Uskonnottomat hoi!

Mites teidän paikkakunnalla on järjestetty päiväkotilasten ja koululaisten joulukirkko? Vieläkö pidetään, vai onko ei kristittyjen tahto ajanut jumalanmpalvelusten ohi? Mitäs kivaa kirkkoon menemättömille järkätään päiväkodissa tai koululla?
 
meillä ainakin on joulukirkko lapsen tarhassa, korvaavasta ohjelmasta en osaa sanoa oletan että joku hoitajista jää tarhalle lasten kanssa jotka eivät kirkkoon mene. oma lapseni osallistuu kyllä kirkkoon ihan kokemuksen ja tavan takia (jos siis sattuu sinä päivänä tarhassa olemaan)
en usko että' tarhaan jääville on mitään askartelua/ulkoilua kummempaa järjestetty
 
hullua
vaikkei aikuinen uskoisikaan... niin saa kait lapsi osallistua. ja taita se olla pakollistakin. ei minua haittaisi vaikka lapseni näkisivät kirkon sisältä. kyllähän siinä tietää sit paremmin mihin ei kuuluta. korkeakattoisiin.
 
vaikkei aikuinen uskoisikaan... niin saa kait lapsi osallistua. ja taita se olla pakollistakin. ei minua haittaisi vaikka lapseni näkisivät kirkon sisältä. kyllähän siinä tietää sit paremmin mihin ei kuuluta. korkeakattoisiin.
Pakollista se ei todellakaan ole. Mun lapset saa nähdä kirkon halutessaan sisältä ja osallistuakin jumalallisiin menoihin kuten hautajaisiin ja häihin. Mutta mihinkään muihin jumalanpalveluksiin heillä ei ole tarvetta mennä. Omasta mielestäni uskonnot ei ole sellaisia mitä lasten tarvitsee kuunnella totuuksina.
 
  • Tykkää
Reactions: Señora
??
En ole "oikea" vastaamaan vaan palstalaisten mielestä "vääräuskoinen", mutta lasten pk:ssa ja koulussa (Hki) on joulukirkko halukkaille ja kouluun jäävät katsovat elokuvaa, pk:laiset menevät metsäretkelle.
 
Kyllähän tuo tuntuu joulukirkko olevan meidän tarhalaisilla ja kyllä mun tyttö sinne menee muiden mukana.
Kyllähän Jessestä tietäminen kuuluu ihan yleissivistykseen, ristikoiden täyttämiseenkin monesti tarvii noita uskontotietoja. Ei ne siellä joulukirkossa niitä lapsia aivopese.
En tosin tiedä miten uskonnoista kerrotaan kouluissa jne. jos ei kuulu kirkkoon/käy uskonnon tunneilla. Itse kävin ihan normaalisti uskonnon tunneilla ja kaikissa kirkkohommissa vaikka en oo koskaan kuulunu kirkkoon.
 
"vieras"
Meillä on nyt ensimmäinen vuosi päiväkodissa menossa, ja ainakin 5-vuotiaitten ryhmällä on joulukirkko. Sattuu sopivasti olemaan meidän vakikotipäivänä maanantaina, joten pojan ei tarvitse osallistua. Olen kyllä antanut suostumuksen, että saa osallistua tuontyyppisiin juttuihin, ellei korvaavaa toimintaa ole järjestetty.
 

Yhteistyössä