[QUOTE="Vieras";29099520]Kyllä.
Miksi viedä kaikki kiva pois? Kuinka moni kokee kärsineensä ja tulleensa petetyksi nyt aikuisena, vaikka lapsena olisikin Joulupukkiin uskottu?
Mulle ainakin nuo lapsuuden joulut on ihania muistoja, ja haluan saman antaa omille lapsillenikin..[/QUOTE]
En minä nyt aikuisena tunne olevani petetty, mutta lapsena tunsin, kun huomasin, että joulupukkia ei olekaan. Sain sen itse selville, kun joulupukki erehtyi puhumaan omalla äänellään. Koko se jouluaattoni meni pilalle, koska olin niin järkyttynyt ja pettynyt, kun vanhemmat ja isovanhemmat olivat yhdessä tuumin valehdelleet asiasta.
Joulun ihanat muistot tulevat ihan muista asioista kuin joulupukista. Omat kauniit lapsuusmuistoni joulun ajoilta liittyvät pitkään valvottuihin iltoihin, kuusen ja hyasinttien tuoksuihin, pipareihin, yhdessäoloon perheen kanssa, askarteluun yhdessä äidin ja sisarusten kanssa sekä lasten ohjelmien katsomiseen.
Omille lapsilleni en ole valehdellut joulupukista vaan alusta saakka olen kertonut kyseessä olevan sellaisen joululeikin, jota aikuiset tykkäävät leikkiä. Paljon kivempi lapsillakin, kun aattoiltana pukki ei pelota vaan naurattaa ja jännitys saa kohdistua kuusen alla odottaviin lahjoihin.