Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
enni
Tiedän. Ja on kaikkea tapahtunut, mutta en lähde tapahtuneita esittelemään täällä, koska
lyttääjiä on täällä, ihmisiä jotka luulevat tietävänsä asioista jotka on tapahtuneet toisille, mutta heidän oma maailmansa on kapea.
Joka tapauksessa en pelkää kuolemaa, vaan odotan mielenkiinnolla "uusia maisemia".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jumala on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144 000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jumala on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Olen kysynyt tätä aikaisemmin ja kysyn nytkin: Millä perusteella ajattelet, että ihmiset uskovat, mitä kirjoitat? Siksikö vain pitäisi uskoa, että sinä kirjoitat niin?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Olen kysynyt tätä aikaisemmin ja kysyn nytkin: Millä perusteella ajattelet, että ihmiset uskovat, mitä kirjoitat? Siksikö vain pitäisi uskoa, että sinä kirjoitat niin?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Vieras on laittanut kirjoitukseensa ne Raamatun kohdat, joista hänen kirjoittamansa tieto löytyy. Jokainen voi siis ottaa Raamatun käteensä ja tarkistaa itse, mitä noissa kohdissa sanotaan. Ja siellä sanotaan kyllä kuten vieras on tuossa kirjoittanut. Raamatun opeista jehovan todistajien näkemys kuolemasta ja iankaikkisesta elämästä on mun mielestäni kaikista loogisin ja siten myös tuntuu uskottavimmalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Olen kysynyt tätä aikaisemmin ja kysyn nytkin: Millä perusteella ajattelet, että ihmiset uskovat, mitä kirjoitat? Siksikö vain pitäisi uskoa, että sinä kirjoitat niin?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Vieras on laittanut kirjoitukseensa ne Raamatun kohdat, joista hänen kirjoittamansa tieto löytyy. Jokainen voi siis ottaa Raamatun käteensä ja tarkistaa itse, mitä noissa kohdissa sanotaan. Ja siellä sanotaan kyllä kuten vieras on tuossa kirjoittanut. Raamatun opeista jehovan todistajien näkemys kuolemasta ja iankaikkisesta elämästä on mun mielestäni kaikista loogisin ja siten myös tuntuu uskottavimmalta.
No, minun subjektiivinen mielipiteeni on, että nuo kohdat on valittu ajatuslähtöisesti. Eli on lähdetty ajatuksesta, että asiat menevät tietyllä tavalla, ja sitten valittu siihen sopivat kohdat. Voisi myös ottaa lähestymistavan, jossa pyrkisi esim. miettimään, mitä Johanneksen evankeliumissa aiheesta kokonaisuudessaan opetetaan, mitä apostolien teoissa jne. ja luoda näistä sitten jonkinlaisen kokonaiskuvan. Eikä se minusta mitenkään itsestäänselvästi ole tuo vieraan esittämä.
 
-mila
Uskon Jumalaan ja taivaaseen. Ajatus etteivät kaikki sinne pääsisi tuntuu kuitenkin surulliselta. Vaikka jos itse jotenkin ihmeen kautta sinne pääsisnikin ja joku rakas ei, niin miten siellä voisi olla onnellinen? Toivonkin että lopulta kaikki pääsisivät ja tämä kaikki muu on vain sen takia että ihmiset yrittäisivät elää nätimmin täällä maan päällä. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
No, minun subjektiivinen mielipiteeni on, että nuo kohdat on valittu ajatuslähtöisesti. Eli on lähdetty ajatuksesta, että asiat menevät tietyllä tavalla, ja sitten valittu siihen sopivat kohdat. Voisi myös ottaa lähestymistavan, jossa pyrkisi esim. miettimään, mitä Johanneksen evankeliumissa aiheesta kokonaisuudessaan opetetaan, mitä apostolien teoissa jne. ja luoda näistä sitten jonkinlaisen kokonaiskuvan. Eikä se minusta mitenkään itsestäänselvästi ole tuo vieraan esittämä.
Olet ihan oikeassa. Mutta tiettyjen Raamatun kohtien yhdistäminen erilaisiin ajatustapoihin on varsin tavallista ihan kaikissa uskonnoissa/lahkoissa, jotka perustavat oppinsa Raamattuun. Jehovan todistajat korostavat tiettyjä kohtia, evankelisluterilaiset taas unohtavat sujuvasti lähes koko VT:n, mutta eivät silti tiputa sitä Raamatusta pois, katolisilla on omia käsityksiään jne.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Olen kysynyt tätä aikaisemmin ja kysyn nytkin: Millä perusteella ajattelet, että ihmiset uskovat, mitä kirjoitat? Siksikö vain pitäisi uskoa, että sinä kirjoitat niin?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Vieras on laittanut kirjoitukseensa ne Raamatun kohdat, joista hänen kirjoittamansa tieto löytyy. Jokainen voi siis ottaa Raamatun käteensä ja tarkistaa itse, mitä noissa kohdissa sanotaan. Ja siellä sanotaan kyllä kuten vieras on tuossa kirjoittanut. Raamatun opeista jehovan todistajien näkemys kuolemasta ja iankaikkisesta elämästä on mun mielestäni kaikista loogisin ja siten myös tuntuu uskottavimmalta.
No, minun subjektiivinen mielipiteeni on, että nuo kohdat on valittu ajatuslähtöisesti. Eli on lähdetty ajatuksesta, että asiat menevät tietyllä tavalla, ja sitten valittu siihen sopivat kohdat. Voisi myös ottaa lähestymistavan, jossa pyrkisi esim. miettimään, mitä Johanneksen evankeliumissa aiheesta kokonaisuudessaan opetetaan, mitä apostolien teoissa jne. ja luoda näistä sitten jonkinlaisen kokonaiskuvan. Eikä se minusta mitenkään itsestäänselvästi ole tuo vieraan esittämä.
Kun katsot omasta raamatustasi nuo kohdat niin ne on ihan samalla tavalla siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun katsot omasta raamatustasi nuo kohdat niin ne on ihan samalla tavalla siellä.
Voi olla, mutta se ei ollenkaan ollut kommenttini pointti.
No mikä se sitten on?
Pointtini oli, että vaikka me kaikki tiedämme, että Raamatusta ja raamatunkohdista on olemassa erilaisia tulkintoja, esität oman tulkintasi ikäänkuin opettajana. Eli tekstisi on luonteeltaan sellaista, joka esittää väitteitä, pyrkii kertomaan miten asiat ovat, eikä ota huomioon sitä, että lukija ajattelisi toisella tavalla. Tai että lukija olisi saattanut tulkita jonkun muun kohdan toisin. Kaikkien lähtökohta ei ole edes se, että Raamattu on totta, toisten lähtökohta voi olla, että Raamattu on totta mutta he eivät silti tulkitse asioita samalla tavalla vaikka olisivat niitä miettineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
No se Jumalan poika -asia on vahvistettu kirkolliskokouksessa. Jos kirkkoon ei muuten usko, mistä tietää, että he olivat juuri siinä kohdassa oikeassa?
Se täytyy sitten jokaisen itse miettiä. Itse kuulun kirkkoon, vaikken pidäkään tärkeänä sen kaikkia ilmentymiä. Ja voihan olla, että Jumalan poikakin on tulkinnanvarainen. Ehkä "Jumalan poika" tarkoittaa ikäänkuin "hengen miestä" eikä niinkään sitä, että Maria olisi hedelmöittynyt Jumalasta.
En tietenkään voi asiaa tietää, mutta tällainen nyt esimerkkinä tulkinnasta.
 
Non compos mentis
Energia ei katoa noin vain. Joko ruumiini poltetaan ja näin saadaan lämpöenergiaa tai sitten ravitsen maan matosia. Muistot pitävät minut elossa lähimmäisteni mielissä.
 
EN
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Energia ei katoa noin vain. Joko ruumiini poltetaan ja näin saadaan lämpöenergiaa tai sitten ravitsen maan matosia. Muistot pitävät minut elossa lähimmäisteni mielissä.
Näinhän se on. Niin kauan kuin joku sinut muistaa, olet vielä 'elossa'.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jumala on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144 000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jumala on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Aurinko ei piittaa, mitä jossain kirjassa sanotaan. Kun se laajenee punaiseksi jättiläiseksi, se nielaisee Maankin. Jo sitä ennen on kaikki elämä tuhoutunut palloltamme. Lippuja aurinkokuntamme ulkopuolelle ei silti vielä kannata alkaa varata, sillä auringon laajenemiseen on vielä hieman aikaa.
 
jiihaa
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
Tiedän. Ja on kaikkea tapahtunut, mutta en lähde tapahtuneita esittelemään täällä, koska
lyttääjiä on täällä, ihmisiä jotka luulevat tietävänsä asioista jotka on tapahtuneet toisille, mutta heidän oma maailmansa on kapea.
Joka tapauksessa en pelkää kuolemaa, vaan odotan mielenkiinnolla "uusia maisemia".
Samat ajatukset täällä, kiva että on muitakin! :)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jiihaa:
uskon jälleensyntymiseen ja että elämien välillä ollaan "henkimaailmassa", kun on tarpeeksi oppinut ja viisas niin ei tartte tänne enää syntyä. Silloin sielu jatkaa kehitystään henkimaailmassa. Mulle nää asiat on vaan jotenkin niin päivänselviä... helvetti on olemassa ihmisen oman mielen sisällä, jos sinne uskoo joutuvansa niin sen sitten luokin kuoleman jälkeen itselleen ainakin joksikin aikaa, kunnes sut herätetään... ei ole pakko yhtyä mun uskooni, jokainen löytäköön omansa! Kaikki me ollaan yhtä...
Ajattelen kutakuinkin samalla tavalla.
Niin mäkin. Tosin en ole ihan varma, mikä osa meissä on se, joka jatkaa elämää. Ja että ollaanko me eri olentoja ollenkaan loppujen lopuksi. Ts. että onko se jälleensyntyvä osa joltain osin sama kuin minä, vai hajoaako kaikki hengen maailmaan syntyäkseen jälleen uudestaan. Vähän niin kuin ruumis lahoaa maahan ja antaa aineksia muille asioille kasvaa. Näiden kahden välillä vielä hiukan keikun.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Ja taas tuli jeffalle piste plakkariin. Tienraivaajan urakka ei pääty koskaan.

Ateismikin on perusteltavissa Raamatulla. Jos koko Vanhan Testamentin tiivistäisi yhteen sanaan, niin se olisi Älä. Älä tee sitä tai tätä tai hukka perii. Uuden Testamentin saisi taas tiivistettyä sanaan Usko. Yhdistettyinä ne muodostavat kehotuksen Älä Usko ja juuri sitä me ateistit toitotamme.
:D hahaa, paras raamatun "lainaus" jonka oo ikinä kuullut!!!
 

Yhteistyössä