Uskovat kysymys (helluntailaiset erityisesti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Olen rukoillut itselleni kielilläpuhumisen lahjaa, koska uskon, että se "rakentaisi" itseäni tässä vaikeassa elämäntilanteessani. En ole kuitenkaan saanut sitä. mahtaako johtua siitä, että en ole tarpeeksi vahva uskossa, vaan kompastelen ja välillä usko on ikäänkuin "sivussa", vaikka perusluottamus on jumalaan. Toisaalta olen ihan elävästi uskossa ja olen käöynyt helluntaiseurakunnan kokouksissa säännöllisesti, nyt vain en elämäntilanteeni takia pääse...

Ja pyydän, ihmiset joille tämä ilmiö ja nämä asiat ovat vieraita ja kummallisia, älkää te vastatko ollenkaan.

Mä voisin vastata sulle, mutta vain yv kautta, koska en halua tuoda julki koko elämääni jotta joku pääsee haukkumaan ja repostelemaan sillä.
En ole helluntailainen, mutta minulla on kielilläpuhumisen armolahja.

Ei kielilläpuhuminen ole merkki vahvasta uskosta tai puhumattomuus heikosta. Joillekin Jumala antaa kielilläpuhumisen armolahjan, joillekin jonkun muun tai sitten ei mitään armolahjoja. Helluntaiseurakunnissa koko ikäni käyneenä olen sitä mieltä, että siellä liikaa puhutaan juuri nimenomaan kielilläpuhumisesta ja se oli minullekin nuorempana ongelma, kun en kielillä puhunut. Ja nimenomaan sitä sitten halusin, "kun kaikki muutkin ja kuuluuhan se asiaan kai". (En siis tarkoita, että sinä siitä syystä sitä rukoilisit ollenkaan!) Sitten kerran tajusin, että minä olen saanut vahvan uskon armolahjan. Raamatusta löytyy monia erilaisia lahjoja, joita ei niin korosteta. Älä jää murehtimaan ollenkaan kielilläpuhumattomuutta, ettei siitä tule sinulle liian iso asia. Jumala antaa sen sinulle, jos Hän niin hyväksi näkee.
Siunausta

Lisään vielä, että olennaistahan uskossa on juuri tuollainen perusluottamus / perususko Jumalaan. "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi." Siinä koko Raamatun hyvin yksinkertainen ydin!

Voimia vaikeaan elämäntilanteeseesi.

Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Olen rukoillut itselleni kielilläpuhumisen lahjaa, koska uskon, että se "rakentaisi" itseäni tässä vaikeassa elämäntilanteessani. En ole kuitenkaan saanut sitä. mahtaako johtua siitä, että en ole tarpeeksi vahva uskossa, vaan kompastelen ja välillä usko on ikäänkuin "sivussa", vaikka perusluottamus on jumalaan. Toisaalta olen ihan elävästi uskossa ja olen käöynyt helluntaiseurakunnan kokouksissa säännöllisesti, nyt vain en elämäntilanteeni takia pääse...

Ja pyydän, ihmiset joille tämä ilmiö ja nämä asiat ovat vieraita ja kummallisia, älkää te vastatko ollenkaan.

Jumalan tiet ovat tuikituntemattomat, ja varmaan tiedät, että Jumala antaa, jos antaa, sitten kun on oikea aika.

Rukoileminen on hyvästä tietenkin, ja luultavasti jo se osaltaan auttaa vaikeassa elämäntilanteessa, tottakai. Ja joskus ihminene i edes tajuan mitä siunauksia/lahjoja on Jumalalta saanut..