Uskosta :D

  • Viestiketjun aloittaja Supersankari
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Suurin osa maailman pahuuksista on tehty uskonnon nimissä.

Suomessa syrjitään edelleen uskontoon vedoten jotain ihmisryhmää!

Uskonnoissa on paljon hyvääkin, mutta luulen että maailma olisi rauhaisampi paikka ilman. suvaitsevaisempi. onnellisempi?
Enpä usko. Ihmisiltä puuttuisi silloin vain se uskonnollinen tekosyy tekojen taustalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Suurin osa maailman pahuuksista on tehty uskonnon nimissä.

Suomessa syrjitään edelleen uskontoon vedoten jotain ihmisryhmää!

Uskonnoissa on paljon hyvääkin, mutta luulen että maailma olisi rauhaisampi paikka ilman. suvaitsevaisempi. onnellisempi?
Jokaisen uskonnossa on jotain hyvää-- toivottavasti...
ainakin niiden, jotka uskoo omaan jumalaansa, eivätkä johonkin määrättyyn ja kirjoitettuun...

Onhan se pöljää uskoa johonkin sellaiseen, mitä itse ei usko? Vai nou?
 
Mä ymmärrän uskovia ja uskon itsekin, mutta näin käytännössä mua on just alkanut ihmetyttää kuinka suuressa määrin uskovaiset on taipuvaisia jättämään lastenkasvatuksen "herran haltuun". Tuttavaperheemme on tällainen. En mainitse mitään yksittäistä konkreettista, mutta totaalinen tapakasvattamattomuus tökkii niin pahasti, että olen harkitsemassa välimatkan ottoa. Mulla on arvomaailma = 10. käskyä, joiden mukaan vanhempia kuuluu kunnioittaa. Minä en voi mitään sille, etteivät he toteuta ko.käskyä. Meillä sellainen ei ikinä tule kuuloonkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minua hieman kiusaa sellainen, että samat tyypit, jotka jauhaa jostain planeettojen asennoista ja oinaan ja ravun yhteensopivuudesta, sekä myös tyypit, jotka uskoo sielunsa vaeltelevat, kokevat voivansa sanoa olevansa jotenkin viksumpia, kun ne, jotka lukee raamattua.
Sehän on ihan oma valinta, mitä lukee. Sinä luet kirjaa, jossa miehet panee monia naisia vuorotellen ja elää kimpassa niiden ja äpäriensä kanssa, minä en. Minä haen tietoa siitä, mikä voi auttaa ihmisiä, myös minua, ymmärtämään ihmisen todellisia taipumuksia ja selvitän määräaikoja, jolloin eri asiat todennäköisemmin onnistuvat kuin joskus muulloin. Tämä viittauksena astrologiaan. Yhtymäkohtia meillä on mm. se, että sinä luet kirjaa, jossa on ennustuksia. Minä ennustan ja myös otan vastaan ennustuksia. Joskus teen niinkin, että pyydän mielessäni Jumalalta vastausta ja avaan Raamatun - ja siinä on vastaus. Jumala myös lähettää minulle vastauksia esim. kirkkokonsertissa, vaikkei siinä ole muuta kuin musiikillinen osuus. Pyhää Henkeä. :)

 
hhm
Alkuperäinen kirjoittaja Saarnamies:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ootellaan 2000 vuotta niin mustanaamiokin on totta B)
Ai säkö et usko mustanaamioon? :eek:


Ei vaan, minusta ei ole pahaa siinä jos joku saa uskosta lohtua ja voimaa.
Mutta siinä vaiheessa kun usko sotkeentuu politiikkaan niin mitään nättiä ei tapahdu :|
Ja liian usein uskontoa käytetään vaan vallan välineenä ihmisten omien päämäärien saavuttamiseksi. Jos kaikki uskovat olis oikeasti sellaisia lähimmäistään rakastavia herran terttuja niin hyvä homma mutta kun totuus on ihan toinen ja todellisuudessa uskovia käytetään paljon hyväksi ja uskonnon varjolla toteutetaan väkivallantekoja. Kristinuskon historia on jo pelkästään niin verinen että en voisi koskaan uskoa kirkkoon joka on toiminut sillä tavalla.

Olen sitä mieltä että ihmisen on hyvä uskoa johonkin, mutta tärkeämpää on henkilökohtainen jumalkokemus kuin kuulua johonkin riistävään lahkoon, joihin myös kritillisen kirkkokunnan lasken mukaan.
Peesi, aamen!
 

Yhteistyössä