Uskonto vs. järki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skidmark
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olin ennen ateisti ja tulin uskoon.
Meillä on Elävä Jumala,ylösnoussut Jeesus
-Jumalan poikaakin pilkattiin että Hänessä (Luojassamme) on paha henki yms. ja ristiinnaulittiin,siis Jumala itse suostui ristiinnaulittavaksi jotta kaikki jotka Häneen uskovat pelastuisivat.Kun tulet uskoon ja synnyt uudesti Pyhä Henki tulee yllesi,saat taivaallista ymmärrystä.Kun ihminen kohtaa Jumalan,elävän Jeesuksen,ei tarvitse pelätä enää kuolemaa koska saa varmuuden taivaspaikasta-halleluja teitä kaikkia siunaten Jeesuksen nimessä!

totuus on rankkaa ja ihmiset eivät kaikki halua tulla synnintuntoon siksi pilkkaavat uskovaisia,mutta Jeesuskin sanoi ristillä;Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät!Saatana,pahoilainen on totta ja se haluaa varastaa,murhata ja ryöstää,mutta Jeesus on voittanut saatanan Golgatan ristillä ja murskannut käärmeenpään,Hän on korotettu Kaikkivaltiaaksi.Minä kiitän Luojaani että pelastuin ja sain tulla tuntemaan totuuden.kunpa kaikki ihmiset ymmärtäisivät miten vakava asia tämä iankaikkisuus on,missä sen vietät

"Hädän päivänä huuda minua avuksesi niin minä tahdon auttaa sinua ja sinä tulet kunnioittamaan minua"
-on tulessa koeteltu ja Herra on uskollinen ja vanhurskas,vapahtajamme,Jeesukseen et pety!uskoviin voi pettyä mutta ei Jumalaan:)

Uskolla on juuri se paradoksaalinen ase, jonka mukaan täytyy vain uskoa "mahdottomaan" ja tällä usko punnitaan. Eli ketkä pystyvät uskomaan, vaikkeivat näe. Tämä tekee usko vs. järki keskustelusta hyödytöntä tai ainakin hyvin vaikeaa. Eli ateistien väitteet voidaan sivuttaa sillä, että juuri näin Jumala koettelee meitä, testaa ja seuloo oikeasti uskovat.

"Saatana,pahoilainen on totta ja se haluaa varastaa,murhata ja ryöstää"
Jos luemme raamattua, montako ihmistä Saatana on tappanut ja montako Jumala?
Saatana= 10 Jumala= 2301417

"teistien väitteet voidaan sivuttaa sillä, että juuri näin Jumala koettelee meitä, testaa ja seuloo oikeasti uskovat."
Näinhän se on.. Jos kokee vastusta jumala koettelee, jos menestystä, jumala siunaa.
Voihan sitä uskoa vaikka saunatonttuun mutta edellä puhuttiin jostain uskomattomista todisteista Jumalan puolesta ja niitä olisin kaivannut.
Uskonnolla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa, nähtiin jo tuosta vähän ylempänä olevasta vastauksesta ja siitä että uskoo johonkin mistä ei ole mitään todisteita.
Itse en usko joulupukkiin, saunatonttuun enkä jumalaan.
Jos joku niistä haluaa että uskon häneen niin siitä sitten vain ilmaantuu kahville.

Korjaus edelliseen, Jumala onkin teurastanut ainakin 33 miljoonaa ihmistä..
Välittämättä lapsista ja naisista.. varsinkin raskaanaolevat tuli oikein halkaista.
Rakkaudellinen jumala. ;D
Tässä lueteltu teurastukset:
http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2007/01/how-many-has-god-killed-complete-list.html

Jumala ei tapa ketään,ihmiset ne tappaa toisiaan,Jumala vaatii sielun tilille edessään.Lapset pääsevät suoraan taivaaseen,sillä lastenkaltaisetn on Jumalan valtakunta.meuskovat ollaan niitä todisteita,mut jos haluatte uskoa vaikkapa ufoihin niin onko jollakin tuttavapiirissä henkilöä jonka ufot ois siepannut kaikkeen muuhun kyllä uskotte ta olette uskomatta mutta ette eläviin todisteisiin että Jeesus elää.älkää vääristelkö Jumalan kuvaa mukamas tappajaksi,mitä ihmiset tekivät Jeesukselle?ristiinnaulitisvat koska henkivallat saavat ihmiset toimimaan järkyttävällä tavalla ja Jumala´ko ei ole rakkaus?antoi ainoan Poikansa ja Jeesus ristillä rukoili murhaajiensa puolesta,herätkää

Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
totuus on rankkaa ja ihmiset eivät kaikki halua tulla synnintuntoon siksi pilkkaavat uskovaisia,

Suurin osa ei-uskovaisista keskittyy muihin juttuihin kuin uskovaisten pilkkaamiseen, joten totuuden kieltämisperustelu ei ole kovin kattava. Tietysti uskovaisilla pistää eniten silmään ne, jotka pilkkaavat.

uskovia voitte pilkata ja johan siellä joku esitti että ristiinaulita pitäisi-eli ei todellakaan Jumalan Hengestä sitä sanonut koska kukaan ei voi sanoa Jeesus on Herra paitsi Pyhässä Hengessä tai Jeesus olkoon kirottu.Kuka on sinun Herrasi?Mun iskä on suurempi kun sun koska Hän on Kaikkivaltias Jumala;)

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
uskovia voitte pilkata ja johan siellä joku esitti että ristiinaulita pitäisi-eli ei todellakaan Jumalan Hengestä sitä sanonut koska kukaan ei voi sanoa Jeesus on Herra paitsi Pyhässä Hengessä tai Jeesus olkoon kirottu.Kuka on sinun Herrasi?Mun iskä on suurempi kun sun koska Hän on Kaikkivaltias Jumala;)

Minultako kysyt? Ei minulla ole erityistä Herraa siinä merkityksessä kuin Jumala on uskoville. Mutta jos Jumala on kaiken luoja, hän on yhtälailla sitten minut luonut eikä kädenväännössä maallisen isäni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja uskossa:
Niin ja Jeesus rakastaa teitä kaikkia,myös pilkkaajia,niin mäkin ennen saatoin pilkata vaan en enää-Kiitos Elävälle Jeesukselle:)

sori mut se ukkeli kuoli 2000 vuotta sitten. vai ketä niistä jeesuksista tarkoitit? niitä oli monia. no, anyway, kaikki ovat kuolleita.

Usko on järjenvastaista. Raamattuun uskovan on kiellettävä niin armoton määrä tietoa ja faktaa että tottakai hänen on viskottava järkensä sivuun. Nykypäivänä länsimaissa asuva raamattu-uskovainen on tyhmä. Raamattu on niin irrelevantti ja silti siitä yritetään pitää kiinni.

Raamattua pyhänä pitävät ovat varmaan sitä mieltä, että tasa-arvo on perseestä, demokratia väärin ja suuseksi kauhistus. Sellastahan siellä mm lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja Muusio harmaana:
Miunu täytyy nyt ihan kristinuskovana kommentoida tähän, että evoluutioteoria ei ole sama asia, kuin maailmansyntyteoria, esim Big Bang-teoria. Evoluutioteoria kertoo vain lajien kehityksestä, se ei ota kanta maailman syntyyn.

Mutta ymmärrän kyllä, että tarkoitit noita yleensäkin. Totuushan on, että evoluutioteoriakin on _vain_ teoria. Kuten myös Big Bang-teoria.

Arvon Muusio harmaana ei taida tietää hölkäsen pöläystäkään tieteen tekemisestä :D Teoria on sellainen malli jollekin asialle jossa ei ole havaittu mitään vikaa. Toisaalta se ei välttämättä vielä selitä kaikkea eikä esim evoluutioteoria ole vielä kovinkaan tarkka tai yksityiskohtainen, mutta heti kun tulee jotain pitäviä todisteita teoriaa vastaan niin teoria heitetään romukoppaan. Käytännössä teoria on "faktaa", eli parasta senhetkistä tietoa.

Teoria EI siis tiedeyhteisössä tarkoita jotain omasta päästä revittyä humpuukia (kuten raamattu) vaan teoria tarkoittaa tieteellistä mallia jonka tukena on paljon todistusaineistoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ATEISTIT kuinka te voitte uskoa evoluutioteoriaan,kun siinäkin täytyy uskoa johonkin järjettömään selitykseen:maailma on syntynyt tyhjästä!??? itse evoluution tiedemiehetkin sanovat tämän asian olevan uskomatonta kun tyhjästä ei voi syntyä mitään,puuttuvia renkaita on liikaa evoluutio teoriassa. noh omapa on asianne,mut ihan turha haukkua uskovia tyhmäksi kun tyhmempää on uskoa evoluutiooon. järkevämpi vaihtoehto on Jumala ja luominen kun toi evoluution epämääräinen selitys jolle ei ole järkevää selitystä!!

Itse uskon Jumalaan ja sen verran siitäkin,että uskovia on niin monenlaisia! Raamattukin sen myöntää, että kapea on tie ja vain harvat sen löytävät! oikean tien löytäminen ei oo kovin helppoa ja siihen kyl tarvitaan järkeä jos meinaa Raamatusta saada järkevän "tien" :)
onneksi Jumala voi auttaa ymmärtämään Raamattua ja asioita. Täs kohas voi sanoa kiitos Herralle! Mutta ei kaikki asiat minunkaan korvaan kuulosta hyvälle, että kiitetään Herraa esim. raha-asioissa tms. jotka ovat omissa käsissä ja itsellä on vapaa valinta ja toimintakyky.

Ensinnäkin evoluutio ei selitä maailmankaikkeuden syntyä millään tapaa. Evoluutio-teoria keskittyy elämän syntyyn tai oikeastaan eliöiden erilaistumiseen maapallolla. Evoluutioteoriaan löytyy paaaaljon todisteita, myös sellaisia mitä kaikkien idioottienkin pitäisi ymmärtää, kuten fossiileja.

Mitä tulee kvanttiteoriaan (ja sen ennustamiin maailmanalku ja -loppu skenaarioihin) niin sillä on paljon matemaattista evidenssiä. Kvanttiteorian avulla ollaan pystytty laskemaan ja ennustamaan paljon kaikenlaista joten ilmeisesti se on pääosin ihan oikeassa. Se, että sinä et ole ollenkaan perehtynyt kumpaankaan teoriaan kertoo nimenomaan siitä, että sinä olet yksinkertainen. Maailma on täynnä tietoa mutta sinä suljet silmäsi koska sinun mielestäsi on kivempaa uskoa joulupukkiin ja leikkiä kilttiä jotta saisit lahjasi kun hyväksyä se, että elämällä ei ole mitään varsinaista tarkoitusta ja sinä saat itse päättää mitä elämälläsi tekisit. Se antaisi sinulle aivan liikaa vastuuta. On helpompi seurata jonkun muun määrittelemiä sääntöjä.

Kerroppas, tyttö hyvä, miten raamatun luomiskertomus voi mitenkään pitää paikkansa... Oletko kuullut omnipotent-benevolent paradoksista? Tässä tulee yksinkertaistettu versio, kerro kumpi menee kuuseen:

1. Jumala on kaikkivoipa, jumala on luonut kaiken.
2. Jumala on hyvä ja luo pelkästään hyvää.
3. Maailmassa on pahuutta.

Miten selität tämän pienen ongelman? Monella uskovaisella on hassu tapa sivuuttaa tämä ongelma :D Unohtavat, että jos jumala on luonut kaiken, niin hän on myös luonut pirun ja helvetin. Eli hän ei voi olla sekä hyvä että kaikkivoipa ja kaiken luonut.

P.S. Jos jumala loi maailman, mistä jumala tuli?

"älkää vääristelkö Jumalan kuvaa mukamas tappajaksi"
luulisi että raamattua olet lukenut..
Niin, ei jumala itse tappanut noita 33 miljoonaa.. mutta ksäki niin tehdä.
Älä itse vääristele raamattua, sinne noista kaikista on kirjoitettu.

Uskonnon nimissä on tapettu miljoonia ihmisiä ja vielä tänä päivänäkin uskonnon nimissä tapetaan "vääräuskoisia" ja eriarvoistetaan ihimisiä.
Nykyaikana on onneksi länsimaiset kirkot ruvennut tekemään jo jotakin yleishyödyllistä ja yhteisöllistä toimintaa.

Mutta käykääpä missä tahansa uskonnon kirkossa/temppelissä/whatever joka on rakennettu satoja vuosia sitten. On melkoset lukaalit, ei aivan ilmasiksi ole tulleet ja kenenkähän selkänahasta rahat otettu?
Köyhiä talonpoikia/maanviljelijöitä riistetty uskon varjolla, papit ja piispat olleet kuninkaasta seuraavia.

Kuulostaa kyllä tosi hyvältä instituutiolta...

Tiedättekö mitä Jeesus sanoi Juutalaisille kun he ristiinnaulitsivat hänet?
-Se on kuulkaa semmonen homma poijjaat että 1942 pannaan tilit tasan!

Alkuperäinen kirjoittaja arwyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Muusio harmaana:
Miunu täytyy nyt ihan kristinuskovana kommentoida tähän, että evoluutioteoria ei ole sama asia, kuin maailmansyntyteoria, esim Big Bang-teoria. Evoluutioteoria kertoo vain lajien kehityksestä, se ei ota kanta maailman syntyyn.

Mutta ymmärrän kyllä, että tarkoitit noita yleensäkin. Totuushan on, että evoluutioteoriakin on _vain_ teoria. Kuten myös Big Bang-teoria.

Arvon Muusio harmaana ei taida tietää hölkäsen pöläystäkään tieteen tekemisestä :D Teoria on sellainen malli jollekin asialle jossa ei ole havaittu mitään vikaa. Toisaalta se ei välttämättä vielä selitä kaikkea eikä esim evoluutioteoria ole vielä kovinkaan tarkka tai yksityiskohtainen, mutta heti kun tulee jotain pitäviä todisteita teoriaa vastaan niin teoria heitetään romukoppaan. Käytännössä teoria on "faktaa", eli parasta senhetkistä tietoa.

Teoria EI siis tiedeyhteisössä tarkoita jotain omasta päästä revittyä humpuukia (kuten raamattu) vaan teoria tarkoittaa tieteellistä mallia jonka tukena on paljon todistusaineistoa.

Voi kyllä ymmärrän, arvon arwyn. Paljonkin tieteen tekemisestä. Tai ainakin väittäisin niin. Tiedän, että mainitsemani teoriat perustuvat tieteellisesti todistettuihin seikkoihinkin teoreettisten laskelmien ynnä muiden ohella, mutta koska aukottomasti niitä ei voi todistaa, ne ovat teorioita. Pahoitteluni silti, jos vakaumukseni loukkaa olemassaoloasi.

Alkuperäinen kirjoittaja VanhaNatsi:
Uskonnon nimissä on tapettu miljoonia ihmisiä ja vielä tänä päivänäkin uskonnon nimissä tapetaan "vääräuskoisia" ja eriarvoistetaan ihimisiä.
Nykyaikana on onneksi länsimaiset kirkot ruvennut tekemään jo jotakin yleishyödyllistä ja yhteisöllistä toimintaa.

Mutta käykääpä missä tahansa uskonnon kirkossa/temppelissä/whatever joka on rakennettu satoja vuosia sitten. On melkoset lukaalit, ei aivan ilmasiksi ole tulleet ja kenenkähän selkänahasta rahat otettu?
Köyhiä talonpoikia/maanviljelijöitä riistetty uskon varjolla, papit ja piispat olleet kuninkaasta seuraavia.

Kuulostaa kyllä tosi hyvältä instituutiolta...

Tiedättekö mitä Jeesus sanoi Juutalaisille kun he ristiinnaulitsivat hänet?
-Se on kuulkaa semmonen homma poijjaat että 1942 pannaan tilit tasan!

Taitavaa kärjistystä.

No, minä en henk. koht. aio ottaa vastuuta suuruudenhullujan paavien, hirmuhallitsijoiden, inkvisitioiden, feodaalijärjestelmien ynnä muiden teoista vastuuta. Valitettavasti en voi puhua kuin omasta puolestani, ja minä en kannata väkivaltaa minkään asian sanansaattajana. En henkistä, fyysistä, hiljaista enkä äänekästä. En kuitenkaan voi sille mitään, jos joku käyttää uskoa tai mikä pahempaa ehkä, uskontoa aseena muita ihmisryhmiä tai kansoja vastaan. Ja usko tai uskonto ei ole kyllä maailman ainut asia, jonka nimiin pahoja asioita on tehty.

Ja kärjistystä tuokin, että viittaat ilmeisesti etenkin kristinuskoon pahuutta aiheuttavana? Maailmassa on monia monia muitakin uskoja ja uskontoja, joissa pahuuksia tehdään, ja niissä se on jopa sallittua, ellei suotavaa. henkilökohtaisesti kristinusko ei kehoita tekemään pahaa, väkivaltaa yms, vaan päinvastoin. Ei painostusta, ahdistelua, tyrkytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
:headwall: :headwall: voi vittu, taas ne hellaripellet iski.

missä on todisteet, mitä tässä pyydettiin??

Anteeksi, en tiedä tarkoitatko minua, mutten ole hellari. Tosin sillä ei lie merkitystä sinulle. Minä en halua tyrkyttää muille uskoa tai uskontoa, kotiin vaan omaa uksoani muille todistella, vaikka eipä siinä mitään järkeä ole. Uskoa tai Jumalaa ei voi tieteellisesti todistaa, ne vaan on uskoville olemassa.

Enkä minä parjaa ei-uskovia tai muitakaan, ja täytyy myöntää, etten kovin moneen parjaavaan ei-uskovaan ole törmännyt. (joka siis minua olisi uksoni tähden pilkannut). Omalla kohdallani olen tärmännyt enemmän uskiksissa noihin pilkkaajiin, kun en ole tarpeeksi hyvä uskova tai jotain.

Mutta kuinka vaan.

Se on vaan paha että kun tässäkään tapauksessa ei voi sanoa että "noh...kuolema opettaa". Vaan kun se ei opeta kun se on jo myöhäistä silloin. Tarkoitan että kun uskovaiset uskovat jonkun pelastavan heidät kuoleman jälkeen niin hankala se on päästä sanomaan "minäpäs sanoin" sieltä 6 jalan syvyydestä. Harmi sikäli... :-/

Alkuperäinen kirjoittaja Muusio:
Ja kärjistystä tuokin, että viittaat ilmeisesti etenkin kristinuskoon pahuutta aiheuttavana?

En mie tarkoita erityisesti mitään tiettyä uskontoa, samaa paskaa ne kaikki on. Eri mausteilla vain, vetelää, kovaa, ripulia, märkää, ryynäriä puolukoilla, jne,jne.

Yhteistyössä