uskovaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="reetta";22350517]mä olen kuullut niin monelta tuollasia ennustuksia tai profetioita ja mua pelottaa. :([/QUOTE]

No ehkä kannattaa ajatella muita asioita, kun jotain tommosia outoja ennustuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22350512:
Talouskriisi ehkä todennäköisempi.

no olen kuullu tuollaistakin mutta vähemmän ja maanjäristys tunttukin kamalammalta... :( eräät sanoi että jo ensi kuussa tulee suuri maanjäristys! mä en nuku kohta enää... ;(

Kyllähän Suomessakin maanjäristyksiä tapahtuu. Ne on vaan tosi lieviä.

Mutta joo, oon iteki tuommosen ennustuksen kuullu joskus muinoin...muistaakseni piti olla VIIME VUODEN marraskuussa.

Kyllähän Suomessakin maanjäristyksiä tapahtuu. Ne on vaan tosi lieviä.

Mutta joo, oon iteki tuommosen ennustuksen kuullu joskus muinoin...muistaakseni piti olla VIIME VUODEN marraskuussa.

no toivottavasti se on vain paskapuhetta... niin yritän järkeillä mutta pienen vauvan äitinä taidan olla herkässä mielentilassa kun pelottaa. :( uskon Jumalaan enkä haluaisi pelätä...

[QUOTE="reetta";22350530]mä yritän mutta näin iltaisin nuo tulee mieleen. :( myös sota, tulva ja nälänhätä on ennustettu pian tuleviksi... :O miten sellaista voisi kestää! ;([/QUOTE]

Mut jos sä uskot ennustuksiin, niin kai sä uskot myös, että Jumala on ihan kosketusetäisyydellä? sillon ei tarvitse pelätä.

[QUOTE="reetta";22350591]haluan kyllä uskoa Jumalan suojeluun mutta se on vaikeaa mulle...[/QUOTE]

Niin mutta eikös ole hassua, että uhkakuvien kuvittelu on sulle helppoa ja pelkäät pahaa? Uskot siis vihtahousun voimiin enemmän, kuin Jumalan voimiin?

Ole ihan turvallisella mielellä. Pistä asiat kuntoon sinun ja Jumalan välillä ja luota vaan.

Niin mutta eikös ole hassua, että uhkakuvien kuvittelu on sulle helppoa ja pelkäät pahaa? Uskot siis vihtahousun voimiin enemmän, kuin Jumalan voimiin?

Ole ihan turvallisella mielellä. Pistä asiat kuntoon sinun ja Jumalan välillä ja luota vaan.

no onhan se tietty noin kun sanot... tottakai haluan uskoo Jumalan voimiin enemmän. höh, mä olen hölmö arka ihminen... mutta yritän parantaa tapani. :) kiitos rohkaisusta. ei oikeestaan pelota enää. :)

Oliskohan Jehovantodistajien ennustuksia? Tai ainakin ne vartiotornilehdet mitä on postilootaan tippunut pitää sisällään kaikenlaisia maailmanlopun ennustuksia.. miksei sitten maanjäristyksiä.

[QUOTE="vieras";22350604]Oliskohan Jehovantodistajien ennustuksia? Tai ainakin ne vartiotornilehdet mitä on postilootaan tippunut pitää sisällään kaikenlaisia maailmanlopun ennustuksia.. miksei sitten maanjäristyksiä.[/QUOTE]

Ne on hauskoja. :D

[QUOTE="Essi";22350611]Ne on hauskoja. :D[/QUOTE]

On ne kyl, hienot piirrustukset. Viimeksi oli jotain 2012 maailmanloppu lätinöitä. Meil on aika mielenkiintoinen tilanne kun toises naapuris asuu Jehovantodistajia ja toises adventisteja, molemmista taloista tiputetaan aina lehtisiä lootaan. Adventistien lehtisis puhutaan usein helvetistä ja Jehovien omat puhuu usein katastrofeista ja miten ne näkyy raamatun ennustuksissa.

[QUOTE="vieras";22350620]On ne kyl, hienot piirrustukset. Viimeksi oli jotain 2012 maailmanloppu lätinöitä. Meil on aika mielenkiintoinen tilanne kun toises naapuris asuu Jehovantodistajia ja toises adventisteja, molemmista taloista tiputetaan aina lehtisiä lootaan. Adventistien lehtisis puhutaan usein helvetistä ja Jehovien omat puhuu usein katastrofeista ja miten ne näkyy raamatun ennustuksissa.[/QUOTE]

Vau, kahden tulen välissä. :D Kunnon pommitus, kumpikohan mahtaa voittaa? ;) :D Mulle tulee vain jehovantodistajia ovelle mutta se riittää. Ei liikaa ennustuksia mulle. :D

[QUOTE="Essi";22350631]Vau, kahden tulen välissä. :D Kunnon pommitus, kumpikohan mahtaa voittaa? ;) :D Mulle tulee vain jehovantodistajia ovelle mutta se riittää. Ei liikaa ennustuksia mulle. :D[/QUOTE]

Voi asuispa naapurustossa myös muita vakaumuksellisia, niin sais oikein sivistäviä esitteitä :D vaikka kommunisteja, taolaisia, muslimeja, vapaakirkkolaisia jne. Noi on itseasiassa aika hauskoja tai ihan mielenkiintoista seurata et mikä on nyt in. Samat naapurit on ollu meillä on yli kymmenen vuotta :D Ja kerran kuukaudessa tulee postia, jos jotain erikoista tapahtuu paikkakunnalla niin postia tulee useammin.

[QUOTE="vieras";22350635]Voi asuispa naapurustossa myös muita vakaumuksellisia, niin sais oikein sivistäviä esitteitä :D vaikka kommunisteja, taolaisia, muslimeja, vapaakirkkolaisia jne. Noi on itseasiassa aika hauskoja tai ihan mielenkiintoista seurata et mikä on nyt in. Samat naapurit on ollu meillä on yli kymmenen vuotta :D Ja kerran kuukaudessa tulee postia, jos jotain erikoista tapahtuu paikkakunnalla niin postia tulee useammin.[/QUOTE]

Hih, voin kuvitella. :D

en myönnä ennustaneeni :)

Kyllähän moni itseään uskovaiseksi tituleeraava saattaa puhua ties mitä höpöjä, mutta mistä tiedät puhuuko totta, onko uskovainen, ja onko Jumala tällaista ilmoitusta hänelle antanut. Parempi olla varmaan skeptinen.

Itse kylläkin uskon että Raamattu on joko Pyhän Hengen tarkasti ilmoittama tai vähintäänkin Jumalan inspiroima kirja, ja siten erittäin tärkeä ohje meille ihmisille. Mitä enemmän siihen perehtyy, sitä enemmän se tuntuu selittävän tämän maailman elämää.

Mutta ei se minusta tee erehtymätöntä yleisneroa ja tulevaisuuden ennustajaa. Edelleenkin uskon olevani vajaa ja erehtyväinen. Jumala on Jumala, ihminen on ihminen.

Maanjäristyksistä kysyisin lähinnä alan tutkijoilta. Kyllähän Raamatussa viitataan monasti maanjäristyksiin, Jumalan rangaistuksina, myös ns. lopun aikoina. Mutta milloin nuo tapahtuvat, en tiedä.

Eiköhän ne ole noi uskonnolliset ihmiset ihmiset, jotka ennustelee, ei uskovaiset. Siinä kun ero on se, että uskonnollinen lätisee ilman aivoja jotain, mitä on kuullut kirkossaan, uskovalla nöyrä, eli rehellinen ja totuudelle avoin mieli, joten hän uskaltaa myös kyseenalaistaa eikä aina purematta niele kaikkea mitä kuulee, koska omaa hengellisen mielenlaadun, toisin kuin uskonnollinen. Uskova etsii totuutta, uskonnollinen uskoo löytäneensä sen, eikä etsi enää mitään eikä ainakaan omaa sinapinsiemenen vertaa nöyryyttä, eli kykyä kyseenalaistaa oma oppirakennelmansa.
Ja uskontokuntaan kuuluvakin voi toki olla uskovainen, mutta ikävän usein nämä kaksi asiaa sulkevat toisensa pois.

Maailmanloppu odotettavissa aivan kohta pian

Suomeen ei lähiaikoina ole tulossa hirmuista maanjäristystä. Kreikkaan se on ennustettu vuodeksi 2013 ja USA:ssa se tapahtui 10.6.2009. Pari viikkoa sen jälkeen puolet Suomesta valloitettiin verisesti. Yellowstonen supertulivuoren purkaus taas alkoi 13.4.2010. Niilo Paasivirta on valinnut sivuilleen ainoastaan aivan varmasti tapahtuvia profetioita ja kirjannut ylös jo tapahtuneet profetiat. Viimeksi maailmanloppu tapahtui 21.10. klo 19. Seuraavan kerran se tapahtuu 18 päivän päästä, kun Maya-kalenteri oikeasti loppuu.

Yhteistyössä