Uskovaiset äidit ovat kyllä omahyväisiä ja pinnallisia ämmiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari uskovainen harmaantui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Musta tuntuu ettei ainakaan luterilaisen srk:n kerhoissa käyvät ole mitenkään välttämättä uskovaisia, mutta tottahan se on että myös uskovista löytyy jos jonkinlaista tallaajaa.

Itse olen myös "haku päällä" löytääkseni uskovia ystäviä, mutta ei se tunnu olevan kovin helppoa. Eilen sain taas todeta käydessäni sanan ja rukouksen illassa, että ei näistä seurakunnan tilaisuuksista kyllä ystäviä löydy. Eihän noissa käy kuin seittemänkympin paremmalla puolella olevia ihmisiä! Missä kaikki nuoret aikuiset ja äiti-ihmiset ovat?? Kai tuostakin ikäluokasta kuitenkin uskovia löytyy?

Nuoremmat uskovat on ehkä muissa paikoissa, kuin kirkossa. Ehkä helluntaiseurakunnissa, vapaakirkossa ja jossain nokiamissiossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Musta tuntuu ettei ainakaan luterilaisen srk:n kerhoissa käyvät ole mitenkään välttämättä uskovaisia, mutta tottahan se on että myös uskovista löytyy jos jonkinlaista tallaajaa.

Itse olen myös "haku päällä" löytääkseni uskovia ystäviä, mutta ei se tunnu olevan kovin helppoa. Eilen sain taas todeta käydessäni sanan ja rukouksen illassa, että ei näistä seurakunnan tilaisuuksista kyllä ystäviä löydy. Eihän noissa käy kuin seittemänkympin paremmalla puolella olevia ihmisiä! Missä kaikki nuoret aikuiset ja äiti-ihmiset ovat?? Kai tuostakin ikäluokasta kuitenkin uskovia löytyy?

Nuoremmat uskovat on ehkä muissa paikoissa, kuin kirkossa. Ehkä helluntaiseurakunnissa, vapaakirkossa ja jossain nokiamissiossa.

Sitä mä oon vähän aatellukin, tarttis joskus käydä vierailemassa noissakin.

Me käydään luterilaisten muskarissa, perhekerhoon en ole jaksanut raahautua. Pari kertaa ollaan käyty ortodoksien perhekerhossa, mut jotenkin ei ihan yksiin mene meidän ja heidän ortoksisuuntaus. :'( Yksi ei-uskova perhe on meille läheinen, mutta uskonasioista ei ikinä puhuta. Ja juuri sitä seuraa joskus todella kaipaisin. Voisi puhua lasten uskonkasvatuksesta tms. Jaa, ehkä joskus...on meillä yksi kopti-perhe, mutta ei vielä olla päästy lähelle, ehkä siksi että eivät ole kovin aktiivisia uskon suhteen... :'(

Itse olen kanssa huomannut jo ennen kuin sain lapsen että seurakunnassa on hirveästi klikkiintymistä ja vaikea päästä mukaan. Vaikka käynkin lähes joka viikko seurakunnassa tuntuu silti että olen aina ihan pihalla kaikesta ja varsinkin nyt kun sain lapsen vielä vähemmän olen perillä mistään seurakunnan jutuista tai mitään. Kyllä tämä äitiys tuntuu erittäin erakoivalta tekijältä ei voi muuta sanoa....

KÄvin seurakunnassa viimeksi teini-ikäisenä. En päässyt sisäpiiriin joka oli nuorisollakin ihmeen ahdas. Seurakunta jäi.
Nyt minulla on lapsi ja tahtoisin käydä taas, mutta tuo ulkopuolelle jättäminen pelottaa. En edes ole kovin sosiaalinen joten tutstuminen saattaisi olla toivotonta. Uhmaikäisen lapsen kanssa on hankala käydä sitä paitsi missään.

Yhteistyössä