Uskotko että synnytyksen voi "käynnistää itse"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla kävi niin, että orgasmi käynnisti supistelun. Mutta mulle oli sanottu, että ei pitäisi enää olla yhdynnässä, kun olin aiemmin saanut supistuksia. Sanottiin, että viikolla 36 saa taas ja mehän sitten teimme täten. :|

Mulla on molemmissa raskauksissa orgasmi aiheuttanut supistuksia loppuraskauden aikana, siis ihan ilman sisääntyöntymistäkin. Tokassa tiesin sit välttää sitä, niin pysyi sisäle viikkoon 38 asti. :)

Mulla on molemmat synnytykset alkanu ihan "yöstä". Monena päivänä olen jo ehtinyt ajatella, että tänään lähdetään kun supistelee niin paljon ja kipeästikin. Liikunta vaan lopetti aina supistukset... Sitten ennen synnytystä ei ole ollut oireen oiretta. Yhtäkkiä on vaan alkanu supistella ja heti oon tienny että nyt mennään. Annan vinkiksi sulle ap, että lepää ja rentoudu. Ylenmäärin saat huhkia sitten synnytyksessä.

Tietyllä tapaa uskon, että synnytyksen voi käynnistää itse, tietyllä tapaa taas uskon ettei voi.
Joillakin ei auta muu kuin aika, toisilla taas voi joku keino auttaakin.

Mä esim. en tohi tehä suurin piirtein mitään vaan vauva tulee ulos aika nopsaan jos niikseen menee. Esikoinen syntyi ennenaikojaan ja nopeesti, enkelivauvat kans aika ryminällä vesien mentyä. Tosin luulen, että kohtuni rakennevika vaikuttaa tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoiltu on:
Mulle sanoi vanhempi kätilö että peräruiske auttaa, varsinkin jos on ollut jumitusta sillä saralla. Ja tottavie, tunnin päästä ruiskeesta meni vedet, ja siitä alle 2 h niin tyttö syntyi. Ja ennen ruisketta oli vaan jotain heikkoja supistuksia...

Mites tuommoinen tehdään? Ruiskulla vettä pyllyyn?

Yhteistyössä