Uskomaton naapuri. Meinasi tulla isompikin riita. Prrr....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rumasana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rumasana

Vieras
Ostettiin eilen 3v pojalle sellainen lasten pieni puhellettava uima-allas. No poika innoissaan siinä sit polskutteli ja hyppeli ilman uimahousuja, siis ihan nakkena. Välillä poika juoksenteli sinä pihassa ja taas pulahti altaaseen.
Itse istuskelin terassilla vauvan kanssa ja mies leikkasi nurmikkoa.

Naapurin ukko tuli tontinrajalle räyhäämään,että laittakaa tuolle lapselle vaatteet päälle,että ei täällä saa alasti hillua.

Meillä on naapuriin rajalle matkaa n 30m ja naapurin taloon rajalta vielä n 40-50m.

Ukko tuli vielä siitä sit pihallemme kun pyysimme pitämään omista asioistaan huolta. Kaivoin taskustaan kameran ja alkoi ottaa lapsesta kuvia,et saa poliisille todisteita,että millaista touhua naapurissa on.

Okeesti mun olisi tehnyt mieli ottaa jotain kättä pidempää ja mäiskiä sitä ukkoa päin näköä ku ei meinannu antaa kameraa takas millää,et saisin kuvat poistettua.
Luovutti sit kun sanoin,et mitähän ne poliisi ajattelee kun meet näyttää tuollaisia nakukuvia lapsista niille. Voi rapsahtaa vaikka häkkiä.

Oikeesti mitä pösilöitä

Tää vanhempi pariskunta lapsineen on just pari vkoa sit muuttanu tuohon naapuriin ja ei olla keritty niihin vielä mitenkään tutustua mut ei kyllä tutustutakkaan tämän jälkee.

Mietin vaan,et onkohan sillä muitakin kuvia meidän tai muiden lapsista tallennettuna :(

Miki ihmeessä poistatit kuvat? Ei muuta kuin poliisille ilmoitus että naapurin pappa kuvailee alastomia pikkupoikia hullukiilto silmissä. Ja sitten popcornit käsissä istutte pihalla katsomassa kun pappaa viedään. Ei hemmetti saa alistua ihan mihin vaan vaan veemäiselle ihmiselle on laitettava luu kurkkuun samantien.

Asutteko omakotitalossa, taajamassa? jos on oma piha periaatteessa oma piha on yksityisaluetta ja saatte vaikka harrastaa seksiä alasti siinä pihalla jos siltä tuntuu. mutta naapuri sovun säilyttämiseks tekisin leipomukset ja kutsuisuisin uudet naapurit kakku kahville ja esittelisin perheeni ehkä he siitä viellä leppyisivät.

Voi harmi mikä naapuri... Sanoisin kyllä samoin, että vielä yksikin kuva, niin lähtee ilmoitus poliisille. Ja saattaisimpa huomenna arjen tullen vaikka poliisilla käydäkin kysymässä, mitä moisessa tilanteessa tehdä - jos vielä uudelleen tulee meuhkaamaan. Täyttyisikö jo kotirauhan rikkomisen kriteerit?

Saahan sitä tehdä vaikka mitä omalla tontilla, mutta mun mielestä lapsillakin kuuluu olla uikkarit uidessaan.
Naapurisi ylireagoi kyllä, mutta ymmärrän toisaalta että alastomuus häiritsee.

Joo olisi tietty voinut jättää kuvat kameraan ja ottaa se pois,mut ei siinä vaiheessa tullut muuta mieleen ku se ,että kuvat pitää saada poistettua.
Sieluni silmin jo näin miten se ukko iltojen iloksi kuolaa valuan katselee lasten nakukuvia.

Miehen kanssa mietitiin just,et mitä pitäisi tehdä. Pitäisikö käydä poliisin kans juttelemassa vai antaa olla. Toisaalta ei tiedä mikä tyyppi se oikein mahtaa olla.

Mielikuvitus jyllää mitä kaikkea siltä mahtaa löytyäkkään.

Mies ajamaan nurmikkoa alasti ja itse otat alasti aurinko terassilla. :D Kumpikin on täysin laillista touhua. Vähän suhteellisuudentajua naapurille. :D

No ehkä ei kannata tuohon lähteä... mutta naapurille selventäisin että omalla pihallaan saa kyllä olla alasti, sen sijaan salakatselu toisen tontille on laitonta. Kuvaaminen täyttää salakatselun kriteerit.

Ai 3v pitää olla omalla pihalla uikkarit? Voi luoja jos jotain alastomuus häiritsee noin paljon niin kannattaisiko muuttaa keskelle metsää missä ei nä ku korkeintaa alatomia karhuja.

Ja tuo provohuutelu ihmetyttää kovin :O

[QUOTE="Niin";30067642]Saahan sitä tehdä vaikka mitä omalla tontilla, mutta mun mielestä lapsillakin kuuluu olla uikkarit uidessaan.
Naapurisi ylireagoi kyllä, mutta ymmärrän toisaalta että alastomuus häiritsee.[/QUOTE]

Miten se voi häiritä jos lapsi on omalla pihallaan alasti? Voisin ymmärtää jos olisi alasti naapurin pihalla, mutta omalla pihallaan saa kyllä olla ja naapurit voi pitää katseensa oman tontin rajoissa.

[QUOTE="Lissu";30067648]Mies ajamaan nurmikkoa alasti ja itse otat alasti aurinko terassilla. :D Kumpikin on täysin laillista touhua. Vähän suhteellisuudentajua naapurille. :D

No ehkä ei kannata tuohon lähteä... mutta naapurille selventäisin että omalla pihallaan saa kyllä olla alasti, sen sijaan salakatselu toisen tontille on laitonta. Kuvaaminen täyttää salakatselun kriteerit.[/QUOTE]

:D
joo ehkä ei tuohon lähdetä mukaa :D

Ai 3v pitää olla omalla pihalla uikkarit? Voi luoja jos jotain alastomuus häiritsee noin paljon niin kannattaisiko muuttaa keskelle metsää missä ei nä ku korkeintaa alatomia karhuja.

Ja tuo provohuutelu ihmetyttää kovin :O

17v on myös lapsi, joten teinien uiminen aöasti omalla pihalla on ok?

Meillä miehen kanssa onneksi samat ajatukset tästäkin asiasta, eli alastomuus oman porukan kesken on ok, mutta ulkopuolisten silmien edessä ei.
En mitenkään voi käsittää, miksi EI laittaisi lapsille uikkarit.

Naapurimme rouva päätti ottaa eräänä kesänä aurinkoa yläosattomissa omalla pihallaan, mutta heti ikkunamme alla (talot juuri siitä kulmasta ihan vierekkäin). Ärsytti kyllä, mutta ei kyllä tullut mielenkään mennä valittamaan tästä heidän omalla pihallaan tapahtuvasta asiasta. Samaa sanoisin ap:n naapurille: jos ärsyttää, niin katsoo toiseen suuntaan.

Kannattaa pyytään poliisia tutkimaan onko naapuri syyllistynyt rikokseen. Poliisi saa palautettua kuvat muistikortille vakka ne olisi poistettu. Toisten kuvaaminen ilman lupaa kotirauhan piiriin kuuluvala alueella on kielletty. Lisäksi on luultavasti rikollista ottaa muiden lapsista alatonkuvia ja säilyttää ja mahdollisesti jakaakin niitä.

[QUOTE="Niin";30067667]17v on myös lapsi, joten teinien uiminen aöasti omalla pihalla on ok?

Meillä miehen kanssa onneksi samat ajatukset tästäkin asiasta, eli alastomuus oman porukan kesken on ok, mutta ulkopuolisten silmien edessä ei.
En mitenkään voi käsittää, miksi EI laittaisi lapsille uikkarit.[/QUOTE]

Aivan. 3-vuotias on verrattavissa sukukypsään teiniin, aivan. Oliko muita Junttilaakson Tarinoina?

Itse en näe yhtään mitään seksuaalista 3-vuotiaassa, mutta on kait hörhöjä jotka saavat lapsista kiksejä ja näin ollen on heidät verhottava.

[QUOTE="Niin";30067667]17v on myös lapsi, joten teinien uiminen aöasti omalla pihalla on ok?

Ok,mut nyt kyse 3v ei 17v lapsesta. Ja jossain vaiheesahan lapsille tulee se ,että ei edes suostu alasti olemaan.
Minusta aika hankalaa jos on uikkarit, koska käy väillä sisälläkin ja joka kerta pitäisi ottaaa ne sit pois ja taas pukea päälle pihalle tultaessa. Lapsi kun ei uikkareita itse vielä saa päälle jos ne on märät.

Meillä on vielä pensasaita, tosin se on vähän harva kun vielä kasvuvaiheessa, tuossa tonttien rajalla. Meidän pihaan ei näe kuin ainostaan tuosta toiselta puolelta naapurista,mutta siitäkin pitää kunnolla katsella. Eilen vielä episodin jälkeen katseltiin naapurin pihaan,et miten sinne näkee,niin ei kunnolla. Et kyllä tän naapurin on myös tarvinnut urkkia siellä,et varmasti näkee. En usko,että sieltä sen paremmin näkyy tänne ku täältäkään sinne.

Jopa omalla parvekkeellä tai rivarin takapihalla saa olla alasti joten miksi ei omakotitalon pihassa ! Minä olisin soittanut samantien poliisit kun naapuri alkoi kuvia ottamaan ! Todellakin 3v voi olla alasti omassa pihassa. Kyllä jotkut niitä uimarannallakin pitää alasti. Itse soittaisin poliisille heti aamusta huomenna.

On nuo jotka vertaa 17v alastomuutta 3v alastomuuteen.

Naapuri oli asiaton. Olen nähnyt 3v ikäisiä uimarannallakin nakuna, ei ole mua häirinnyt ja en ole kertaakaan kuullut että joku olisi valittanutkaan.

No, tässä oli kyse pikkulapsesta! Pikkulapsi voi aivan hyvin olla kelteisillään omalla pihalla!

Teilläpä onkin varmasti erittäin mukavat ajat edessänne. Naapuririidat tod.näk. Tosta vaan kärjistyvät ja muuttuvat entistä pahemmiksi ja ääliömäisemmiksi. Lopulta jomman kumman pää ei enää kestä ja edessä muutto uuteen kotiin. Näitäkin on nähty. Tässä vaiheessa voisitte itse varmaankin vaikuttaa vielä asioiden kulkuun tulevaisuudessa. Miettikää tarkkaan miten käyttäydytte idioottien kanssa.

.[/QUOTE]

Kyllä. Ihan kuten aikuistenkin alasti uiminen omalla pihalla on ok.

Vaikka lapsi saakin olla omalla pihallaan alasti, en antaisi olla.
Ihan vain siksi, että joku pervo voi kuvata nakua lasta ja käyttää kuvia omia sairaita tarkoituksiaan varten.
Ihan jo lasta itseään ajatelleen uikkarit siis päälle, vaikka kuinka alastomuus luonnollista onkin.
Alastomuudessa ei ole mitään epänormaalia tai vastenmielistä, mutta lapsen suojelu ennen kaikkea.

Yhteistyössä