Usko ihmisiin hukassa netin vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kova herätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kova herätys

Vieras
Netin välityksellä pääsee ihmisen aivoituksiin liian hyvin käsiksi. helpompaa olisi jos nettiä ei olisi ja ihmiset sanoisivat vain ne asiat ääneen jotka kehtaisivat kasvotusten sanoa.

Paljastusketju oli ihan liikaa. olen varmaan ainut ihminen maailmassa joka ei ajattele noin paljon pahaa ihmisistä, olen kai sinisilmäinen ollut.

nyt en halua että lapsenikaan menee edes kouluun ilkeiden ja tyhmien vanhempien lasten seuraan.

Alkuperäinen kirjoittaja kova herätys:
Netin välityksellä pääsee ihmisen aivoituksiin liian hyvin käsiksi. helpompaa olisi jos nettiä ei olisi ja ihmiset sanoisivat vain ne asiat ääneen jotka kehtaisivat kasvotusten sanoa.

Paljastusketju oli ihan liikaa. olen varmaan ainut ihminen maailmassa joka ei ajattele noin paljon pahaa ihmisistä, olen kai sinisilmäinen ollut.

nyt en halua että lapsenikaan menee edes kouluun ilkeiden ja tyhmien vanhempien lasten seuraan.
Eihän ne onneksi yhden ihmisen päähän kaikki mahdu :) On sinullakin varmaan joitakin ajatuksia, joita et välttämättä halua ääneen sanoa. Tuossa ketjussa niitä vaan kerättiin yhteen. Olihan se tavallaan karmaisevaa luettavaa, mutta toisaalta melko rehellistä. On se hyväkin tietää, että monella pinta on tosiaan vaan pintaa. Varmaan kaikilla itse asiassa.

Mutta kyllähän ihmisten täytyy olla aika kamalia , ton ketjun perusteella! Hirvittää oikein !Juuri se että ollaan olevinaan niin vaik mitä , ja sisimmässään ajatelaan kauheuksia, toki siellä aina välähti asiaakin. Ei olis pitäny lukea , tuli ahdistunut olo.

Voi älä menetä uskoasi. Vaikka myönnän, että kyllä mullakin on usko ihmisiin ajoittain mennyt, varsinkin kun on live-elämässä tapahtunut joku pettymys ihmissuhteissa. Ihmisillä on niin paljon pelkoja, jotka puretaan kiukutteluun, eli kaiken tuntemattoman lynkkaamiseen. Sitä se vaan on. Ihmiset on pohjimmiltaan rauhantahtoisia (suurin osa), huono itsetunto, tietämättömyys, laumasieluisuus (ei ajatella omilla aivoilla, kyseenalaisteta tarpeeksi jne) aiheuttaa typeriä mielipiteitä, joita ei ole harkittu loppuun. Ei kannata ottaa niin tosissaan. Uskon vakaasti, että suurin osa ihmisistä on oikeasti "kunnon ihmisiä" ja täällä netissä vain korostuu ihmisen pimeä puoli.

:hug:

mulla on käynyt samoin, tosin ei juuri tuon ketjun takia vaan muutenkin. irl olenkin nykyään todella skeptinen ihmisiä kohtaan. naurettavaa antaa netin vaikuttaa näin, mutta niin on käynyt. en usko enää mihinkään hyvään mitä ihmiset sanoo/tekee. epäilen heti että kuitenkin sisimmässään lyttää.

Nettiin mahtuu mielettömät määrät tarpeellista ja hyvää tietoa. Sinne mahtuu myös yhtä mielettömät määrät väärää tietoa, joka on sinne tarkoituksella laitettu. Sinne mahtuu myös ihmisiä, joiden tarkoitusperät ovat ilkeitä. Sinne mahtuu myös rikollisuuttta ja hyväksikäyttöä. Siksi ei kannata nettiä ottaa oppaakseen monissakaan asioissa, jotka ovat oletuspohjalla tai jjoiden sisällöstä on epävarma.

Hyötyä on esimerkikiksi asioinnissa ja faktatietojen etsimisessä. Hyvä esimerkki aikataulut tai kauppojen aukioloajat ja vastaavat selkeät faktatiedot. Huonoa on kaikki mielipiteet, jotka voivat olla tarkoituksellisesti väärään suuntaan opastavia. Jokaisella on kuitenkin alta itse päättää, mitä sivustoja avaa tai mitä alkaa lukemaan.

Enemmän olen huolissani siitä, miten typeriä ja kapea-alakatseisia ihmiset täällä ovat. Kehtasivat vieläpä tunnustaa siinä ketjussa sen. Toivon todella, että ne on oikeasti asioita, joita pitävät vain oman päänsä sisässä. Rumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kyllähän ihmisten täytyy olla aika kamalia , ton ketjun perusteella! Hirvittää oikein !Juuri se että ollaan olevinaan niin vaik mitä , ja sisimmässään ajatelaan kauheuksia, toki siellä aina välähti asiaakin. Ei olis pitäny lukea , tuli ahdistunut olo.

Mä en viittinyt edes lukea kuin muutaman, mut se riitti kertomaan ketjun sisällön, ja sitä ihan samaahan on luettavissa täällä aina. Mutta, jos sä pidät itseäsi hyvänä ihmisenä, niin ihan varmasti on muitakin yhtä hyviä. Pakosti. Mäkin tunnen onneksi monta hyvää ihmistä, joten jaksan uskoa, että meitä on PALJON! Ja kaikilla on pimeä puoli, toiset vain ei myönnä sitä itselleen!!!!

Yhteistyössä