Uskomatonta! Miten tää on mahdollista?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies sairasti syövän reilu kaksi vuotta sitten ja on sen jälkeen käynyt 4kk välein kontrollissa.

Joka kontrollissa on aina ollut kaikki hyvin, mutta AINA 2-4 viikkoa ennen sitä kontrolliaikaa mies sanoo ohimennenjotain mistä minä päättelen heti, että "joo, se on uusinut". Se on ollut milloin mitäkin, selkäkipua, kutinaa, ihan vain flunssaa... nyt on jotain nivelkipua (sellaista kuin alkavassa flunssassa mutta ei kuulemma oo kipeä olo).

ARGH!!!

Mies itse siis ei ajattele (ainakaan tietoisesti) mutta minä ajattelen heti kaikki syövän merkeiksi. Voiko mieskin alitajuisesti, täysin tiedostamattaan, havaita jotain oireita mitä ei oikeasti välttämättä olekaan mutta joka kerta niitä siis kuitenkin tulee näin kontrollin lähestyessä.

Yks meidän sukulainen sairasti eturauhassyövän ja parani siitä. Käy kerran vuodessa kontrollissa ja aina vähän ennen kontrollia tekee kuolemaa. On siis ihan varma, että jotain löytyy ja huomaa ihan kauheasti oireita.
On ajanut samalla vanhalla autonrämälläkin varmaan kakskymmentä vuotta, kun ei kuoleva mies uutta autoa tarvitse..
No joo, kuoleva mies, mutta tuskin eturauhassyöpään, vanhuuteen luultavammin kuitenkin....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yks meidän sukulainen sairasti eturauhassyövän ja parani siitä. Käy kerran vuodessa kontrollissa ja aina vähän ennen kontrollia tekee kuolemaa. On siis ihan varma, että jotain löytyy ja huomaa ihan kauheasti oireita.
On ajanut samalla vanhalla autonrämälläkin varmaan kakskymmentä vuotta, kun ei kuoleva mies uutta autoa tarvitse..
No joo, kuoleva mies, mutta tuskin eturauhassyöpään, vanhuuteen luultavammin kuitenkin....

Niin mutta hän siis tekee tuon tietoisesti. Eli kuten minäkin. Minä aina ennen kontrollia kuulostelen miehen puheita ja kuulen niissä sitten vaikka mitä ja otan varmoina oireina kaikki mitä sanoo. Vaikka kaikkeen on olemassa miljoonamuutakin selitystä kuin syövän uusiminen. Ja miljoona todennäköisempää syytä. Ihmisillä nyt sattuu esim. niveletkin olemaan kipeitä joskus tms. rasitusta ja kankeutta yms.

Mutta voiko mies tehdä tuon itsekin tiedostamatta. Vai onko se vain sitä että minä kuulen jotain sellaista mitä mies ei sano?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[
Mutta voiko mies tehdä tuon itsekin tiedostamatta. Vai onko se vain sitä että minä kuulen jotain sellaista mitä mies ei sano?

No, molemmat vaihtoehdot on mahdollisia. Lisäksi vielä se, että mies tekee sen tahallaan. Saa siten samalla vakuutella itselleenkin, kun rauhoittelee sua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[

No, molemmat vaihtoehdot on mahdollisia. Lisäksi vielä se, että mies tekee sen tahallaan. Saa siten samalla vakuutella itselleenkin, kun rauhoittelee sua.

Yleensä en kyllä sano sille mitään ääneen. No joskus olen jotain sanonut, mutta juu - pyörtää jutut smaantien ja sanoo ettei itse edes miettinyt tuollaista.

:whistle: Minun mieheni kuoli syöpään ja aina osasin pelätä pahinta. Joka ikisellä lääkärireissulla. Valmistauduin itse henkisesti pahimpaan.. Ja hyvä niin. Kai se oma alitajunta jotenkin suojelee.. Mutta siis, nyt valtakunnassa kaikki hyvin ja elämä jatkuu.. Mutta.. Mie pelkään välillä ihan kamalasti, että yhteinen poikamme sairastuu myös syöpään. :'( Mitään merkkiä sellaisesta ei ole ollut, mutta aina kuulostelen hänen "oireitaan".. :ashamed:

Sinä voit kuulla a kuvitella a mieskin ehkä pelkää ja olettaa.
Itse olisin paniikissa aina ennen kontrollia enkä varmasti edes nukkuisi, kuuntelisin vain oloani.
Mulle huomenna lääkäri soittaa, ei syöpää ja sekin pelottaa vaikka paljon harmittomampi juttu.
Voi kuitenkin olla loppuelämän vitsaqus ja kauan jo vaivannut.
Tsemppiä sulle ja miehellesi, toivotaan parasta.

Kuulehan nyt, sulla menee elämä siihen kun mietit että onko uusiutunut vai ei! Äitini aikoinaan sanoi että ei hän ala miettimään onko uusiutunut vai ei, ei hän pysty niin elämään normaalia elämää. Hänellä tosin uusiutui rintasyöpä todella nopeasti ettei siinä montaa kuukautta tarvinnut olla miettimättä.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Sinä voit kuulla a kuvitella a mieskin ehkä pelkää ja olettaa.
Itse olisin paniikissa aina ennen kontrollia enkä varmasti edes nukkuisi, kuuntelisin vain oloani.
Mulle huomenna lääkäri soittaa, ei syöpää ja sekin pelottaa vaikka paljon harmittomampi juttu.
Voi kuitenkin olla loppuelämän vitsaqus ja kauan jo vaivannut.
Tsemppiä sulle ja miehellesi, toivotaan parasta.

Joo en minä oikeasti usko, että miehellä on mitään. Kontrolleissa on kaikki ollut aina loistavasti ja neljässä kuukaudessa ei tapahdu mitään niin ihmeellistä että se oireilisi noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulehan nyt, sulla menee elämä siihen kun mietit että onko uusiutunut vai ei! Äitini aikoinaan sanoi että ei hän ala miettimään onko uusiutunut vai ei, ei hän pysty niin elämään normaalia elämää. Hänellä tosin uusiutui rintasyöpä todella nopeasti ettei siinä montaa kuukautta tarvinnut olla miettimättä.

Joo toikin on totta, että ei pidä miettiä. Enkä mä siis muuten mietikään kuin näin kontrollin lähestyessä ja sekin tulee vasta sitten, kun mies heittää jonkun jutun mikä saa mut miettimään sitä. :/ Ärsyttävää kyllä on joo.

Kahden vuoden jälkeen eli tämän vuoden lokakuussa ne kontrollit onneks harvenee niin ei sit tuu sitä stressiä niin usein.

Kuumimmat

Yhteistyössä