Uskaltauduin vuosien jälkeen uimahalliin ja lähdin itkien kotiin. Miksi pitää ilkeillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No piditkö itsestäs huolta raskausaikana??
Lihoitko? Rasvasitko kertaakaan?
Tottahan mamma marmatti.
Nuorellekin niitä tulee, mutta ei auta häpeillä jossei ole edes yrittänyt tehdä mitään asian eteen.

Itselläni on löllö maha ja räikeän kirjava pystyhätäsektioarpi. Se kyllä kerää katseita uimahallissa ja rannalla. Mutta mua se ei millään tapaa hävetä. Se on mun elämä, mun lapsen elämä, ja selvisimme onnellisena pienin arvin.

Olet oikeassa, itsetuntosi on aivan maanpinnan alapuolella.

Ajattelitko kuinka vanhaks elää elämääs, perustellen äidilläsi ja hyväksikäytöllä sitä ettet kykene pitämään yhtään puoliasi, edes tavallisessa keskustelussa?? Ihan itse halusit jäädä siihen kuuntelemaan keskustelua minkä koit sinua haukkuvaksi.

Aloitatko joka keskustelun ja selittelyn sillä että sua on käytetty hyväks?

Onko sinua käytetty seksuaalisesti hyväksi? Tiedätkö miltä se tuntuu? Tiedätkö miten syvät arvet se jättää? Et. Se on niin helppo sanoa, että aloittaja selittelee käytöstään hyväksikäytöllä, kun ei itse ole tullut raiskatuksi tms.

No piditkö itsestäs huolta raskausaikana??
Lihoitko? Rasvasitko kertaakaan?
Tottahan mamma marmatti.
Nuorellekin niitä tulee, mutta ei auta häpeillä jossei ole edes yrittänyt tehdä mitään asian eteen.

Itselläni on löllö maha ja räikeän kirjava pystyhätäsektioarpi. Se kyllä kerää katseita uimahallissa ja rannalla. Mutta mua se ei millään tapaa hävetä. Se on mun elämä, mun lapsen elämä, ja selvisimme onnellisena pienin arvin.

Olet oikeassa, itsetuntosi on aivan maanpinnan alapuolella.

Ajattelitko kuinka vanhaks elää elämääs, perustellen äidilläsi ja hyväksikäytöllä sitä ettet kykene pitämään yhtään puoliasi, edes tavallisessa keskustelussa?? Ihan itse halusit jäädä siihen kuuntelemaan keskustelua minkä koit sinua haukkuvaksi.

Aloitatko joka keskustelun ja selittelyn sillä että sua on käytetty hyväks?
Ei todellakaan taida sunkaan itsetunto ihan kohdillaan olla vaikka niin esitätkin kun täytyy mielensä pahoittanutta vielä lisää morkata. Tuliko itsellesi parempi mieli?
On tainnu kyseinen mummo olla sun äites eikä omena kauas puusta pudonnut...

Mulla on aivan järjettömän heikko itseluottamus. En pysty olemaan alasti saunassa edes silloin, kun olen yksin. Mulla on aina pyyhe päällä. Taustalla kaikkeen persoonallisuushäiriöinen äiti, koulukiusaaminen ja seksuaalinen hyväksikäyttö jne.

Lenkkeilen paljon. Sali ja uimahalli on aina ollut pois suljettuja vaihtoehtoja. Joskus alan itkeä pelkästä ajatuksesta, että joutuisin salille.

Tänään sitten rohkenin uimahalliin. Aulassa oikein ystävällinen nainen antoi avaimen ja pukkarissa oli paria äitiä lasten kanssa, joista kukaan ei kiinnittänyt muhun mitään huomiota. Suihkun puolella sitten oli vanhempi nainen, joka päätti alkaa kommentoimaan mun raskausarvista. Olen synnyttänyt 30 vuotias, mutta sain käsityksen että se nainen luuli mua aluksi paljon nuoremmaksi. Selitti miten näin käy kun antaa ihon venyä ja syö väärin ja näin nuorella ei pitäisi tulla arpia. Sain sanottua olleeni raskaana ja täti jatkoi, ettei raskaana tule arpia jos pitää itsestään huolta.

Mulla ei ole uikkareita, joten laitoin bikinit päälleni. Siihen vielä täti kommentoi, että rohkeaa että kaikenkokoiset naiset uskaltavat bikineihin. Ja tämä tyyppi oli koko ajan tavallaan ystävällinenkin, humoristinen ja välillä harmitteli huonoa kevätsäätä.

Enkä edes ole lihava. Ja vaikka olisin ollutkin, niin tää kaikki oli täysin asiatonta.

Olisit todennut naiselle rauhallisesti että on täysin asiatonta ja huonoa käytöstä kommentoida muiden ulkonäköä. Jauhot suuhun vaan kommentoijille.

Onko sinua käytetty seksuaalisesti hyväksi? Tiedätkö miltä se tuntuu? Tiedätkö miten syvät arvet se jättää? Et. Se on niin helppo sanoa, että aloittaja selittelee käytöstään hyväksikäytöllä, kun ei itse ole tullut raiskatuksi tms.

Raiskaus ja hyväksikäyttö on kaksi eri asiaa.

Ja sitten voit myös miettiä tiedänkö todella vai en?
Ja sitten voit myös miettiä millaista halveksuntaa tuollainen selittely ja "uhriutuminen" saattaa aiheuttaa kenessä tahansa?
Miten voi normaalia arkielämää perustella jollain hyväksikäytöllä???
Noi asiat ei liity millään tapaa toisiinsa.

Ihan samanlailla voin sanoa että mikä sika itse olet kun väität etten tiedä asiasta mitään. Miten niin kauhean pahalle minusta tuntuu kun tuollaista väitetään. Voi nyyk sentään miten kehtaat olla noin ilkeä!

Minusta tuo tilanne on aivan sama kuin että olet palauttamassa pulloja kaupassa, kone ei toimi, ja tulet tänne selittämään miten pahalle se tuntui koska on käytetty hyväksi.

Raiskaus ja hyväksikäyttö on kaksi eri asiaa.

Ja sitten voit myös miettiä tiedänkö todella vai en?
Ja sitten voit myös miettiä millaista halveksuntaa tuollainen selittely ja "uhriutuminen" saattaa aiheuttaa kenessä tahansa?
Miten voi normaalia arkielämää perustella jollain hyväksikäytöllä???
Noi asiat ei liity millään tapaa toisiinsa.

Ihan samanlailla voin sanoa että mikä sika itse olet kun väität etten tiedä asiasta mitään. Miten niin kauhean pahalle minusta tuntuu kun tuollaista väitetään. Voi nyyk sentään miten kehtaat olla noin ilkeä!

Minusta tuo tilanne on aivan sama kuin että olet palauttamassa pulloja kaupassa, kone ei toimi, ja tulet tänne selittämään miten pahalle se tuntui koska on käytetty hyväksi.
Mee hoitoon...

On meittiä moneen junaan, ikävää että törmäsit siihen ainoaan puhuvaan suomalaiseen siellä. Parempi kun kaikki pitäisivät vaan turpansa aina kiinni, kuten kuuluukin.

Mä sain venymäarvet lantioon ja reisiin jo 12-vuotiaana. Olin alipainoinen ennen arpia ja arpien saannin jälkeen. En edes lihonnut mitenkään rajusti. Murrosikäni oli sikäli hyvin hidas ja rauhallinen. Enpä osannu 12-vuotiaana ennakoida saavani arpia tai että niihin vois vaikutta rasvaamisella tai ruokavaliolla. Mutta mitä väliä? Omasta mielestäni raidoitettu kroppa on kiinnostavamman näköinen kuin sileä. Käsittääkseni raskausarvista ei ole mitään fyysistä haittaa, niin miksi niitä pidetään ongelmana? Mutta mä oonkin arpipervo.

Yhteistyössä