Uudelleensynnyttäjä vuosien jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Eerica
  • Ensimmäinen viesti
Eerica
Jos on synnyttänyt 5 vuotta sitten tai ennen esikoisen, onko paikkojen löysyydestä enää tietoakaan toisen synnytyksen kohdalla? Onko ponnistusvaiheessa apua siin kaunan sitten tapahtuneesta synnytyksestä?

Kertokaa te, joilla on kokemuksia, oliko ponnistusvaihe toisen kanssa lyhyempi, vaikka esikoisen syntymästä oli paljon aikaa.
 

Mulla n.5vuotta esikoisen syntymästä ja kesäkuussa synnytin normaalisti alateitse meijän pikku-neidin. Ponnistusvaihe kesti vaan 2minuttia eli tuli yhellä "ponnistuksella". Esikoisesta ponnistusvaihe kesti 9minuuttia.

En osaa sanoa tuosta "paikkojen löysyydestä" eikös ne kuitenkin aikahyvin palaudu normaaleiksi...että vaikuttaako se tohon ponnistusvaiheeseen mitenkään....
 
adalmiina
Minulla oli edellisestä synnytyksestä aikaa 4,5 vuotta ja tuntui jo, että ensimmäinen synnytys oli jo ihan unholassa ja ihan kuin ensimmäistä kertaa olisi ollut asialla. Ponnistusvaihe oli kuta kuinkin molemmissa se 30 minuuttia.
 
Minulla synnytysten väli 12 vuotta ja toinen oli nopeampi ja helpompi. Ekassa ponnistusvaihe 19 min ja tokassa hmmm...enpäs nyt muista, mutta nopeampi kuitenkin. Ja toisesta synnytyksestä toipuminenkin oli huomattavasti nopeampaa kun ei tehty episiotomiaa eikä paikat revenny. Enne tätä toista synnytystä oli joku lääkäri maininnu papanäytettä ottaessaan, että ei uskois, että olen synnyttänyt...eli aikas hyvin kuitenkin paikat palautuneet. Mutta niinhän sitä sanotaan, että eka lapsi raivaa tien ja seuraavat tulis helpommin.
 
Minulla tulossa toinen synnytys ja tasan 4v sitten oli edellinen.. samaa olen miettinyt minäkin! Esim. tätini synnytysten välillä oli 9 vuotta ja esikoisen ponnistusvaihe jotain 20min, ja kuopuksen 4min!!

-nyt minulla rv.39+4!!!
 

Yhteistyössä