Uudelleen synnyttäjät, joilla pitkä väli synnytysten välillä

Heips! Kolmatta lastani odotan viikolla 35. Edelliset synnytykset olivat vuosina -97 ja -99. Pitkä väli tulee siis keskimmäisen ja kuopuksen välillä. Olen miettinyt, että onko sitä taas niinkuin ensisynnyttäjä? Esikoisen synnytys oli pitkä ja vaikea, toinen tuli ulos ilman sen suurempia vaikeuksia muutamassa tunnissa.
Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä muilta äideiltä, joilla on pitkä väli synnytysten välillä, onko sitä todella taas kuin ensisynnyttäjä.....?
 
Kysyin tuota samaa meidän neuvolasta ja vastasi että vaikka kroppa palautuu synnytyksestä niin silti sillä on muisti edellisestä/sistä synnytyksistä, joten ei olisi enään ns. ensisynnyttäjä. tiedä sitä. Itsekin mietin tuota samaa, esikoinen -01 ja nyt LA 9/07
 
synnevi
Mulla lapset -98, -00 ja -07, kaikki synnytykset on olleet suht' lyhyitä ja helppoja. Mutta mulla ollu ponnistusvaiheessa ne erot: ekaa 45 min., toista 5 min. ja tätä viimeisintä 3 min... Ja ensimmäinen oli pienikokoisin, mutta sillon repesin eniten ja olin kipee kauan!!
Mut, juu, se vastaus :whistle: ei ollut ensisynnytykseen verrattava vaikka 7 vuotta väliä edelliseen.
 
Mulla esikoisen ja kuopuksen väli oli reilu kuusi vuotta. Esikoisen synnytys oli pitkä ja vaikea, yli 14 t. Kuopuksen synnytys oli taas kaikkea muuta. Kesti vain hieman reilun 3 t ja oli ihana kokemus. Eli minun kokemuksen mukaan ei ole verrattavissa ensisynnytykseen.
 

Yhteistyössä