Uuden keittiön suunnittelu - miten se starttaa - kuka tekee ja mitä

  • Viestiketjun aloittaja äiteeee
  • Ensimmäinen viesti
äiteeee
siis onko tapana, että asiakas itse ottaa ensin mitat keittiöstä ja sitten suunnitellaan liikkeessä kettiötä ja sitten vasta tullaan paikan päälle ja suunnitellaan lisää?

Näin ehdottivat yhdestä paikasta. Mä olen aina kuvitellut, että jos mulla on pohjapiirrustus, riittää kun ilmoitan, että tarttis saada uus keittiö ja tulevat sitten liikkeestä ottamaan mitat ja sitten suunnitellaan.

Mä en oikein ymmärrä,miks mun tarttee ite ottaa mitat, kun niiden tarttee kuitenkin jossain vaiheessa ne tarkat mitatkin ottaa, niin eikös se kävis helposti, kun ottaisivat ne heti alkuunsa

Miten teillä on suunnittelu edennyt
 
"salla"
eikö se vähän helpota alkua jos on jotain mittoja joiden perusteella voi tehdä ehdotuksia valmiiksi kotikäynnille tullessa?

meidän keittiöremppaa varten olen mitannut itse keittiön, sieltä ei kertaakaan käyty meillä vaan suunnittelu tapahtui antamieni mittojen mukaan
 
.
Kyllä asiansa osaava keittiöliike tulee ottamaan mitat. Meillä tuli mittaamaan, sit ruvettiin suunnittelemaan ulkonäköä, tyyliä, mitä tarvii ja mitä ei (siis tuleeko kaappeja vai laatikoita esim.) jne. Se mikä on melkeistä ihan ekana mietittävä, on jääkaapit, uunit, liedet, mikrot, astianpesukoneet yms. Minne ne tulee, minkä kokoiset, mille tasolle jne... Niiden mukaanhan ne kaapistotkin mitataan. Nää nyt ainakin mulle tuli mieleen miten meillä meni kolmisen vuotta sitten. Ja itse en kyllä lähtisi tommosen keittiökauppiaan matkaan joka mittauttaa teillä itsellään. Nehän voi sit kätevästi luistaa vastuusta jos tulee väärää tavaraa tms sanomalla että iteppä oot mitannu.
 
ap
pysyy mitta kädessä, mutta oletin tosiaan, että siksikin tulevat mittaamaan, kun lienevät vastuussa mittauksienperusteella toimitetuista kaapeista. Että jos minä mittaan, niin onko mahd. virhemittaiset kaapit mun vika vai niiden, kun ei tulleet mittaan.
 
"Kärppänä heinälatoon"
[QUOTE="salla";21885788]ai niin, miks niiden täytyy ottaa mitat eikö sulla itsellä pysy mitta kädessä?[/QUOTE]

Kyllä ne itse asiassa täällä päin ainakin tulevat tekemään tarkistusmittauksen. :)

Ap:lle: homma toimii niin, että ota mitat teidän keittiöstä ja mieluusti pohjapiirustus mukaan. Sit meet valitsemaasi keittiöfirmaan ja alat suunnitelmma myyjän kanssa teille keittiötä. :) Jos taas tilaat ikealta, sun pitää itse ladata eka netistä ohjelma, jolla suunnittelet sen myös itse ja sit sen suunnitelman kanssa meet vasta myyjälle. Muilla eri tavalla.

T. kaksi keittiöremppaa takana...
 
"Kärppänä heinälatoon"
pysyy mitta kädessä, mutta oletin tosiaan, että siksikin tulevat mittaamaan, kun lienevät vastuussa mittauksienperusteella toimitetuista kaapeista. Että jos minä mittaan, niin onko mahd. virhemittaiset kaapit mun vika vai niiden, kun ei tulleet mittaan.
Ikealla ei kuulu tarkistusmittausta (paitsi erillisestä maksusta tietyillä paikkakunnilla), mutta niillä, joilla kuuluu (esim. Domus) myyjäliike vastaa, jos joku on pielessä. Meillä esim. ekassa rempassa myyjä kävi kyllä tekee tarkistusmittauksen, mutta oli silti mitottanut hellan väärin (ajatellu mielessään eri levyistä hellaa kuin mitä me sanottiin, että tulee). Heidän moka, heidän lasku ja saatiin tuosta hyvitys (piti ostaa uus hella). :)
 
"Ellida"
Ensin mittaat itse, sitten tehdään suunnitelma. Onhan se eri asia, onko keittiö vaikka 3 metriä kertaa 3 metriä vai puoltoista kertaa neljä. Eli mittaa parhaasi mukaan seinien leveys, huonekorkeus, ikkunoiden, patterien, vesipisteen, viemärin ja nykyisen lieden paikka. Helpottavat sitten suunnittelua.

Ennen lopullista tilausta myyjä tulee paikalle ja tekee millintarkan tarkistusmittauksen ja käy sitten vielä läpi suunnitelman. Ja jos tulee väärän kokoiset kaapit, virhe on myyjän, ei sun.

Oon ostanut noin kymmenen keittiötä ja näin on toimittu joka kerta, taitaa siis olla monessa ketjussa tapana!
 
"Jepjep"
Ne eivät tule ottamaan niitä mittoja, koska teillä ei ole vielä nimiä paperissa. Eli olet pyytämässä tarjousta, johon sisältyy sellainen karkea suunnitelma. Ja se tekeminen tulee liian kalliiksi, mikäli tulevat paikan päälle mittailemaan. Mutta sitten kun heillä on varmat kaupat hanskassa niin vaivautuvat paikkoja katselemaan.

Mutta mitä tulee keittiön suunnitteluun, niin itse en kyllä antaisi kenenkään keittiöfirman plantun laatia mitään tusinatavarasuunnitelmaan, vaan ottaisin heidän tuotelistansa kauniisti käteen ja suunnittelisin keittiön itse omien todellisten tarpeiden perusteella. Lopputulos on silloin paitsi asiakkaan itsensä näköinen myös hänen perheelleen ja keittiötarpeilleen sopiva. Meillä on esimerkiksi laatikostojen mitoitus haettu niinkin keskeisestä asiasta kuin omien astioidemme koosta, muodosta ja määrästä. Niin että laatikkomme sopivat juuri meidän eikä naapurin astioille.
 
ap
Kyllä asiansa osaava keittiöliike tulee ottamaan mitat. Meillä tuli mittaamaan, sit ruvettiin suunnittelemaan ulkonäköä, tyyliä, mitä tarvii ja mitä ei (siis tuleeko kaappeja vai laatikoita esim.) jne. Se mikä on melkeistä ihan ekana mietittävä, on jääkaapit, uunit, liedet, mikrot, astianpesukoneet yms. Minne ne tulee, minkä kokoiset, mille tasolle jne... Niiden mukaanhan ne kaapistotkin mitataan. Nää nyt ainakin mulle tuli mieleen miten meillä meni kolmisen vuotta sitten. Ja itse en kyllä lähtisi tommosen keittiökauppiaan matkaan joka mittauttaa teillä itsellään. Nehän voi sit kätevästi luistaa vastuusta jos tulee väärää tavaraa tms sanomalla että iteppä oot mitannu.
mikä firma
 
Jos taas itsellä ei ole suunnittelu niin hyppysissä, niin kannattaa käydä ainakin parissa liikkeessä ja pyytää molempia suunnittelemaan. Siten saa vähän erilaista näkemystä, eikä vain yhden myyjän. Koska monet tosiaan teettää useammassa liikkeessä suunnitelmia, niin myyjät ei tosiaan tule mittaamaan kuin sitten, kun olette tehneet kaupat.
 

Yhteistyössä