Uskaltasitteko kokeilla yövaipan pois jättämistä vaikka vaipassa on aamulla pissaa reippaasti?

Meidän oli lopulta pakko, kun ikä karttui ja vaipat pysyivät märkinä. Poika oli lopulta melkein 4,5 vuotta, kun yövaippa lähti (päiväkuiva oli ollut jo kolme vuotta ). Parina yönä kastui sänky, sen jälkeen lähti tarpeen vaatiessa potalle.
 
joo
Kyllä mä ottaisin ja niin olen kaikkien viiden kanssa tehnytkin. Yövaipat oli aamuisin ihan märkiä, mutta kun vaipat jätettiin pois, ei yhdellekään lapsellemme tullut ainuttakaan vahinkoa. Ei tarvinnut pestä lakanoita eikä housuja. Meillä lapset olivat tuolloin iältään 1v 10kk - 2v 2kk. Sanoin, että jos yöllä tulee pissihätä, niin potta on sitä varten. Vain yksi lapsi kävi öisin potalla, ihan itse. Muut kävivät potalla vasta aamulla. Kyllä kannattaa kokeilla.
 
jankutan
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se vaipattomuus yöllä kyllä mitenkään rohkase.Jos vaippa on yön jälkeen pissassa niin se sillon tarkottaa sitä et ku vaippaa ei oo niin se pissa on housuissa.

Eikä oo mikään päiväkuiva jos ei käy pissalla vaan antaa pissan tulla vaippaan.
On hän päiväkuiva, ei käytetä vaippaa, muutakuin ihan satunnaisesti, pitkillä automatkoilla; sillon saattaa pissata vaippaan.

Kun ei ole vaippaa, ei pissaa housuun vaan menee oma-aloitteisesti potalle tai pytylle.
Jos ottais sen vaipan pois ja kävelis pytylle niin ois kuivaksi oppinut.
Ei oo kuiva jos pissaa vaippaan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kyllä mä ottaisin ja niin olen kaikkien viiden kanssa tehnytkin. Yövaipat oli aamuisin ihan märkiä, mutta kun vaipat jätettiin pois, ei yhdellekään lapsellemme tullut ainuttakaan vahinkoa. Ei tarvinnut pestä lakanoita eikä housuja. Meillä lapset olivat tuolloin iältään 1v 10kk - 2v 2kk. Sanoin, että jos yöllä tulee pissihätä, niin potta on sitä varten. Vain yksi lapsi kävi öisin potalla, ihan itse. Muut kävivät potalla vasta aamulla. Kyllä kannattaa kokeilla.
Ei meillä ainakaan auta, vaikka joka ilta sanotaan, että yöllä pissalle. Pissaa silti sänkyyn, kun ei herää.
 

Yhteistyössä