Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mh
Uskon että sielut syntyvät uudelleen. Ehkä sielut ovat ennen sitä jonkinlaisessa taivaassa. Ehkä vanhat ja viisaat sielut eivät enää synny vaan saavat olla taivaassa.
 
Mä uskon, että kuolleena sitä makoilee mullan alla matojen ruokana ja näkee pelkkää pimeää. Kuitenkin haluaisin uskoa, että sielu pääsee jonnekin mukavaan paikkaan, mutta kun en vaan usko niin vaikka kuinka haluaisin.
Luulen, että taivas jne on vaan ihmisen tapa käsitellö surua - on helpompi tulla toimeen surun kanssa, kun kuvittelee että kuolleet ystävät jne ovat taivaassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Uskon.Jeesukseen uskovat menee taivaaseen ja muut helvettiin.TÄssä elämässä pitää tehdä valinta, kumpaan haluaa.
Näin minäkin uskon vaikka toivoisin, että kaikki pääsis taivaaseen.
Kaikkihan pääsevät taivaaseen. Kysy vaikka Antti Kylliäiseltä.
Antti ei sitä tiedä.Tulee pettymään vielä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
En tiedä, en tiedä mihin haluan edes uskoa mutta eiköhän se selkene :) Olen kuitenkin päässyt mietteissäni jo sille tasolle että kuolema ei pelota.
Millä? Millä sinä teit tuon ettet enää pelkää? Minulla tuo vaihe on vielä kaukana ja välillä tuntuu jopa saavuttamattomalta. :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Uskon.Jeesukseen uskovat menee taivaaseen ja muut helvettiin.TÄssä elämässä pitää tehdä valinta, kumpaan haluaa.
Näin minäkin uskon vaikka toivoisin, että kaikki pääsis taivaaseen.
Kaikkihan pääsevät taivaaseen. Kysy vaikka Antti Kylliäiseltä.
No hyvä, eipähän tarvi sitäkään enää pohtia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Antti ei sitä tiedä.Tulee pettymään vielä.
Voipi olla, että Kylliäinen joutuu pettymään tai sitten ei. Siinä suhteessa olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että ajatus iänkaikkisesta taivaasta johon kaikki vaan pääsevät tuntuu äärettömän epätodennäköiseltä. Muutoin en väitä nykyään tietäväni mitä kuoleman jälkeen on.
 
mh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
En tiedä, en tiedä mihin haluan edes uskoa mutta eiköhän se selkene :) Olen kuitenkin päässyt mietteissäni jo sille tasolle että kuolema ei pelota.
Millä? Millä sinä teit tuon ettet enää pelkää? Minulla tuo vaihe on vielä kaukana ja välillä tuntuu jopa saavuttamattomalta. :ashamed:
Minäkään en pelkää kuolemaa, mutta pelkään sitä surua, jonka kuolemani tuottaisi lapsille ja miehellekin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Uskon.Jeesukseen uskovat menee taivaaseen ja muut helvettiin.TÄssä elämässä pitää tehdä valinta, kumpaan haluaa.
Näin minäkin uskon vaikka toivoisin, että kaikki pääsis taivaaseen.
Kaikkihan pääsevät taivaaseen. Kysy vaikka Antti Kylliäiseltä.
Kyllä mun tietolähteeni on toista mieltä, ollut jo useamman vuosisadan. Ja kuka mahtaa olla tämä antti kylliäinen.
 
mya
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Uskon.Jeesukseen uskovat menee taivaaseen ja muut helvettiin.TÄssä elämässä pitää tehdä valinta, kumpaan haluaa.
Jos uskot Jeesukseen,uskot raamattuun.
Missä raamatun kohdassa kuolleet menevät taivaaseen tai helvettiin?
Mutta sellanen kohta siellä on "maasta olet sinä tullut ja maaksi olet jälleen tuleva"
 
Vieras
En tiedä. Haluan uskoa, että kuoleman jälkeen olisi jotain miellyttävää. Kuoleman rajoilla käyneiden kertomukset kuvaavat jotain positiivista ja kirkasta. Skeptikkona on kuitenkin vaikea uskoa mitään. Toisaalta on vaikea uskoa, että kaikki vain päättyisi.
 
[quote="vieras]Ja kuka mahtaa olla tämä antti kylliäinen. [/quote]

Antti Kylliäinen on evlut-kirkon pastori, joka on kirjoittanut mm. kirjan Kaikki pääsevät taivaaseen. Kirja nosti kohun ja hänen erottamistaan vaadittiin, mutta turhaan. Antti saa jatkaa työssään ja hänen kuoltuaan katolinen kirkko epäilemättä kanonisoi hänet ja hänestä tulee pyhimys.
 
jiihaa
uskon jälleensyntymiseen ja että elämien välillä ollaan "henkimaailmassa", kun on tarpeeksi oppinut ja viisas niin ei tartte tänne enää syntyä. Silloin sielu jatkaa kehitystään henkimaailmassa. Mulle nää asiat on vaan jotenkin niin päivänselviä... helvetti on olemassa ihmisen oman mielen sisällä, jos sinne uskoo joutuvansa niin sen sitten luokin kuoleman jälkeen itselleen ainakin joksikin aikaa, kunnes sut herätetään... ei ole pakko yhtyä mun uskooni, jokainen löytäköön omansa! Kaikki me ollaan yhtä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
En tiedä, en tiedä mihin haluan edes uskoa mutta eiköhän se selkene :) Olen kuitenkin päässyt mietteissäni jo sille tasolle että kuolema ei pelota.
Millä? Millä sinä teit tuon ettet enää pelkää? Minulla tuo vaihe on vielä kaukana ja välillä tuntuu jopa saavuttamattomalta. :ashamed:
En tiedä oikeastaan, se vain tapahtui :) Mietin elettyä elämääni ja kuolemaa paljon kun oli epätietoisuus terveydestäni ja meni pitkiä aikoja lääkärikäyntien välillä, puhuin siitä myös miehen kanssa paljon ja jossain vaiheessa "valaistuin", en osaa sitä selittää sen kummemmin mutta tuli turvallinen tunne ja tajusin että en pelkää jos aika koittaa vaan olen valmis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jiihaa:
ei ole pakko yhtyä mun uskooni, jokainen löytäköön omansa! Kaikki me ollaan yhtä...
Minustakin olisi tietyllä tapaa kiva uskoa johonkin kivaan vaihtoehtoon, mutta en oikein voi uskoa sellaiseen, mitä en pidä (absoluuttisena) totuutena. Siksi minua on aina hieman kummastuttanut ajatus siitä, että joku uskonto olisi totta toiselle ja joku muu löytäisi jonkun toisen totuuden.
 
jiihaa
henki on energiaa, eikä energia voi "kuolla"! Se vaan siirtyy toiselle värähtelytasolla. onhan maailmassa paljon asioita joita ei pelkästään ihmiskorvalla pysty kuulemaan tai silmillä näkemään, ne on vaan eri värähtelytasolla.
 
vieras
Kuoleman merkitys ei ole salaisuus Jumalalle, joka on luonut aivot. Hän tietää totuuden, ja Sanassaan Raamatussa hän selittää, mikä on kuolleiden tila. Siinä opetetaan selvästi, että kun ihminen kuolee, hän lakkaa olemasta. Kuolema on elämän vastakohta. Kuolleet eivät näe, kuule eivätkä ajattele. Mikään osa meistä ei jää eloon ruumiin kuollessa. Meillä ei ole kuolematonta sielua tai henkeä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jiihaa:
uskon jälleensyntymiseen ja että elämien välillä ollaan "henkimaailmassa", kun on tarpeeksi oppinut ja viisas niin ei tartte tänne enää syntyä. Silloin sielu jatkaa kehitystään henkimaailmassa. Mulle nää asiat on vaan jotenkin niin päivänselviä... helvetti on olemassa ihmisen oman mielen sisällä, jos sinne uskoo joutuvansa niin sen sitten luokin kuoleman jälkeen itselleen ainakin joksikin aikaa, kunnes sut herätetään... ei ole pakko yhtyä mun uskooni, jokainen löytäköön omansa! Kaikki me ollaan yhtä...
Ajattelen kutakuinkin samalla tavalla.

 

Yhteistyössä