Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Zip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Uskis";25867099]Ok. Olet kyllä kylmäverinen nainen kun voit katsella vierestä Jorma-Petterin liiskautumista. :D[/QUOTE]
Jos olisit mun vieressäni, niin yrittäisin kyllä pelastaa Jorma-Petterin. Naapureilla on kesäisin hauskaa, kun mä väistelen kottikärryjen kanssa kaikkia koppakuoriaisia, muurahaisia ja perhosen toukkia, teen äkkijarrutuksia ja pyydän ääneen anteeksi, että säikäytin öttiäisen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25867116:
Jos olisit mun vieressäni, niin yrittäisin kyllä pelastaa Jorma-Petterin. Naapureilla on kesäisin hauskaa, kun mä väistelen kottikärryjen kanssa kaikkia koppakuoriaisia, muurahaisia ja perhosen toukkia, teen äkkijarrutuksia ja pyydän ääneen anteeksi, että säikäytin öttiäisen :D

Sun ei sit kannata matkustaa Lappiin kesäisin. :)

[QUOTE="vieras";25865927]En enää nyt aikuisena. Ne jotka uskovat ovat jääneet lapsen tasolle eivätkä osaa kyseenalaistaa mitään.[/QUOTE]

Melkoista idiotismia osoittaa myös argumentointi uskovia vastaan noilla väitteillä.
Minä ja suurin osa lähipiiriissäni olevista uskovista ihmisistä emme ole erityisen lapsekkaita ajattelussamme ja toiminnassamme.
Kyseenalaistamisen ja avoimen mielen kautta olen todennut, että tiedettä ja uskoa ei tarvitse pakolla yhdistää mutta ei niiden myöskään tarvitse olla ristiriidassa toistensa kanssa.

[QUOTE="Uskis";25866816]Änkeän taas uskontoaiheiseen keskusteluun, mutta tää oli jo vallan metka kirjoitus.
- Miten uskonto on esim. kristillisissä maissa edesauttanut jämähtämistä? Joo katolisen kirkon ja Galilein/Kopernikuksen jutut erikseen, mutta kerro, mikä on valtauskonto useimmissa maailman kehittyneimmissä maissa? Toki ateistitkin osaavat kehittää yhteiskuntaa yhtä lailla, mutta tiedemiehissä ja korkeakoulutetuissa on uskoviakin.
- Etkö ole kuullut ruumiistairtautumisesta ym. kuoleman yhteydessä, silloin kun sydän on pysähtynyt ja aivotoiminta on pois pelistä? Ne ei ole vain uskovien höpinöitä.
- Aika kauan saa lotota ennenkuin unessa saadulla lottorivillä voittaa, jos se on ollut vain aivojen oma tuotos. (itse en sitten kyllä osaa yhtään sanoa että onko oikean lottorivin antajana aina Jumala vai ei)
- No joo, dejavu nyt on ihan psyyken juttuja.
- Mielelläni olen sellainen reppana, joka tarvitsee syntien anteeksiantamusta joltain ylemmältä taholta. On ihanaa olla vastuussa jollekin, on ihana kun joku valvoo ja huolehtii. Ja mua ei yhtään haittaa kutsua Jumalaa parhaaksi ystäväkseni, vaikka maalliset ystäväni ovat kanssa tärkeitä![/QUOTE]

-Valtaosa korkeasti koulutetuista eivät usko hengellisiin höpinöihin ja eniten kirkosta eroaa korkeasti koulutetut.
-Esim. uskonto on syynä siihen, että kuolleet ihmiset haudataan pääasiassa maahan. Miettikääpäs paljonko ympäristöystävällisempää olisi polttaa kaikki ruumiit ja ottaa niistä saatava energia hyödyksi vaikkapa kaukolämmössä
-Pohjois-Amerikassa evoluutioteoria on joissakin kouluissa kielletty ja esim. kantasolututkimusta on rajoitettu. Kantasolututkimuksella voidaan mahdollisesti ratkaista syövän päihittäminen ja muita vakavia sairauksia
-Uskontojen takia monessa maassa abortti siinäkin tapauksessa, että raskaus on raiskauksen ansiota tai että sikiössä on vakavia sairauksia ja vammoja havaittavissa jo ennen syntymää, on kielletty.
-Suomessakin vuosittain satoja miljoonia uppoaa kirkon menoihin (täysin turhaan), vaikka rahat voitaisiin käyttää esim. terveydenhuollon parantamiseen
-Ruumiista irtautumiset ovat kaikki aivojen tuottamaa harhaa. Sydämen pysähtyessä aivot voivat pelata vielä puolikin tuntia vajaateholla ja saada aikaan kaikenlaisia unimaailman kokemuksia
-Aika kauan saa lotota mutta vaikka mahdollisuus olisi 1:10^27, niin mahdollisuus on aina olemassa ja joskus voi onnistua.
-Dejavu-ilmiöt ovat psyyken juttuja.. ok?
-On ihanaa elää omaa elämäänsä ja pitää itsestään huolta, on myös ihanaa jos on läheisiä jotka pitävät huolta. On ihanaa noudattaa lakeja ja tehdä moraalisesti oikein vain sen takia että siltä itsestä tuntuu ilman mitään hengellisiä hömpötyksiä

Tää on monimutkainen juttu.... Jotenkin ei omaan ymmärrykseen mahdu käsitys, et kuoleman jälkeen ei olis mitään. Mihin nää mun ajatukset katoaa? Sellasta ei järjellä pysty tajuamaan, et lakkaa olemasta. Tää on sama homma kun ajattelee, että avuruus on ääretön ja laajenee jatkuvasti. En mä tommostakaan pysty käsittämään.

[QUOTE="Realisti";25867252]-Valtaosa korkeasti koulutetuista eivät usko hengellisiin höpinöihin ja eniten kirkosta eroaa korkeasti koulutetut.
-Esim. uskonto on syynä siihen, että kuolleet ihmiset haudataan pääasiassa maahan. Miettikääpäs paljonko ympäristöystävällisempää olisi polttaa kaikki ruumiit ja ottaa niistä saatava energia hyödyksi vaikkapa kaukolämmössä
-Pohjois-Amerikassa evoluutioteoria on joissakin kouluissa kielletty ja esim. kantasolututkimusta on rajoitettu. Kantasolututkimuksella voidaan mahdollisesti ratkaista syövän päihittäminen ja muita vakavia sairauksia
-Uskontojen takia monessa maassa abortti siinäkin tapauksessa, että raskaus on raiskauksen ansiota tai että sikiössä on vakavia sairauksia ja vammoja havaittavissa jo ennen syntymää, on kielletty.
-Suomessakin vuosittain satoja miljoonia uppoaa kirkon menoihin (täysin turhaan), vaikka rahat voitaisiin käyttää esim. terveydenhuollon parantamiseen
-Ruumiista irtautumiset ovat kaikki aivojen tuottamaa harhaa. Sydämen pysähtyessä aivot voivat pelata vielä puolikin tuntia vajaateholla ja saada aikaan kaikenlaisia unimaailman kokemuksia
-Aika kauan saa lotota mutta vaikka mahdollisuus olisi 1:10^27, niin mahdollisuus on aina olemassa ja joskus voi onnistua.
-Dejavu-ilmiöt ovat psyyken juttuja.. ok?
-On ihanaa elää omaa elämäänsä ja pitää itsestään huolta, on myös ihanaa jos on läheisiä jotka pitävät huolta. On ihanaa noudattaa lakeja ja tehdä moraalisesti oikein vain sen takia että siltä itsestä tuntuu ilman mitään hengellisiä hömpötyksiä[/QUOTE]

-Ei tuhkaaminen Raamatussa ole kielletty, maahan hautaaminen on ehkä vain kulttuuriin liittyvä tapa?
-Evoluutiosta ja abortista en jaksa kirjoittaa, ne on isoja aiheita ja on tullut niistä jauhettua täällä paljonkin.
- Olet oikeassa kirkon rahankäytön suhteen. Ei kukaan köyhä tarvitse esim.kirkkojen sipulitorneja ja kultakaiverruksia, jos nyt otetaan yksi kirkkojen turha meno esimerkkinä. Vapaitten suuntien rakennuksista voitais me luterilaisetkin ottaa oppia, heillä on srk-tilat paljon pelkistetympiä mutta ihan kauniita silti. Ja alkuseurakuntahan kokoontui usein kodeissa.
- Olen lukenut ihan ruumishuoneella kuolleista heränneiden kokemuksia.

[QUOTE="Uskis";25867394]-Ei tuhkaaminen Raamatussa ole kielletty, maahan hautaaminen on ehkä vain kulttuuriin liittyvä tapa?
-Evoluutiosta ja abortista en jaksa kirjoittaa, ne on isoja aiheita ja on tullut niistä jauhettua täällä paljonkin.
- Olet oikeassa kirkon rahankäytön suhteen. Ei kukaan köyhä tarvitse esim.kirkkojen sipulitorneja ja kultakaiverruksia, jos nyt otetaan yksi kirkkojen turha meno esimerkkinä. Vapaitten suuntien rakennuksista voitais me luterilaisetkin ottaa oppia, heillä on srk-tilat paljon pelkistetympiä mutta ihan kauniita silti. Ja alkuseurakuntahan kokoontui usein kodeissa.
- Olen lukenut ihan ruumishuoneella kuolleista heränneiden kokemuksia.[/QUOTE]

Kuolleiden omaisten kanssa keskustelleena olen huomannut vanhusten ja ns.tosiuskovaisten olleen todella kauhuissaan, kun on tullut puhe tuhkaamisesta. Kyllähän eläintenkin käyttökelvottomat ruhot nykyään ajetaan myllyn läpi, poltetaan ja niistä tehdään sähköä. Miksei siis ihmistenkin ruumiita? Ei, koska on joku uskomus ettei ihmisen sielulle voi sellaista tehdä?

Kirkon valta näkyy näissä ylimahtailevissa rakennuksissa.

Itsekin olen lukenut kuinka lääkäri on todennut ihmisen kuolleeksi ja "ruumishuoneella" on kuolleeksi julistettu yhtäkkiä herännyt täysin voimissaan. Lääkäri ei ole vain löytänyt pulssia potilaalta ja tämä on kiireessä ohjattu kylmiöön. Kylmässä herännyt on sanomansa mukaan käynyt rajan takana, vaikka oikeasti aivot ovat vain suoltaneet tajuntaan mitä omituisimpia kokemuksia. Tällaisia tapauksia on useita, kun onhan maailmassa miljardeja ihmisiäkin joten todennäköisyys tällaiseen virheeseen kasvaa. Eihän tuo kuolleeksi julistaminen ole muuta kuin lääkärin toteamus.

[QUOTE="Realisti";25867457]Kuolleiden omaisten kanssa keskustelleena olen huomannut vanhusten ja ns.tosiuskovaisten olleen todella kauhuissaan, kun on tullut puhe tuhkaamisesta. Kyllähän eläintenkin käyttökelvottomat ruhot nykyään ajetaan myllyn läpi, poltetaan ja niistä tehdään sähköä. Miksei siis ihmistenkin ruumiita? Ei, koska on joku uskomus ettei ihmisen sielulle voi sellaista tehdä?

Kirkon valta näkyy näissä ylimahtailevissa rakennuksissa.

Itsekin olen lukenut kuinka lääkäri on todennut ihmisen kuolleeksi ja "ruumishuoneella" on kuolleeksi julistettu yhtäkkiä herännyt täysin voimissaan. Lääkäri ei ole vain löytänyt pulssia potilaalta ja tämä on kiireessä ohjattu kylmiöön. Kylmässä herännyt on sanomansa mukaan käynyt rajan takana, vaikka oikeasti aivot ovat vain suoltaneet tajuntaan mitä omituisimpia kokemuksia. Tällaisia tapauksia on useita, kun onhan maailmassa miljardeja ihmisiäkin joten todennäköisyys tällaiseen virheeseen kasvaa. Eihän tuo kuolleeksi julistaminen ole muuta kuin lääkärin toteamus.[/QUOTE]

Tuo tuhkaamiskammo varmaan on vanhuksilla jotenkin semmoista opittua tapakulttuuria, maahan hautaaminen kun on kirkoissa ollut se yleisin käytäntö. Kirkon opit ja Raamatun ohje menee herkästi sekaisin välillä itsellänikin, mutta Raamatun pitäisi mennä kirkollisuuden edelle.
Kuoleman jälkeisen elämän ja pelastuksen kannalta nyt on ihan se ja sama, mitä ruumiille tapahtuu, koska sielu irtaantuu ruumiista. Onhan kristittyjä poltettu roviollakin, mutta ei se pelastukseen vaikuta. - Täytyy kyllä sanoa, että mua hirvittää omalla kohdalla molemmat tavat, sekä maahanhautaaminen tai tuhkaus, vaikka mun sielu ole enää siinä vaiheessa enää maisemissa sitä kattelemassa. :)

Mistä olet kuullut sen kertomasi asian, että aivot voivat käydä vajaateholla vielä puoli tuntia kuoleman jälkeen, vaikka aivosähkökäyrää tai mitään aivotoimintaa ei todeta enää olevan?

Ihan oikeestikko jotkut uskovat tuohon huuhaaseen, että kuoleman jälkeen olisi muka jotain elämää?

No onhan se maatunut ruumis lannotetta ja multaa, joten kyllä siinä ehkä horsmat kasvavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25865977:
Uskon jälleensyntymiseen, mutta eri tavalla kuin yleisesti tunnetut jälleensyntymisopit. Uskon siihen, että tänne synnytään uudestaan ja uudestaan eikä mitään loppua sille tule. Uskon siihen, että kuoleman jälkeen - ajan myötä - muutumme jälleen alkuaineiksi, joista myöhemmin syntyy jotain uutta. Vastoin yleisesti tunnettuja jälleensyntymisoppeja uskon, että ihminen voi syntyä uudelleen vaikkapa voikukaksi tai hiireksi.

Eihän tämä mitään uskomista ole, vaan biologinen fakta.
Itse uskon erilaiseen jälleensyntymään, siihen että sielu syntyy tänne uudestaan ja uudestaan eri kropissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eihän tämä mitään uskomista ole, vaan biologinen fakta.
Itse uskon erilaiseen jälleensyntymään, siihen että sielu syntyy tänne uudestaan ja uudestaan eri kropissa.
Minäkin uskon, että sielu, henki, energia...miksi sitä nyt halutaankaan kutsua, ei katoa minnekään vaan siirtyy uuteen fyysiseen olomuotoon. Mutta en usko siihen, että matka elämien välillä päättyisi joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25867941:
Minäkin uskon, että sielu, henki, energia...miksi sitä nyt halutaankaan kutsua, ei katoa minnekään vaan siirtyy uuteen fyysiseen olomuotoon. Mutta en usko siihen, että matka elämien välillä päättyisi joskus.
Sun tekstistä sai sen käsityksen, että ruumis kun kasvaa horsmaa, niin se uusi elämä on se horsma.

Yhteistyössä