Uskaltaisko päästää 11 kk yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiskä"

Vieras
Ensi viikolla olisi menoa ja mietittiin jos vauva menisi päiväksi ja yöksi hoitoon mummolleen ja papalleen. Näkevät aika harvoin, ehkä kerran kahdessa kuussa joten vauva ei välttämättä muista heitä. Oisimme tunnin ajomatkan päässä... Vauva herää muutaman kerran yössä ja yleensä rauhoittuu nukkumaan kun asettaa takaisin makuulleen.

Pelkään että vauva itkee paljon eikä suostu nukkumaan :( Mitä kokemuksia muilla, onko vauva nukkunut paremmin vai huonommin yökylässä? Meno ei ole pakollinen.

Jos sua pelottaa ja ahdistaa, niin alä vie. Vie kun olet valmis. Meillä esikoinen oli 6kk iässä yhden yön mummolla, näkevät siis monta kertaa viikossa. Pienempi oli 1v6kk kun oli eka kerran. Molemmat mun mielestä sopivassa iässä, nukkuivat yönsä heräämättä. Ovat nukahtaneet mummolla aina paremmin kuin kotona, siis edelleenkin, kun ovat leikki-ikäisiä:)

Meillä on 11kk ikäinen vauva ja en todellakaan veisi, koska ainakin meidän vauva vierastaa niin kovasti tuttujakin että se huutaisi kokoajan jos sen jollekin hoitoon antaisin. Sitten ehkä jos oltaisiin oltu sielä mummolassa jo pari kolme päivää niin sitten voisin antaakin.

Meillä noin vuoden ikäinen tyttö joka on ollut mummillaan (mun äidillä) yökylässä useita kertoja. Nukkuu siellä tosi hyvin ja muutenkin viihtyy kuin kotonaan. Heillä on tosi läheinen suhde ja näkevät usein. Olen todella kiitollinen että on olemassa tuollainen paikka minne viedä lapsi hoitoon tarvittaessa. Ymmärrän että asia mietityttää sinua koska oma lapsesi ja isovanhemmat näkevät niin harvoin. Oikeastaan mitään neuvoa en osaa antaa, itse olisin miettinyt samoja asioita tuossa tilanteessa.

Päästäisin. Jos isovanhemmat haluaa ja ovat sellaisia että pärjäävät & jaksavat lohduttaa jos vauva itkee.

8 kk iässä mun keskimmäiseni oli hoidossa ekana isovanhemmilla yön yli & sitten mun ystävällä reilun vuorokauden ajan (viikon välein). Ihan hyvin oli nukkunut, ja huolinut tuttipulloa jota ei kotona koskaan saanut (oli täysin tissivauva). Meillä oli menoa, ei pakollista mutta kuitenkin (mikä loppupeleissä on pakollista?).

[QUOTE="vieras";26822904]Hassua muuten, että kutsutte melkein vuoden ikäistä vauvaksi...[/QUOTE]
Sehän ON vauva.

(enemmän mua hymyilyttää ne, joilla on 10 kk ikäinen UHMIS tai 8 kk ikäinen TAAPERO :) )

Meidänn lapsi oli 5 kk iässä toisella mummilla, ja 8 kk iässä toisella ekat kerrat. Hienosti oli pärjänneet, lapsi nukkunut yön hyvin. Mutta molempia mummoja näkee viikoittain, toista useamminkin. Tuo on vähän hankalaa, jos teidän lapsi näkee niin harvoin isovanhempiaan. Lapsi ei kuitenkaan välttämättä muista heitä, eikä varsinkaan hyvin. Mutta jos isovanhemmat vain jaksavat hoitaa häntä, vaikka olisikin itkuinen ym. niin vie vaan. Ei lapsi siitä särjy että yksi yö meneekin huonommin.
Ja nyt tuli muuten mieleen, että olisiko isovanhempien mahdollista tulla teille yöksi? Vaikka hoitajat ovatkin vähän vieraampia, olisi paikka ainakin tuttu. :)

Kävisin ensin isovanhempien luona viettämässä aikaa, jotta vauva muistaisi heidät. Mutta jos luotettavia hoitajia ovat ja jaksavat valvoa vaikka läpi yön (tarpeen vaatiessa) ja lohduttaa vauvaa niin päästäisin. Omaa lastani en, koska kummatkaan isovanhemmat eivät ole halukkaita hoitamaan eivätkä todellakaan jaksaisi valvoa suurista puheistaan huolimatta.

Kyllä he hoitavat jos vauva itkeekin mutta jos menee ihan mahdottomaksi niin pääsemme tunnin päästä soitosta avuksi. Eivät voi tulla meille hoitamaan koira-allergian takia. Vauva ei vierasta ollenkaan ja on ollut aika paljon muiden ihmisten hoitamana päivisin eli muutkin kuin vanhemmat kelpaavat ainakin päivisin.

En nyt tiedä mitä teen kun vastauksetkin jakautuivat näin kahtia... Ehkä kysyn mummolta että kuinka halukas on ottamaan hoitoon ja sen mukaan päätämme.

Meidän vauvat ovat yökyläilleet ilman ikärajoituksia aina tarpeen mukaan, ja hyvin ovat nukkuneet sekä kotona että muualla.

Yleensä ihminen joka tarjoutuu vauvaikäistä hoitamaan, tietää myös mitä vauvojen kanssa on odotettavissa =)

Me taas olemme aina pyytäneet isovanhemmat meille, ihan sen takia, että lapsi saa nukkua omassa sängyssä ja nukkuu mahdollisesti paremmin. Nyt tosin lapsella ikää kohta 2v, että kohta pitäis kokeilla eka kertaa kodin ulkopuolista yöhoitoa. :)

Yhteistyössä