uskaltaiskohan sitä kysyä et voisko mennä vauvaa katsomaan

-
Odota muutama päivä vielä. Mikään ei ole kamalampaa kuin pienen lapsen flunssan hoito, ei niinkään se yöt kantaminen, pikkuniistäjällä niistäminen ja muut vaan se, että pieni kärsii.
Kyllä ehdit vielä monet kerrat hänet näkemään, älä mene tartuttamaan toiselle flunssaa. Jos samassa perheessä on muita lapsia niin silloin ei voi mitään jos flunssa tarttuu, mutta vieraan ihmisen vauvaan tartuttama flunssa on todella typerä teko.
 
vieras
Mutta niinhän se on, että aikuinen saa monen infektion tarttumisen estettyä käsien ahkeralla pesemisellä. Myöskin flunssan. Lasten kanssa on vähän eri asia, mutta eiköhän aikuinen osaa aivastaa vaikka paperiin ja olla yskimättä koko ajan. Ja jos tauti on niin aktiivissa vaiheessa vielä, niin ei tietenkään silloin kannata vauvaperheeseen mennäkään.

Sairaalassa on flunssaisia hoitajia tietenkin, muutenhan pahimpaan aikaan ei olisi ketään töissä, kun kaikki sairastaisivat flunssaa kotona. Eikä sijaisia ole, mistä ottaa, se on tätä päivää hoitoalalla. Itse työskentelen osastolla, missä on myöskin vastasyntyneitä, ja kyllä sielläkin flunssassa töissä ollaan. Tietysti jos on oikein paha tauti, ollaan pois. Mutta käsiä tosiaan pestään ja desinfioidaan ahkerasti, niin ei flunssakaan niin helposti leviä. Luulen, että esim. synnyttäneiden osastolla enemmän tartuttavat toisten vauvojen nuhaiset äidit kuin nuhaiset hoitajat.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kyllä mäkin varmasti odottaisin pari päivää vielä, jos se on mahdollista, ja menisin sitten vauvaperheeseen. Vaikka tosiaan, jos perheessä on muita lapsia, niin todennäköisesti flunssat ym. tulee sitäkin kautta. Ja kaupat ym. yleiset paikathan on pöpöjä täynnä. Vaikka vauvan kanssa ei tuollaisiin paikkoihin menisi, äidin tai isän on joskus pakko ja voi itse pöpön sieltä kotiin kantaa. Täysin ei voi suojautua millään.
 

Yhteistyössä