Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Olen kysynyt tätä aikaisemmin ja kysyn nytkin: Millä perusteella ajattelet, että ihmiset uskovat, mitä kirjoitat? Siksikö vain pitäisi uskoa, että sinä kirjoitat niin?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Vieras on laittanut kirjoitukseensa ne Raamatun kohdat, joista hänen kirjoittamansa tieto löytyy. Jokainen voi siis ottaa Raamatun käteensä ja tarkistaa itse, mitä noissa kohdissa sanotaan. Ja siellä sanotaan kyllä kuten vieras on tuossa kirjoittanut. Raamatun opeista jehovan todistajien näkemys kuolemasta ja iankaikkisesta elämästä on mun mielestäni kaikista loogisin ja siten myös tuntuu uskottavimmalta.
No, minun subjektiivinen mielipiteeni on, että nuo kohdat on valittu ajatuslähtöisesti. Eli on lähdetty ajatuksesta, että asiat menevät tietyllä tavalla, ja sitten valittu siihen sopivat kohdat. Voisi myös ottaa lähestymistavan, jossa pyrkisi esim. miettimään, mitä Johanneksen evankeliumissa aiheesta kokonaisuudessaan opetetaan, mitä apostolien teoissa jne. ja luoda näistä sitten jonkinlaisen kokonaiskuvan. Eikä se minusta mitenkään itsestäänselvästi ole tuo vieraan esittämä.