Uskotko jumalaan?tai muuhun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskon ehkä johonkin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskon ehkä johonkin?

Vieras
Mä oon aina ennen ajatellut että ei auta rukoilut sun muut..mutta tänään mulle vahvistu että kyllä se joku on tuolla jossain joka auttaa:)uskon myös että paha saa palkkansa.

Uskon siihen että ihminen on vastuussa itsestään ja ympäristöstään. Ihminen on monesti paha, onneksi joskus myös hyvä. Varsinkin hyvien kohtalot todistavat ettei ole ainakaan yleismaailmallisesti toimivaa karmaa, vaikka saisi kyllä olla.. En usko "korkeampiin voimiin" tmv.

uskon ihmislajin teoreettiseen mahdollisuuteen päihittää Malthusin teoria. Käytäntö onkin sitten toinen juttu.

Kotirouvan kykyyn päihittää ternodynamiikan toinen pääsääntö en taas usko ollenkaan.

Uskon! Jumala on tukeni ja turvani. Auttaa pelonhetkellä ja vaikeuksissa. Siunaa ja antaa hyvää eläämään. Olen onnekas kun saan olla uskossa. Olisi paljon pelottavampaa elää elämään niin että uskoo sen päättyvän kun täältä lähdetään.

mutta olen sellainen joka uskoo tieteeseen. Olen lukenut raamattua ja joku meidät loi mutta
kuka? aikojen saatossa kirjotukset on muuttunut ihmisten uudelleen niitä kirjoteltua.
Siis on uskontoja joissa jokaisesta löytyy luomiskertomus! Esim. kalevasta.
En sano että et saisi uskoa siihen mihin haluat! Ihmisellä on vapaa tahto!

[QUOTE="vieras";26578531]mutta olen sellainen joka uskoo tieteeseen. Olen lukenut raamattua ja joku meidät loi mutta
kuka? aikojen saatossa kirjotukset on muuttunut ihmisten uudelleen niitä kirjoteltua.
Siis on uskontoja joissa jokaisesta löytyy luomiskertomus! Esim. kalevasta.
En sano että et saisi uskoa siihen mihin haluat! Ihmisellä on vapaa tahto![/QUOTE]

"Minut on kasvatettu kristin uskoon"

Jep. Kyllä on kouluja ihan turhaan käyty, jos ei osaa edes kristinuskoa kirjoittaa yhteen.

En usko. Minusta ihmisen pitää ottaa vastuu itsestään eikä laittaa kaikkea tapahtunutta jonkin satuolennon syyksi.

Ihan riipaisi sydämestä kun eräs sukulaistyttö kiitti Facebookissa mm. Jumalaa siitä, että oli päässyt sisään yliopistoon. Eikö hän nyt sen verran tajua laittaa kunniaa omalle uurastamiselleen että ymmärtäisi sen olleen ihan omaa ansiotaan?

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;26578498:
Uskon! Jumala on tukeni ja turvani. Auttaa pelonhetkellä ja vaikeuksissa. Siunaa ja antaa hyvää eläämään. Olen onnekas kun saan olla uskossa. Olisi paljon pelottavampaa elää elämään niin että uskoo sen päättyvän kun täältä lähdetään.

Ei se edes ole pelottavaa kun vain yksinkertaisesti hyväksyy asian. Me kaikki kuolemme, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Elämän kiertokulkua. Ei se ole sen ihmeellisempää kuin muurahaisen kuolema. Ei meissä ihmisissä ole mitään sen erikoisempaa kuin muissakaan eläimissä. Eikä se ole mitenkään inhottavaa tai pelottavaa.

[QUOTE="vieras";26580880]"Minut on kasvatettu kristin uskoon"

Jep. Kyllä on kouluja ihan turhaan käyty, jos ei osaa edes kristinuskoa kirjoittaa yhteen.[/QUOTE]

Tekeekö se minusta juntin? Osaan lukea ja hyvin osaan lukea! En osaa äidinkieltä se on huono puoli minussa! Ei vaan mee jakeluu nää yhdys sanat!

[QUOTE="vieras";26581140]Tekeekö se minusta juntin? Osaan lukea ja hyvin osaan lukea! En osaa äidinkieltä se on huono puoli minussa! Ei vaan mee jakeluu nää yhdys sanat![/QUOTE]

Tekee se sinusta juntin. Kai sä nyt edes sen tajuat, että jokainen lause ei lopu huutomerkkiin?

[QUOTE="vieras";26580975]Ei se edes ole pelottavaa kun vain yksinkertaisesti hyväksyy asian. Me kaikki kuolemme, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Elämän kiertokulkua. Ei se ole sen ihmeellisempää kuin muurahaisen kuolema. Ei meissä ihmisissä ole mitään sen erikoisempaa kuin muissakaan eläimissä. Eikä se ole mitenkään inhottavaa tai pelottavaa.[/QUOTE]

vieras! Voin kirjottaa niin että harjaantuneet osaa lukea minun kirjotuksen!
ei se miten kirjotan vaan miten kirjotan! Hei osaan kirjottaa pääsin toka luokan läpi!
Jos matkit minua pitää tietää todellisuus! Pelottavaa? Muurahainen kuolee kun kuolee! Ne ei elä niin pitkään kun ihminen! Pienet höttiäiset elää vähemmän! Mutta ne lisääntyyt paljolla!

[QUOTE="vieras";26581204]vieras! Voin kirjottaa niin että harjaantuneet osaa lukea minun kirjotuksen!
ei se miten kirjotan vaan miten kirjotan! Hei osaan kirjottaa pääsin toka luokan läpi!
Jos matkit minua pitää tietää todellisuus! Pelottavaa? Muurahainen kuolee kun kuolee! Ne ei elä niin pitkään kun ihminen! Pienet höttiäiset elää vähemmän! Mutta ne lisääntyyt paljolla![/QUOTE]
Mikset koskaan vastaa mulle kun kysyn että miksi sä kirjoitat noin? En vittuile tai kysy mitenkään pahalla vaan ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.

[QUOTE="silakka";26581247]Mikset koskaan vastaa mulle kun kysyn että miksi sä kirjoitat noin? En vittuile tai kysy mitenkään pahalla vaan ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.[/QUOTE]

ookkona ihastunut? Hei tää on kakplus palsta ja täällä voi aukoa pääntänsä jos siltä tuntuu!
Kerron jotai itsestäni: olen naikkonen ja en eti palsta miestä!
Joihinkin vois tutustua mutta oon liian räävä suu!

[QUOTE="vieras";26581304]ookkona ihastunut? Hei tää on kakplus palsta ja täällä voi aukoa pääntänsä jos siltä tuntuu!
Kerron jotai itsestäni: olen naikkonen ja en eti palsta miestä!
Joihinkin vois tutustua mutta oon liian räävä suu![/QUOTE]
Voi aukoa päätä ja vaikka mitä, mutta kyse ei nyt oo siitä. Vaan siitä että oot oikeesti pelottava ton kirjotustyylisi kanssa. Onko sulla joku lukihäiriö? Ja sen lisäksi pitää olla kyllä jotain muutakin... ehkä jotain mielenterveyteen liittyvää?

Yhteistyössä