Uskikset rikkoo lakia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kepsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja uskis mikä uskis;27944630:
Uskonto se on ateismikin ja kepsis ainakin harjoittaa uskoaan ahkerasti tällä palstalla. Saat varmaan taivaspaikan sijasta monta pistettä itsellesi siitä ;)

Sama kun väittäisi astrologian olevan tiedettä...

Okei, kristityt ovat taikauskovaisia...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Mulle on ihan sama mitä hihhuliuskontoa kukakin edustaa mutta jumakauta,
joku roti sentään näille jehovillekin!
Miltä niistä tuntuisi kun menisin heidän oven taakse tyrkyttämään omaa heidän mielestään väärää uskontoa ja sitkeästi vaan jankuttasin ja kävisin tunkemassa paskaa postilaatiskosta sisään,
niin varmasti tulisi tunne jo kotirauhan häirinnstä.
Mutta ei,
nämä mä jehovat vetoaa kun näin meillä on toimittu 100vuotta sittenkin niin näin meillä toimitaan edellee,
maailma muuttuu ja olisi jo syytä näidenkin hihhulien muuttua.
Jospa minun uskontooni kuuluukin kaikkia ampua ensin jalkaa niin eihän minua voi tuomita eihän,
sehän kuuluu uskontooni?
Joku roti jehovillekin.
Jos jehovat haluaa olla niin hihhuleita niin eihän jehovalapsille sitten kuulu joululomiakaan sillä hehän ei vietä joulua,
miksi niiden lasten kuuluu saada valtaväestön uskonnon mukaan (ev.lut.) joululoma ?
Painukoot kouluun jouluna nämä hihhuleiden tenavat kun eivät edes joulua vietä tai saatikka kunnioita kun joulun aikana näillä hihhuleilla on oikein tapana hyökätä tuonne oven taakse.
Eiköhän tässä ole jo myönnytyksiä tarpeeksi kun hihhuleiden lapsien ei tarvitse osallistua koulun normaalille uskontotunneille ja osa ei osallistu uskontoonsa vedoten edes elämänkatsomustunneille.

Minullekin on sama mitä kukakin uskoo vai uskooko mihinkään, mutta tottahan tämä on että en minäkään pidä tuollaisesta "uskonnon myymisestä"
Myymiseksi minä sen luettelen kun ovelta ovelle juostaan ja tyrkytetään väkisin sitä omaa uskontoa oikeana eikä anneta ihmisten itse valikoida mihin lahkoon haluavat,
kaikenhuippuna haukutaan vielä muut uskonnot kun jehova on vaan se ainut oikea.

[QUOTE="vieras";27944886]Sua vaan vituttaa, kun uskis mikä uskis on oikeassa. Jos uskot johonkin, voin nimittää sua uskikseksi. Päiväni on pelastettu! :D[/QUOTE]

Shakin pelaaminen pulun kanssa ja väittely uskovaisen kanssa, jepjep.

Ongelmahan tässä on vain se että et edes lue kommenttiani, vaan toistelet samoja asioita.

[QUOTE="vieras";27939156]Pakko heittää tähän se fakta, että todella moni "ateisti" kuuluu johonkin seurakuntaan, varsinkin jenkeissä, mutta ei silti oikeasti usko esim. Jumalaan. Ettei tuo sun tutkimustulos kerro yhtikäs mitään, kun tietää että Suomessakin iso osa ev.lut. jäsenistä on omien sanojensa mukaan ateisteja.[/QUOTE]

Sä pystyt sanomaan jotain faktana, mitä tutkijat eivät pysty edes tilastoimaan. Se on varmaan niitä supervoimia, mitä Jumala jakaa niille jotka siihen uskoo...

Alkuperäinen kirjoittaja uskis mikä uskis;27944630:
Uskonto se on ateismikin ja kepsis ainakin harjoittaa uskoaan ahkerasti tällä palstalla. Saat varmaan taivaspaikan sijasta monta pistettä itsellesi siitä ;)

Ateismi ei ole uskonto. Uskonnon peruspilareihin kuuluu johonkin yliluonnolliseen/tuonpuoliseen uskominen, oli se sitten kristittyjen Jumala tai Lentävä Spagettihirviö. Ateistit eivät usko tuollaiseen.

Ateistihan uskoo siihen, että Jumalaa ei ole olemassa.

Väärin. Ateisti ei usko Jumalan olevan olemassa sen enempää kuin olevansa itse Napoleon. Mutta molemmat voisivat periaatteessa olla mahdollisia, todennäköisyys on vain käytännössä olematon.

Taas yksi jonka mielestä jehovat ei ole uskovaisia :D

Ei. Vaan koska eri uskonnot opettavat ja toimivat eri tavalla, ei heitä voi kaikkia vaan lyödä yhden otsikon alle. Tyyliin uskovat tekevät näin tai toimivat noin, koska se pidä paikkaansa. Saa ja pitääkin kyseenalaistaa ja kritisoida, mutta osoita se kritiikki oikeaan kohteeseen, jolloinnsiitä voi olla jotain hyötyä. Äläkä tee vain tuollaista heittoa jonnekin suuren ihmisjoukkoon suuntaan.

Ei. Vaan koska eri uskonnot opettavat ja toimivat eri tavalla, ei heitä voi kaikkia vaan lyödä yhden otsikon alle. Tyyliin uskovat tekevät näin tai toimivat noin, koska se pidä paikkaansa. Saa ja pitääkin kyseenalaistaa ja kritisoida, mutta osoita se kritiikki oikeaan kohteeseen, jolloinnsiitä voi olla jotain hyötyä. Äläkä tee vain tuollaista heittoa jonnekin suuren ihmisjoukkoon suuntaan.

Jos kuulut johonkin uskontoon (joko siis ihan virallisesti paperilla tai itse hiljaa mielessäsi uskoen), olet uskovainen. Sillä ei ole väliä mihin uskot. Sinä et voi määrätä mihin uskontokuntaan pitää kuulua ollakseen uskovainen. Kaikki ovat.

[QUOTE="vieras";27945267]Jos kuulut johonkin uskontoon (joko siis ihan virallisesti paperilla tai itse hiljaa mielessäsi uskoen), olet uskovainen. Sillä ei ole väliä mihin uskot. Sinä et voi määrätä mihin uskontokuntaan pitää kuulua ollakseen uskovainen. Kaikki ovat.[/QUOTE]

Niinhän mä just sanoin, että kaikki ovat uskovia, mutta yhden tietyn uskonnon lain rikkomisesta ei voi syyttää kaikkia. Voimmeko syyttää hinduja lain rikkomisesta, koska Jehovat kiertävät ovilla tyrkyttämässä ihmisille uskontoa? Emme. Siis uskikiset eivät riko lakia, vaan tässä tapauksessa Jehovat.

Uskovaiset on yksi ryhmä, mutta otsikon suhteen yleistäminen on yhtä hedelmällistä kuin yleistäisi ateistit jonkun pienen ryhmän mukaan. Tai miehet muslimimiesten mukaan.

• Tykkää
Reactions: JonTriplet
Uskovaiset on yksi ryhmä, mutta otsikon suhteen yleistäminen on yhtä hedelmällistä kuin yleistäisi ateistit jonkun pienen ryhmän mukaan. Tai miehet muslimimiesten mukaan.

Juuri näin Data. Tää on mun pointti ja ainoa kritiikki tätä keskustelua kohtaan :)
Ja tässä nähdään se, että ihan minäkin kamala taikauskoinen kristitty voin olla samaa mieltä ihmisen kanssa joka ajattelee ja "uskoo" aivan eritavalla kuin minä itse. :)

Ja kaiken lisäksi se, että Esim. Data ajattelee niin kuin ajattelee ei häiritse minua ollenkaan :)

[QUOTE="Eli";27944967]Sä pystyt sanomaan jotain faktana, mitä tutkijat eivät pysty edes tilastoimaan. Se on varmaan niitä supervoimia, mitä Jumala jakaa niille jotka siihen uskoo...[/QUOTE]

Pystyy todellakin sanomaan tuollaisen asian faktana, ei tarvitse olla edes mikään ruudinkeksijä. Tai ilmeisesti sitten tarvitsee, jos ei joku tuollaista asiaa älyä, että rikollisista pääosa ei kunnioita lakeja eikä oppeja eikä varsinkaan rakasta lähimmäistään.

[QUOTE="vieras";27945693]Pystyy todellakin sanomaan tuollaisen asian faktana, ei tarvitse olla edes mikään ruudinkeksijä. Tai ilmeisesti sitten tarvitsee, jos ei joku tuollaista asiaa älyä, että rikollisista pääosa ei kunnioita lakeja eikä oppeja eikä varsinkaan rakasta lähimmäistään.[/QUOTE]

Näytä mulle yksikin uskovainen joka elää niin kuin kirja sanoo, oletan että tarkoitat sitä opilla. On kirja jota jokainen tulkitsee oman mielensä mukaan ja osan mielestä vain jotkut osat kuuluu ottaa huomioon. Sinäkö päätät kuka on uskovainen ja kuka ei? "Tosi" uskovainen hylkää lapsensakin jos tarvitsee, koska jotenkinhan se on käännytettävä, muutenhan ei taivaaseen pääse. Mutta eikö nämä vankilassa istuvatkin saa syntinsä anteeksi, kunhan vain muistavat pyytää aidosti? Mikä sinä olet heidän mahdollista uskoa arvioimaan, olen käsittänyt että se on ihmisen ja Herran välinen suhde.

Joten ruudinkeksijä, kuinka puhdas sinä olet Herrasi edessä...Oletko sinä parempi uskovainen kuin vaikka vankilassa istuva nainen joka on tappanut pahoinpitelevän miehensä? Ehkä se rikollinen pelasti siinä lapsensa pahalta, rakasti lähimmäistään. Ja kääntyi Jumalan puoleen, että saisi rauhan sisimpäänsä. Tarinoita on varmasti yhtä monta kuin rikollistakin, mutta kuka meistä on sanomaan toiselle, et sinä ole oikea uskovainen. On helppo heittää moni, usea ja suurinosa, mutta loppujen lopuksi sinulla ei silti ole mitään tietoa toisten uskosta...

Aviisi 13/2011 - Lopullinen totuus: Usko yliluonnolliseen johtuu intuitiivisesta ajattelusta

Tuon lisäksi uskonto luo turvaa, hallinnantunnetta ja yhteenkuuluvuutta ryhmään. Moni ei voi uskoa että hänellä ei ole varsinaista merkitystä, tällöin uskonto tuo hänen elämälleen merkityksen. Se merkitys mitä meillä on muille ihmisille, ei riitä kaikille. Lisäksi he eivät voi uskoa kuoleman lopullisuutta tai sitä että kaikki loppuu aikanaan.

Kyllähän tuo ajattelemisen aihetta antaa. Ihmisillä on uskonnollisia kokemuksia ja viitekehyksen he etsivät ympäriltään. Siksi he puhuvat vakavissaan "kolmiyhteisestä jumalasta", vaikka se onkin komitean työn tulosta. Jos jossain Nikean kirkolliskokouksessa olisi mennyt läpi kanta, että jumala on koiran takaliston näköinen, nykykristityt puhuisivat hartaina "koirantakalistoisesta jumalasta".

[QUOTE="Eli";27954089]Näytä mulle yksikin uskovainen joka elää niin kuin kirja sanoo, oletan että tarkoitat sitä opilla. On kirja jota jokainen tulkitsee oman mielensä mukaan ja osan mielestä vain jotkut osat kuuluu ottaa huomioon. Sinäkö päätät kuka on uskovainen ja kuka ei? "Tosi" uskovainen hylkää lapsensakin jos tarvitsee, koska jotenkinhan se on käännytettävä, muutenhan ei taivaaseen pääse. Mutta eikö nämä vankilassa istuvatkin saa syntinsä anteeksi, kunhan vain muistavat pyytää aidosti? Mikä sinä olet heidän mahdollista uskoa arvioimaan, olen käsittänyt että se on ihmisen ja Herran välinen suhde.

Joten ruudinkeksijä, kuinka puhdas sinä olet Herrasi edessä...Oletko sinä parempi uskovainen kuin vaikka vankilassa istuva nainen joka on tappanut pahoinpitelevän miehensä? Ehkä se rikollinen pelasti siinä lapsensa pahalta, rakasti lähimmäistään. Ja kääntyi Jumalan puoleen, että saisi rauhan sisimpäänsä. Tarinoita on varmasti yhtä monta kuin rikollistakin, mutta kuka meistä on sanomaan toiselle, et sinä ole oikea uskovainen. On helppo heittää moni, usea ja suurinosa, mutta loppujen lopuksi sinulla ei silti ole mitään tietoa toisten uskosta...[/QUOTE]

No, oletko saanut uskovaiselta pakit, vai mikä noin sapettaa?

Ja edelleen pysyn kannassani; jos oikeasti uskoo Jumalaan niin ei kyllä tietoisesti riko kymmentä käskyä. Käskyissä mukana mm. älä tapa ja älä varasta...

Yhteistyössä