Uskotko, että voi olla täysillä rakastunut enemmän kuin yhteen henkilöön kerrallaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En usko. Uskon, että voi olla ihastunut ja rakastaa montaa samaan aikaan, mutta ei voi olla tosissaan ja palavasti rakastunut kuin yhteen ihmiseen kerrallaan. Ei siis samalla voimalla useampaan samaan aikaan. Sellaista tietynlaista sielunkumppanuutta. Polyamoristenkaan en usko tähän pystyvän. Heidänkin kohdalla uskon, että jos tapaavat sen joka vie jalat alta täysin, eivät voi tuntea ketään muuta kohtaan samaan aikaan sellaista. Jos väittävät voivansa niin eivät ole olleet sillä tavalla rakastuneita.
 
säpäle harmaana
Minä kyllä uskon. En oikein keksi yhtään syytä, miksei voisi. Miten yksi palava rakkaus voisi periaatteessa estää toisen? Toisaalta kuitenkin ymmärrän tämän ajatuksen. Itsekin ajattelin ennen toisen lapsen syntymää, miten voisin koskaan rakastaa toista lasta niin paljon kuin ensimmäistä, mutta nyt tiedän, että se on mahdollista eikä edes vaikeaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27509697:
Minä kyllä uskon. En oikein keksi yhtään syytä, miksei voisi. Miten yksi palava rakkaus voisi periaatteessa estää toisen? Toisaalta kuitenkin ymmärrän tämän ajatuksen. Itsekin ajattelin ennen toisen lapsen syntymää, miten voisin koskaan rakastaa toista lasta niin paljon kuin ensimmäistä, mutta nyt tiedän, että se on mahdollista eikä edes vaikeaa.
Se hullaantuminen on niin kokonaisvaltaista, ettei sitä voi tuntea yhtä voimakkaana useampaa kohtaan. Ihastunut voi olla ja sitä ehkä luulla rakastumiseksi.
 
Samoilla linjoilla olen kanssasi.

Luulen että rakastunut voi olla moneen, mutta yhdelle ihmiselle annetaan vaan se "kaikki".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27510079:
Voi olla täysillä rakastunut moneen, mutta ei samalla tavoin heihin kaikkiin.

Näin mäkin uskon. Voi olla esim. että exää (jonka kanssa on tekemisissä esim. lasten takia) rakastaa koko loppuelämän, vaikka rakastuisikin jo uuteen mieheen/naiseen. Pitkään kestänyt rakkaus ei kuole ihan hetkessä, vaikka ei enään yhdessä pystyisi olemaankaan. Ja vaikka rakkautta olisi muita kohtaan vielä, ei kuitenkaan estä rakastumasta muihin.
 

Yhteistyössä