Uskomaton selitys mieheltä??

  • Viestiketjun aloittaja andy
  • Ensimmäinen viesti
andy
siis, mun mies jäi kiinni siitä, et oli lähtenyt työpaikaltaan 2h aikaisemmin, kuin piti. Ei tullut kotiin. Asia selvis sattumalta, ku kysyin jotain, niin meni ihan vaikeeks. No, sit sano, et oli halunnut mennä syömään yksin. Sit alko tilittää suhdettaan ruokaan, et se on joku pakkomielle ja aiheuttaa häpeäntunnetta ja et syö salaa hirveet määrät karkkia yms. Eikä pysty lopettaan. Aika uus tekosyy pettämiselle?? En nyt tiiä, mitä miettiä, ku mitään todisteita ei pettämisestä ole, muuta kun toi valehtelu. Lupas pyytää puhelun erittelyn, et nään et ei ole kelleen soittanu tms. Ihme juttu.
 
vieras
Voihan se toki olla, että on oikeasti vaan halunnut hetken rauhaa ja mennyt yksin syömään. Itse saattaisin tehdä niin.

Mutta sitten toi ahmimisjuttu on vähän hölmö.. siis että kai nyt olisit kotona huomannut jos mies mässäilee kamalasti? Vaikka tekiskin sen muka salaa.
 
siis
hei..ihan oikeesti sillä voi olla joku hallitsemton syömis häikkä..onko se kuin isokokoinen mies siis..

ajattelin vaan sitä että kun ei oo pelkkää buliiaa tai anoreksiaa.. vaan on sellanenkin missä ihminen syö..salaa kauheita määriä yleensä sitä mitä ei saa ..ei oksenna, tuntee syylisyyttä ja häpeää..

hattua nostan jos on sanonut toden tilastaan, se on tie kohti paranemista.

jos taas on vaan keksinyt tekosyyn pettämiselle niin ulkoruokintaan koko m*kku
 
...
Voi hyvinkin pitää paikkansa. Mä ite syön salaa mieheltä. Ostan karkkia jne ja peittelen sitä... En vaan halua et mies tietää miten hirvee possu mä oon ku syön nii kamalasti...
 
hmm
Jaa-a, vaikea sanoa. Onko hän usein sitten, ettei oo kovin nälkä? (ois syöny jotain karkkia vaikka töissä nii ei paljo enää nälätä). En tiiä. Kyllä tuo vähän erikoiselta kuulostaa, mutta tiedän että jos on jonkin suhteen ongelmia, niin ihan oikeesti niitä peitellään. Mutta että 2h töistä lähtee etukäteen syömään karkkia? On melkoisen iso ongelma jo, joten olet varmaan huomannut muutenkin ongelmia?
 
ap
Se on lihonu paljon. Syö kotona vaan salaattia, kun haluaa laihduttaa. Sit jos on joku kylässä tms. syö monta palaa kaikkee ja koko laihdutus on unohtunut. On sanonut mulle, et mun pitää auttaa sitä laihtuun, sit jos kysyn et mitä on tänään syönyt, vastaus on aina ei mitään. Sanon vaan ,et ai jaa, vaik tiedän kyllä et on syönyt ja karkkipapereita on autossa yms. Olen sanonut, et ei saa laihduttaa enään, mut hokee et ei halua olla läski. Silti vaan lihoo...
Tää on niin outo tilanne kaikenkaikkiaan!! haluaa nyt johonkin hoitoon, on kuulemma valehdellu mulle kaikkee, et on päässy syömään, kun ei halua mun nähden syödä, kun tulee häpeä.
Tosi ovela selitys kyllä, jos pettää, mut eihän näistä tiedä..
 
tissipapu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on lihonu paljon. Syö kotona vaan salaattia, kun haluaa laihduttaa. Sit jos on joku kylässä tms. syö monta palaa kaikkee ja koko laihdutus on unohtunut. On sanonut mulle, et mun pitää auttaa sitä laihtuun, sit jos kysyn et mitä on tänään syönyt, vastaus on aina ei mitään. Sanon vaan ,et ai jaa, vaik tiedän kyllä et on syönyt ja karkkipapereita on autossa yms. Olen sanonut, et ei saa laihduttaa enään, mut hokee et ei halua olla läski. Silti vaan lihoo...
Tää on niin outo tilanne kaikenkaikkiaan!! haluaa nyt johonkin hoitoon, on kuulemma valehdellu mulle kaikkee, et on päässy syömään, kun ei halua mun nähden syödä, kun tulee häpeä.
Tosi ovela selitys kyllä, jos pettää, mut eihän näistä tiedä..
Kyllä tuo selitys kuulostaa ihan oikealta, eikä miltään pettämisen peitetarinalta. Kai tuo olisi ihan "tavallista", jos miehesi olisi nainen, mutta miehellä ehkä epätyypillisempää.
 
tuon viimeisen perusteella sanoisin ett on oikeesti syömisongelma. Hoitoon ja siitä eteenpäin. Ihan aina ei ole kyse pettämisestä,kertoi siulle kumminkin itse. onhan oma itsetuntosi kunnossa?Silloin on helpompaa katsoa toisen kuntoutumista .
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on lihonu paljon. Syö kotona vaan salaattia, kun haluaa laihduttaa. Sit jos on joku kylässä tms. syö monta palaa kaikkee ja koko laihdutus on unohtunut. On sanonut mulle, et mun pitää auttaa sitä laihtuun, sit jos kysyn et mitä on tänään syönyt, vastaus on aina ei mitään. Sanon vaan ,et ai jaa, vaik tiedän kyllä et on syönyt ja karkkipapereita on autossa yms. Olen sanonut, et ei saa laihduttaa enään, mut hokee et ei halua olla läski. Silti vaan lihoo...
Tää on niin outo tilanne kaikenkaikkiaan!! haluaa nyt johonkin hoitoon, on kuulemma valehdellu mulle kaikkee, et on päässy syömään, kun ei halua mun nähden syödä, kun tulee häpeä.
Tosi ovela selitys kyllä, jos pettää, mut eihän näistä tiedä..

Sinulla on melkein enemmän vikaa mielessä jos et mieheesi luota, syömishäiriöt on nykyaikana myös miehillä vakava sairaus joita ei saisi vähätellä, sinun kuuluisi tukea miestäsi ja luottaa häneen, minusta tuossa ei ole mitään eipäilyksen aihettakaan. Miehen pitäisi päästä terapiaan jotta hän saisi minäkuvansa kohdalleen ja sinun pitäisi päästä terapiaan ettet olisi niin äärettömän epäluuloinen.

 
ap
Nyt, kun mietin on ollu usein jotenkin ihmeellinen ja allapäin. On sanonut, et on työpaineita. Meil on kaks pientä lasta, et kai täs pitäis yrittää vielä yhdes,mut MISTÄ saa apua??
 
ap
Ja tää, mitä en ois halunnu sanoa on se, et on pettänyt mua joskus 8vee sitten. Se on noussu nyt pinnalle. Ei kuitenkaan vaikuta samanlaiselta, kun silloin "nuorena", kun se tapahtu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tää, mitä en ois halunnu sanoa on se, et on pettänyt mua joskus 8vee sitten. Se on noussu nyt pinnalle. Ei kuitenkaan vaikuta samanlaiselta, kun silloin "nuorena", kun se tapahtu.
:hug: ymmärrän ,se sama tunne hyppäsi pintaan? Niinkö?
Oletteko käsitelleet sen pettämisasian aikoinaan kunnolla,vai onko se aivan avoin haava?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tää, mitä en ois halunnu sanoa on se, et on pettänyt mua joskus 8vee sitten. Se on noussu nyt pinnalle. Ei kuitenkaan vaikuta samanlaiselta, kun silloin "nuorena", kun se tapahtu.
:hug: ymmärrän ,se sama tunne hyppäsi pintaan? Niinkö?
Oletteko käsitelleet sen pettämisasian aikoinaan kunnolla,vai onko se aivan avoin haava?
Käytiin terapiassa yms. ja mies todella muuttui. Puhuttiin suhteen asiat kuntoon. Mut mulle jäi ahdistus pitkäks aikaa meni sit ohi ja saatiin lapset jne. Nyt tuntuu, kuin oisin taas sielä 8 vuoden päässä. en osaa käsitellä tätä, kun päässä pyörii kaikkee. Mut jos sillä onkin syömishäiriö, sehän on oikeesti vakava juttu ja täytys osata tukea ja auttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tää, mitä en ois halunnu sanoa on se, et on pettänyt mua joskus 8vee sitten. Se on noussu nyt pinnalle. Ei kuitenkaan vaikuta samanlaiselta, kun silloin "nuorena", kun se tapahtu.
:hug: ymmärrän ,se sama tunne hyppäsi pintaan? Niinkö?
Oletteko käsitelleet sen pettämisasian aikoinaan kunnolla,vai onko se aivan avoin haava?
Käytiin terapiassa yms. ja mies todella muuttui. Puhuttiin suhteen asiat kuntoon. Mut mulle jäi ahdistus pitkäks aikaa meni sit ohi ja saatiin lapset jne. Nyt tuntuu, kuin oisin taas sielä 8 vuoden päässä. en osaa käsitellä tätä, kun päässä pyörii kaikkee. Mut jos sillä onkin syömishäiriö, sehän on oikeesti vakava juttu ja täytys osata tukea ja auttaa.
:hug: molemmille tarvii apua, siule saattaa piisata jo se että tiedostat kyseessä voivan olla se että saman tunteen takan on joskus ollu muuta.
 

Yhteistyössä