mietin siksi, että olemme käyttäneet ovulaatiotestiä apuna, ja käyttäisin jatkossakin, ja näin malttamattomana vaikka heti. Mulla on PCO ja stressitilanne voi haitata hedelmällisyyttä. Siksikin haluaisin tietää, miten kroppani toimii. Miten tiedän, milloin kannattaa ruveta testaamaan? Onko kellään kokemusta, tietoa?
 
Pahoittelut kaikille kohtalotovereille :hug: Me odotettiin edellisen keskenmenon (rv 11+)jälkeen yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, koska ultrassa mulla näkyi vielä n. kolme viikkoa keskenmenovuodon alkamisesta pieni hematoma, jonka lääkäri arveli tulevan seuraavien kuukautisten aika pois tai sitten sulautuvan kohtuun. Ei uskallettu sitten ottaa riskiä siinä tilanteessa vaan odoteltiin ne yhdet menkat. Ekasta yrityskierrosta tultiinkin sitten uudestaan raskaaksi :heart:
 

Yhteistyössä