Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vielä se, että olen lukenut, että joku on joskus alkanut vaikka yöllä puhumaan kielillä, keskellä yötä saanut tuon lahjan, kun on sitä rukoillut. Ja siis ihan järkevä ihminen ollut, eikä mitään esittämistä tai mielenhäiriöitä...Mietin, että tuo saattaisi kuitenkin pelottaa, jos noin tulisi tuo lahja, vai mitä ajattelette.?
Itse olen uskova nuori, siellä parinkympin kieppeillä. Olen käynyt aika monissa tilaisuuksissa, joissa on esim. henkilöitä, joilla on kielilläpuhumisen armolahja tai vaikka auttamisen armolahja.. Totuus on, että itse joskus kyllä karsastan näitä kielilläpuhuvia, vaikka tietäisin/tuntisin sen henkilön ihan järkeväksi. Mutta useimmiten en tunne koko tyyppiä, joten olen sitten vain ennakkoluuloinen. Itse en ole pyytänyt/toivonut/rukoillut itselleni mitään armolahjaa, koska koen olevani aika tietämätön ja epäkypsä sellaiseen. Ja toisaalta armolahjojen älytön korostaminen menee vähän liialliseksi mielestäni. Kun on siis sellaisia uskovia, joille armolahjat ja niiden käyttäminen tuntuu olevan tärkeämpää kuin itse usko ja armo.. ja Jeesus. Mutta ei siis kaikki tietenkään ajattele noin.
Luulen, ettei armolahjan saanut enää pelkää sitä armolahjaa, vaan siinä tulee se luottamus Jumalaan samalla, kun täyttyy pyhällä hengellä, ettei tartte sitä pelätä. Jos sinusta tuntuu, ettet osaa rukoilla "oikein" tai rukoukset ovat/tuntuvat tyhjiltä, niin voithan rukoilla, että uskonelämäsi kehittyisi. En tiedä, onko se varsinainen armolahja, koska uskonelämän sopisi jokaisella uskovalla kehittyvän. Mutta pyytää voi aina, ja joskus saattaa tuntua, ettei Juamala vaan vastaa, mutta jossain yllättävässäkin vaiheessa rukoukseen voi tulla vastaus. Raamatunlukua ja rukousta vaan kehiin. Ja uskovien yhteyskin olisi tärkeä. Kanssauskovien kera voi sitten yhdessä rukoilla/pyytää esirukousta tämän asian puolesta. Oikein muuta ei ole, kuin turvautua Jumalaan loppujenlopuksi. Joskus uskovatkin käyvät syviä murrosvaiheita uskonelämässään ja elämässään muunmuassa tällaisten asioiden tähden, mutta se lienee ihan normaalia.
Toivottavasti vastauksesta oli jotain apua.