Uskomatonta kuinka helppoa kestovaippojen käyttö voi olla!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mai

Vieras
Hehkutin jo tuossa toisessa ketjussa, mutta laitampas aloituksen vielä aiheesta. Eli minulla viisi lasta, joista kaikilla olen käyttänyt kertakäyttövaippoja. Olen tuntenut pientä kinnostusta kestovaippohin, mutta asia on aina jäänyt, kun olen ajatellut niiden käyttöä hankalaksi ja työlääksi. Nyt satuin käymään kestoja myyvässä liikkeessä Oulussa, ja päätin ostaa kokeeksi pari kestovaippaa myyjän suosituksen perusteella. Olen nyt niitä testaillut (merkki Fuzzi Bunz) jonkin aikaa, ja täytyy todeta, että käyttö on uskomattoman helppoa ja vaivatonta. Eipä juuri vaikeampaa kuin kertiksien käyttö. Olen iloinen ja ihmeissäni! Nyt yritän hommailla lisää noita vaippoja 1 v poitsulleni,; rahaa säästyy ja jätemäärä vähenee. Voi kun oisin uskaltautunut kokeilemaan jo aiemmin...

Onnea uudesta aluevaltauksesta ja tsemppiä jatkossakin! Juuri taskuvaipoilla se onkin käsittämättömän vaivatonta verrattuna siihen, mitä useimmat kuvittelevat sen olevan...

Jeeeeee!!! Niin se on. en mäkään kelaa kestoilua vaikeaksi.. meillä pyörii kone muutenkin ja kun niihin vähän perehtyy niin se onkin mielenkiintoista. etenkin mulla kolahti tuo imujen kerroksellisuus.. että miten mikäkin kangas pitää laittaa tiettyynkohtaa imua jotta se olisi tehokkain jne..

hyi, mä en tykkää kestoista... likasta puuhaa, kiva laittaa paskasia vaippoja pesukoneeseen.. hyyyi.. mut tää on mun mielipide.. tosin mun lapsi ei enää käytä vaippoja et tälläst ei tarvii miettii enää..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
hyi, mä en tykkää kestoista... likasta puuhaa, kiva laittaa paskasia vaippoja pesukoneeseen.. hyyyi.. mut tää on mun mielipide.. tosin mun lapsi ei enää käytä vaippoja et tälläst ei tarvii miettii enää..

eihän ne sen paskaisempia ole kuin vauvan pylly.. kakat huuhdellaan pois.daa!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

No ei ne kyllä kovin paskasia siinä vaiheessa ole,kun ne koneeseen laittaa.Vauva tekee kakat vaippaan,huuhtasen pökäleen pönttöön.Ei siinä paskaa joudu paljon lääppimään.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi:
Siis mihin ne kestot laitetaan siksi aikaa ennenkun pyörittää konetta??? pitääkö niitä liotella jossain?

on monta säilytystapaa.esimerkiksi kuivasäilytys tai liotus.. pul-taskuja/kuoria ei saa liottaa. Maitokakkaharsoja joskus liottelin etikkavedessä kannellisessa ämpärissä,mutta siitäkin siirryttiin kuivasäilytykseen.. eli huuhtelun jälkeen annetaan kuivahtaa ja valinnaiseen paikkaan odottamaan pesua.meillä se on vessan lämminvesikuivausteline.

Meillä poika kakkaa vain kerran päivässä aamulla, joten ne kakat saan yleensä pyydystettyä pottaan tai kertisvaippaan, eli en osaa sanoa miten kakkaiset kestot käsitellään. Mutta pesukone pyörii joka päivä, eli pissavaipat/imut/harsot olen heittänyt vaan pyykkikoriin tai suoraan koneeseen odottamaan pesua. En ole niitä huuhtonut. Joku kokeneempi voisi kertoa lisää...

Mulla ei nappaa se kakan pesu niistä kestiksistä :(
Kun ei siellä tosiaankaan joka kerta mitään pökälettä löydy! Sitten tää kakkavaippojen säilytys mua on aina mietityttänyt, niitähän joutuu keräämään kuitenkin aika paljon että voi puoli koneellistakin pestä vaippoja... Ehkä sitten jos ois paljon vaippamuksuja :D

Ehkäs vois pisuvaipoja tosiaan metsästää kestoihin, kun suurinpiirtein sen kakka ajan tietää.. Nyt kun vauvakin on isompi..

Siis mihin ne kestot laitetaan siksi aikaa ennenkun pyörittää konetta??? pitääkö niitä liotella jossain?

Jotkut liottavat etikkavedessä, mutta silloin niiden laittaminen koneeseen on kyllä minun mielestäni aika ällöttävää :| Kuivana säilytän, eikä niihin kakkojakaan jätetä.

Ihan jo siitä syystäkin, että jos sinne pesukoneeseen laittaa vaipan jossa on kunnolla sitä itseään, niin voi helposti käydä niin (edestä täytettävän kanssa ainakin), että ohjelman loputtua koneesta nostaa kasan paskalle haisevia vaippoja :x :|

Kun ei siellä tosiaankaan joka kerta mitään pökälettä löydy! Sitten tää kakkavaippojen säilytys mua on aina mietityttänyt, niitähän joutuu keräämään kuitenkin aika paljon että voi puoli koneellistakin pestä vaippoja... Ehkä sitten jos ois paljon vaippamuksuja :D

Ehkäs vois pisuvaipoja tosiaan metsästää kestoihin, kun suurinpiirtein sen kakka ajan tietää.. Nyt kun vauvakin on isompi..

Mutta vaikka ei pökälettä löydy,niin käsisuihkulla huuhtasee löysemmätkin kakat kätevästi pönttöön. :) Ei tarttee sotkea käsiä sen enempää,kuin vauvan pyllyn pesussa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

Mutta vaikka ei pökälettä löydy,niin käsisuihkulla huuhtasee löysemmätkin kakat kätevästi pönttöön. :) Ei tarttee sotkea käsiä sen enempää,kuin vauvan pyllyn pesussa. :)

tuota minäkin mietin että jos se kakka on niin kauheeta niin miten pystyy pesemään vauvan pyllyä?

Me aina huuhtastaan käsisuihkulla pönttöön jos on tullut plöröt, ja ne vaipat huuhtastaan kakasta puhtaaksi, sit sankoon odottamaan. Meillä pestään joka toinen tai kolmas päivä vaippapyykkiä muun pyykin joukossa, siihen saakka odottavat kannen alla sangossa jossa on tilkka etikkavettä pohjalla hajua syömässä.

Yhteistyössä