Uskovaiset on niin hyviä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirveen vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hirveen vieras

Vieras
Lueskelin vähän aikaa ketjua "epänormaaliudesta tullut normaaliutta"...

Aika jännää, että uskovaiset ovat olevinaan niin hartaita ja kunnon ihmisiä.
Silti he hylkäävät ihmisen, joka on heidän mielestään epänormaali.

En käsitä, miten uskovainen voi olla niin suvaitsematon. Ja samalla mielessään ajattelee, miten hyvä ihminen hän on.
Ja ton takia mua ärsyttää aivan hirveästi jotkut uskovaiset ihmiset.

Onneksi oikeassa elämässä tunnen vain terveesti uskovia. Niitä, jotka osaa sijoittaa raamatun opit nykyaikaan. Niitä, jotka ovat suvaitsevaisia tai sitten eivät ole, mutta se ei johdu siitä, mitä nyt raamatussa sattu lukemaan.

Onko uskovaisilla omia mielipiteitä, jos uskoo raamattuun sokeasti?

Tämä nyt on vain tämmöistä pohdintaa. Ei tarvitse edes vastata :D

Tuntemani uskovaiset toimivat niin kuin jumala heidän mielestään olettaa heidän tekevän eli jos joku elää väärällä tavalla, niin hänen puolestaan rukoillaan ja mahdollisesti yritetään saada hänet tekemään oikein (uskovaisnäkökulmasta) ja jos mikään ei auta, jätetään ihminen oman onnensa nojaan, ettei paha tapa tarttuisi. Tällaiseen toimintaan löytyy suora kehotus raamatusta (en ikävä kyllä muista enää mistä kohtaa). Omasta mielestään he siis toimivat niin kuin heidän kuuluu ja siihen on paha sanoa mitään. Tosiuskovaiset (fundamentalistit) eivät todellakaan ole erityisen inhimillisiä ihmisiä, koska uskonto itsessään on osin aika raaka. Monet uskovaiset ovat mitä lempeimpiä ja auttavaisimpia ihmisiä, mutta sitten kun törmätään tiettyihin rajoihin, ymmärrys ja inhimillisyys loppuu monilla kuin seinään. Omia mielipiteitä ei uskovaisella kuulu olla vaan heidän kuuluu alistaa koko ajatusmaailmansa jumalan tahdon alle (siitä tahdosta jokainen uskovainen tietysti tekee oman tulkintansa).

Sellaiseen en törmännyt, että uskovaiset olisivat pitäneet itseään jotenkin erinomaisina ihmisinä. He eivät välttämättä tehneet samoja syntejä, joista muita paheksuivat, mutta joutuivat koko ajan elämään paniikissa siitä, toimivatko oikein jumalan valvovien silmien alla. Minä säälin (fundamentalisti)uskovaisia, heidän elämänsä ei todellakaan ole helppoa. Ole sinä ap vaan onnellinen, kun saat itse päättää mitkä asiat ovat sinusta väärin ja oikein:)

Lueskelin vähän aikaa ketjua "epänormaaliudesta tullut normaaliutta"...

Aika jännää, että uskovaiset ovat olevinaan niin hartaita ja kunnon ihmisiä.
Silti he hylkäävät ihmisen, joka on heidän mielestään epänormaali.

En käsitä, miten uskovainen voi olla niin suvaitsematon. Ja samalla mielessään ajattelee, miten hyvä ihminen hän on.
Ja ton takia mua ärsyttää aivan hirveästi jotkut uskovaiset ihmiset.

Onneksi oikeassa elämässä tunnen vain terveesti uskovia. Niitä, jotka osaa sijoittaa raamatun opit nykyaikaan. Niitä, jotka ovat suvaitsevaisia tai sitten eivät ole, mutta se ei johdu siitä, mitä nyt raamatussa sattu lukemaan.

Onko uskovaisilla omia mielipiteitä, jos uskoo raamattuun sokeasti?

Tämä nyt on vain tämmöistä pohdintaa. Ei tarvitse edes vastata :D

No hyvä ettei tähän odotettu mitään vastausta!

Elkää te ny olko niin suvaitsemattomia, ettette suvaitse uskovien vakaumusta. Minun oma vakaumukseni perustuu vain ja ainoastaan raamattuun. Hyväksyn ne asiat jotka raamatussa ilmoitetaan että Jumalakin hyväksyy, en hyväksy niitä, joita raamatun mukaan Jumala ei hyväksy.
Eikö pitäisi suvaita myös minun vakaumukseni?

Jokainen uskovainen on pohjimmiltaan ihminen eli heitä on moneen lähtöön. Olen kohdannut erittäin vastenmielisen tekopyhiä uskovaisia, saanut paskaa niskaan uskovaisilta jotka ovat olleet olevinaan niin paljon parempia ihmisiä ym. Silti olen uskovainen, omalla tavallani. Jos se ei kelpaa Jumalalle niin sitten ei voi mitään, ihmisille ei tarvitse kelvatakaan.

Elkää te ny olko niin suvaitsemattomia, ettette suvaitse uskovien vakaumusta. Minun oma vakaumukseni perustuu vain ja ainoastaan raamattuun. Hyväksyn ne asiat jotka raamatussa ilmoitetaan että Jumalakin hyväksyy, en hyväksy niitä, joita raamatun mukaan Jumala ei hyväksy.
Eikö pitäisi suvaita myös minun vakaumukseni?

...ja suvaitsenkin. Mutta minäpä en olekaan ns. "Suvaitsevainen" :D

Minun kokemukseni mukaan uskovaiset ovat kaikkein kärkkäimpiä tuomitsemaan toisia. Minä olen ateisti ja koen että minussa on enemmän empatiaa ja lähimmäisenrakkautta kuin monessa tuntemassani uskovaisessa ihmisessä.

Lisää pähkäiltävää:)
http://latvala.aminokustannus.fi/?p=236

Aatami ja Eeva eivät olleet ensimmäiset ihmiset

Aatami ja Eeva eivät suinkaan olleet ensimmäiset ihmiset maan päällä, vaan he ovat ensimmäiset, joista on kirjoitettu – Raamatussa ensimmäiseksi mainitut ihmiset.

He olivat myös sisaruksia keskenään, mikä voi tuntua nykyihmisestä oudolta. Noihin aikoihin oli hyvin yleistä ottaa puolisoksi sisaruksia, sillä se oli turvallisinta. Myöskään mitään tauteja ei sisarussuhteista jälkeläisiin juurikaan tullut, sillä perimä oli nuorta.

He syntyivät ja elivät Egyptin rannikkoa lähellä olevalla saarella, joka kuului rannikosta muinoin irronneeseen saariryhmään. Aatamin ja Eevan suvun lisäksi saaristolla asui tuhatkunta muuta ihmistä. Luonto siellä oli runsas, hedelmällinen ja kaunis, ja siksi se oli paratiisi. Tuon saaren nimi oli Outhoure mikä tarkoittaa ”Kadotuksen saarta” ja sen portti oli nimeltään Eden.

Paratiisissa oli jatkuva sodan uhka, sillä suvut sotivat keskenään sen herruudesta. Noina aikoina sodittin aina. Lopulta, kuten Raamatussa kerrotaan, Aatami ja Eevakin karkotettiin paratiisista; ensin tuli sota ja sitten lopullisesti maanjäristys hävitti koko saariston, ihmiset hukkuivat.

Paratiisin aika oli kauan ennen Atlantiksen aikaa, joka sekin saarivaltio on kadonnut. Omana aikanamme tulemme myös näkemään tällaisen katastrofin maanjäristyksen seurauksena.

Aatamilla ja Eevalla oli Jumalan armo, sillä he saivat nähdä Jumalan valtakunnan asioita näkyinä. Jumala antoi heille myös kiusauksia käärmeen muodossa.

Käärmeet ovat Jumalan suojeluksessa ja siksi pyhiä. Tästä syystä käärmeitä ei saa tappaa. Ne ovat ihmisellekin tärkeitä eläimiä maan päällä, ne pitävät mm. tuhoeläimet kurissa. Ihmisen on suojeltava käärmeitä. Jos tapat sen, saat kehoosi kovia oireita.

Se, mitä Raamatussa kerrotaan vertauksena, että Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta, ei tarkoita mitään konkreettista kylkiluusta muokkaamista, vaan se oli noihin aikoihin käytetty sanonta ja vertaus avioliitolle, ja kuvasi samaa sukujuurta.

[QUOTE="vierailija";21950253]Minun kokemukseni mukaan uskovaiset ovat kaikkein kärkkäimpiä tuomitsemaan toisia. Minä olen ateisti ja koen että minussa on enemmän empatiaa ja lähimmäisenrakkautta kuin monessa tuntemassani uskovaisessa ihmisessä.[/QUOTE]

Vai että noinko koet? No jopas jotakin...

Saahan sitä tuomita ja olla suvaitsematon, mutta turha kuvitella että raamatussa sellaiseen kehotettas. Sellainen ei ole merkki hartaasta uskovaisuudesta vaan ennemminkin ahdasmielisyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950279:
Jotain siellä Raamatussa kyllä muistaakseni mainittiin jostain synnistä... ellen nyt ihan omiani muistele.

Ei kehoteta tuomitsemaan, vaan olemaan tuomitsematta. Kehoitetaan lähimmäisenrakkauteen, synneistä huolimatta.

Ei kehoteta tuomitsemaan, vaan olemaan tuomitsematta. Kehoitetaan lähimmäisenrakkauteen, synneistä huolimatta.

Kyllä tosi on, ja siihen lähimmäisenrakkauteen sisältyy myös se, että kertoo toisille mitä raamatussa sanotaan. Että kaikki tietäisivät mitka asiat Jumala tuomitsee, Hänelle ainoastaan kuuluu tuomitseminen.
Mutta jokaisella Jumalaan uskovalla on vastuu kertoa oppimiaan asioista toisille.

[QUOTE="viuh";21950296]Kyllä tosi on, ja siihen lähimmäisenrakkauteen sisältyy myös se, että kertoo toisille mitä raamatussa sanotaan. Että kaikki tietäisivät mitka asiat Jumala tuomitsee, Hänelle ainoastaan kuuluu tuomitseminen.
Mutta jokaisella Jumalaan uskovalla on vastuu kertoa oppimiaan asioista toisille.[/QUOTE]

Tuohan se nykyään närästelee, synnistä puhuminenkin kun jo tuomitaan tuomitsemiseksi.

[QUOTE="viuh";21950296]Kyllä tosi on, ja siihen lähimmäisenrakkauteen sisältyy myös se, että kertoo toisille mitä raamatussa sanotaan. Että kaikki tietäisivät mitka asiat Jumala tuomitsee, Hänelle ainoastaan kuuluu tuomitseminen.
Mutta jokaisella Jumalaan uskovalla on vastuu kertoa oppimiaan asioista toisille.[/QUOTE]
Mita Sina tarkoitat: uskoo Jumalaan, johan sielunvihollinenkin uskoi Jumalaan

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950310:
Oletko sinä "viuh" sama kuin viuuh vai onko täällä useampikin viuhahtelija?

Juu, toi yksi viuhahtelija ilman tuota toista uuta tuli vahingossa yhteen viestiin. Eli siis tässä ketjussa on vaan yksi "viuuh". kerran laitoin vaan vahingossa yhden uun.

[QUOTE="zxz";21950312]Mita Sina tarkoitat: uskoo Jumalaan, johan sielunvihollinenkin uskoi Jumalaan[/QUOTE]

Mitä sinä tarkoitat "johan sielunvihollinenkin uskoi Jumalaan"? Kuinka niin "uskoi"? Eiköhän tuo edelleenkin usko että Jumala on olemassa!

Yhteistyössä