ap
Ahaa, sinä siis olet parempi sanomaan, koska sinulla on enemmän omia lapsia kuin minulla? Tiedän kyllä, mitä on vaikea imetys ja sairas lapsi. Luitko ensimmäistä viestiäni?Alkuperäinen kirjoittaja .:Hmm Kahtako lasta olet imettänyt? Itse olen imettänyt viittä ja voin kertoa että samat tissit minulla on mutta vauvat ovat hyvinkin erilaisia "imijöitä". Toisen kanssa kaikki sujuu ok, eikä niin välitä vaikka siitä pompahtelisi välillä pelastamaan taaperon pöydältä tai käy kakkapyllyn pyyhikimässä (mun vauvat kun ei ole syöneet sitä 5min tissillä vaan 30min tunninkin, niin en viitsi taaperoa istuttaa kakkapyllyllä sen aikaa jne. näitä tilanteita on.)
Mutta kaikki vauvat eivät ole yhtä "helppoja imetettäviä" (tosin siihenkin löytyi syitä, mutta näin juuri joku voi siitä äitiä syyllistää ennen kuin syitä löytyy, en ala meidän vauvojen sairauksia ym. tässä puimaan) Niinkuin joku jo kirjoitti kaikki lapset eivät ole yhtä terveitä.
Ja siis sinäkö pakottaisit lapsen joka ei kantoliinassa viihdy siinä olemaan, minä ymmärrän taas sen että vauvoja on erilaisia, kaikki eivät pidä siitä mistä toinen vauva.
Ja niinkuin jo totesin aikaisemmin, kaikkia viittä lastani olen imettänyt, että siihen on turha tulla mitään sanomaan
Jos vauvan laittaa synnytyssalissa jo siihen kantoliinaan, on aivan takuuvarmaa ettei hän protestoi. Sehän on kuin kohtu mahan ulkopuolella. Kenenkäänhän ei lastaan ole pakko kantaa, mutta jos niin haluaa tehdä, kannattaa asiaan perehtyä etukäteen.
Tottakai löytyy tilanteita joissa imetys ei onnistu. Se ei tarkoita etteikö äiti siihen olisi pystynyt, jos vauva syntyy keskosena ja on teholla. Se kun ei äidistä silloin ole kiinni.
Miksi oletetaan, että vain sellainen, jolla elämä/imetys on ollut ruusuilla tanssia, voisi uskoa imetyksen olevan (lähes) kaikille mahdollista? Itse ainakin olen päässyt ns vaikeuksien kautta voittoon, oppinut virheistäni ja kantapään kautta.
Tein tämän avauksen, koska toivoin, että se herättäisi ajatuksia. En haastaakseni riitaa, vaikka toki tiedän palstan luonteen. Itse olen jälkikäteen kiitellyt sitä palstailijaa, joka minua neuvoi, kun olin esikoiseni kanssa pulassa. Nimiä en mainitse. Toivottavasti jollekin oli tästä hyötyäkin.