Uskotteko, että kilpailujen arvonnat suoritetaan rehellisesti? Onko teillä omakohtaisia kokemuksia asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lkjh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lkjh"

Vieras
Jäin miettimään asiaa, koska tasan vuosi sitten BR-lelussa oli kilpailu, jossa piti värittää Cars-leffasta tuttu auto mahdollisimman hienosti. Omat lapseni laittoivat koko sielunsa tähän väritystehtävään ja uskoivat kovasti omaan voittoonsa (siitä en tiedä, mutta lasten innosta johtuen perehdyin kilpailuun).
Ykköspalkinto oli matka LA:n Disneylandiin, seuraavat palkinnot pienempiä.
Tuosta kilpailusta ei koskaan tullut mitään lisätietoa, eikä netistä löytynyt minkäänlaista infoa, vaikka yritin katsoa voittajan tai lisätietoa kilpailusta. Kilpailulomakekin oli epämääräinen.

Omakohtainen kokemus: Voitin julkkistapaamisen teini-ikäisenä. Tapaamiseen paikalle tuli kaksi kihertävää vanhempaa naista, jotka kertoivat että olivat valinneet minut voittajaksi sen takia että ilmoittamani julkkis oli niin mielenkiintoinen heidänkin mielestään (kukaan muu ei ollut halunnut juuri tämän saman henkilön kanssa fanitapaamista). Kilpailun säännöissä luki, että voittaja _arvotaan_.
Lienee tarpeetonta kertoa miten itse tapaaminen meni kihertävien naisten ja tämän (erittäin asiallisen ja miellyttävän) julkkiksen seurassa :D

Olin harjoittelijana eräässä kaupassa vuosia sitten ja siellä oli paljon tuollaisia arvontoja. Niissä ainakin myyjät arpoivat rehellisesti sen voittajan sieltä laatikosta, nostamalla sokkona. Olin itse "aulis gerlanderina". :D
Hylättiin ainoastaan jos puuttui tietoja lipukkeesta, esim. puhellinnumero ja osoite, ja sitten jos tuli AKU ANKKAA jonka osoite oli "kirkkoveneentie kakkonen"

Uskon. Meidän esikoinen on voittanut pienempänä useamman palkinnon piirrustuskilpailuista ja muut lapset muita juttuja arvonnoista. Itsekin olen kaikenlaista etenkin kauppojen arvonnoista saanut.

No jättipalkinnot on vielä saamatta.

Tuossa julkistapaamisarvonnassa on muuten voinut olla niin, että on arvottu tai ylipäätään saatu vain hänet tapaamiseen ja sinä voitit, kun olit niitä harvoja, joka hänet halusi tavatai :D

Olen joskus ollut pienimuotoisia markkinointiarpajaisia järjestämässä ja kyllä ne silloin ihan rehellisesti hoidettiin. Siinä vaan piti olla tarkkana, oliko säännöissä sanottu että palkinnot arvotaan kaikkien vastanneiden vaiko oikein vastanneiden kesken, joskus meinasi tulla virhe. Nyt tosin jokin aika sitten kuulin, että samassa firmassa sittemmin järjestetyissä arpajaisissa oli itse arvonta jäänyt "pikkuisen" rästiin, sillä edellisen kesän arvonnan palkinnot oli vielä yli puoli vuotta myöhemmin arpomatta. Mutta ilmeisesti aikoivat sen kuitenkin hoitaa, eikä arvontapäivää oltu ennalta ilmoitettu, joten varsinaisesti mitään rikettä ei ollut tapahtunut.

Voittajien nimiä ei muuten saa julkaista missään, jos sitä ei ole muistettu ilmoittaa säännöissä, joten silloin järjestäjä ei voi laittaa tätä tietoa nettiin vaikka haluaisikin.

Voittajien nimiä ei muuten saa julkaista missään, jos sitä ei ole muistettu ilmoittaa säännöissä, joten silloin järjestäjä ei voi laittaa tätä tietoa nettiin vaikka haluaisikin.

Ei kai se nyt ihan näin ole, mutta vaatii sitten voittajan suostumuksen nimen julkaisuun. Jos se on säännöissä ilmoitettu, niin silloin voittaja ei voi kieltää tuota julkaisua.

Siis väitätkö sä ap ihan tosissas, että kun sun lapses ei voittanut, niin koko kilpailu oli huijausta? Mitä jos ne muiden penskojen väritykset vaan oli vähän parempia? Voisko sellanen olla mahdollista?

en ole ikinä voittanu mitään. yleensä jos esim kaupassa joku arvonta,osallistun,ikää on on 25 eli "aktiivisesti" olen osallistunut arvontoihin 18vuotiaasta lähtien. ehkä olen vain epäonninnen :)

Ainakin naistenlehdissä oon nähny semmosia "Viime kuun palkinnonsaajat ovat Minna M. Ivalosta ja Saara S. Kajaanista". Kauppojen arvonnoista en tiedä, joskus oon osallistunu mutten oo mitään voittanu. Lapsena voitin kerran herkkukorin ja olin tosi pettyny, ku siinä oli vaan jotain kahvia ja hedelmiä :D

Oon itse voittanut useampiakin arvontoja, joita on eri kaupoissa järjestetty. Varmaan siksi, kun aina niitä täyttelen. :)

En kyllä usko, että lasten värityskilpailuissa katsotaan kuka laittoi väritykseen koko sielunsa, kuka vain puolikkaan. :) Mikset pistä sinne sähköpostia ja kysy, jos jäi vaivaamaan?

Oma poikani voitti Lego kilpailussa ison paketin Legoja. Ennen osallistumista koetin hakea tietoja edellisen vastaavan kisan voittajista mutta tietoa ei löytynyt. Epäilin koko kisan "olemassaoloa" ennen voittoilmoitusta :)
Niinhän se on että jotkut voittaa ja toiset ei. Voitoilla on myös tapana kasaantua joillekin, toiset on kai onnekkaampia.

Itse järjestin viime vuonna firmassamme kilpailun jossa oli arvokkaat palkinnot. Voittajat arvottiin rehellisesti tietokoneohjelmalla mainostoimiston toimesta ja palkinnon arvo ilmoitettiin verotukseen, muistaakseni arpajaisvero oli 30% palkinnon arvosta.

Jäin miettimään asiaa, koska tasan vuosi sitten BR-lelussa oli kilpailu, jossa piti värittää Cars-leffasta tuttu auto mahdollisimman hienosti. Omat lapseni laittoivat koko sielunsa tähän väritystehtävään ja uskoivat kovasti omaan voittoonsa (siitä en tiedä, mutta lasten innosta johtuen perehdyin kilpailuun).
Ykköspalkinto oli matka LA:n Disneylandiin, seuraavat palkinnot pienempiä.
Tuosta kilpailusta ei koskaan tullut mitään lisätietoa, eikä netistä löytynyt minkäänlaista infoa, vaikka yritin katsoa voittajan tai lisätietoa kilpailusta. Kilpailulomakekin oli epämääräinen.

Omakohtainen kokemus: Voitin julkkistapaamisen teini-ikäisenä. Tapaamiseen paikalle tuli kaksi kihertävää vanhempaa naista, jotka kertoivat että olivat valinneet minut voittajaksi sen takia että ilmoittamani julkkis oli niin mielenkiintoinen heidänkin mielestään (kukaan muu ei ollut halunnut juuri tämän saman henkilön kanssa fanitapaamista). Kilpailun säännöissä luki, että voittaja _arvotaan_.
Lienee tarpeetonta kertoa miten itse tapaaminen meni kihertävien naisten ja tämän (erittäin asiallisen ja miellyttävän) julkkiksen seurassa
siispä annoit pesää sille julkkikselle

Yhteistyössä