Uskoisitteko tai onko tämä mahdollista teistä? Mies hotellissa ulkomailla

  • Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti
"vaimo"
Mies oli työmatkalla ulkomailla. Kun palasi oli se "kuitti" hotellista jäänyt hänen työpöydälleen. Huomasin, että kuitti on kirjoitettu jonkun naisen nimelle. No tätä ihmettelin miehelle. Hän selitti asian niin, että on aamulla hotellista kiireellä lähtiessään sanonut vahingossa väärän huoneen numeron. Sanotaan vaikka, että kuitissa oli huone nro 611 ja Mary Smith ja mies sanoi olleensa huoneessa nro 661. Sanoi, että soittaa hotelliin ja pyytää uuden kuitin, koska tarvitsee tietysti työnantajalle kuitin maksetusta huoneesta. Huoneet olivat eri hintaiset. Ja pyysikin ja saikin uuden kuitin, jossa on hänen oma nimensä. Jotenkin tää homma kuitenkin mua vaivaa. Onko tämä nyt edes mahdollista, että maksaa vahingossa väärän hotellihuoneen lähtiessään.
 
"vaimo"
En haluaisi jankata asiaa, kun silloin jo aika tarkasti kyselin. Ja kaikkeahan voi aina tapahtua. Mutta eikös luulis kysyvän myös nimeä, jos sanookin kiireessä vahingossa väärän numeron (sitä että on sanonut väärän numeron, pidän ihan mahdollisena). Siis Sen numeron perusteellako se huone maksetaan?
 
"vieras"
Jos oikeasti sai rahaa takaisin, niin voisi kuvitella että kyseessä on hotellin tekemä erehdys eikä mikään toinen nainen. Näethän varmaankin tiliotteesta, maksoiko holtelli todella takaisin.
 
Onko siitä "todistetta", että rahaa on palautunut oikeasti? Siinä vaiheessa kyllä uskoisin, että on vaan käynyt erehdys. Ja kaipa sitä jotain muitakin merkkejä olisi ilmoilla, jos miehellä olisi joku salasuhde tai syrjähyppy.
 
"vaimo"
No en näe miehen tiliotteita mistään. Näin vain kuitin, jossa oli miehen nimi ja uusi summa. En usko että tunnistaisin mitään merkkejä, joista voisin tunnistaa uskottomuuden. Lähipiirissä paljastui pettäminen, eikä mitään outoa ollut tuon miehen käytöksessä. Päivastoin kaikki oli erittäinkin normaalsiti ja hyvin. Niin vaimon kuin meidän muidenkin mielestä.
 
"Jenis"
En oikein tajua, siis oman työmatkailukokemuksen perusteella, miten tuo olisi mahdollista... varatessa pitää jo yleensä antaa luottokortin numero, ja maksaessa riittää pelkkä kuittaus. Kyllä ne katsoo, että luottokortissa oleva nimi ja nimi kuitissa täsmää.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";29063967]En oikein tajua, siis oman työmatkailukokemuksen perusteella, miten tuo olisi mahdollista... varatessa pitää jo yleensä antaa luottokortin numero, ja maksaessa riittää pelkkä kuittaus. Kyllä ne katsoo, että luottokortissa oleva nimi ja nimi kuitissa täsmää.[/QUOTE]
Miksei olisi mahdollista? JEi luottokortin ja kuitin nimen tarvitse täsmätä. Jos joku mies haluaa maksaa naisen huoneen, niin tuskin he alkavat kyselemään tarkemmin. Kyllä maksajan tulee itse katsoa kuitista, että siinä on oikea nimi ja huomauttaa, jos kuitti on väärä.
 
"Vieras"
Aika epätodennäköinen sekaannuksen tuo kyllä on, mutta jos miehellä ei olisi ollut omalla nimellä hotellihuonetta, ei hän taatusti olisi saanut kuittia omalla nimellään ja toisella huonenumerolla jälkikäteenkään. Eli kyllä tuossa tosiaan taitaa sekaannus olla kyseessä, eikä sen kummempaa.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";29064123]Miksei olisi mahdollista? JEi luottokortin ja kuitin nimen tarvitse täsmätä. Jos joku mies haluaa maksaa naisen huoneen, niin tuskin he alkavat kyselemään tarkemmin. Kyllä maksajan tulee itse katsoa kuitista, että siinä on oikea nimi ja huomauttaa, jos kuitti on väärä.[/QUOTE]

No mä puhun vain omasta kokemuksestani - mun tapauksessa on lähes poikkeuksetta verrattu kuitin nimeä luottokortin/passin nimeen. Olen reissannut työasioissa 4 mantereella ja nimeni on sellainen, että se ei ihan helposti mene oikein.
 
Nahjus
[QUOTE="vaimo";29063880]Taisi saada rahaa takaisin. Eli oli maksanut kalliimman huoneen.[/QUOTE]

No eikös sitten ole selvä että se kuitti oli myös väärälle nimelle???
 
ei mitään kumallista
On täysin mahdollista. Luultavasti tässä toisessa huoneessa oli pariskunta ja huone varattu rouvan nimellä. Respa varmasti oletti, että pariskunnan miesosapuoli hoiti ulos kirjautumisen.
 
lol
Hotelleissa voi olla monia käytäntöjä. Mutta yleensä kyllä viedään se avainkortti ja -tasku mukana ja sanotaan, että tsekkaudun ulos. Sitten kysellään minibaarit jne.
Vain jotkut vyölaukkujuntit ja kaiken maailman sisäsuomalaiset pakettimatkailijat vievät ne avainkortit takaisin respaan koska lähes poikkeuksetta ne voi huoletta vintata roskiin eikä niitä välttämättä edes ikinä uudelleenkäytetä vaikka ne takaisin veisikin.
 

Yhteistyössä