Uskaltaisko äp-pakkauksen pukua värjätä?

  • Viestiketjun aloittaja äp-pakkaus
  • Ensimmäinen viesti
vv
En lähtisi kokeilemaan. Väriaineet siihen tuskin juuri tarttuu kun pinta on tekokuitua. Olen kokeillut useampia tekokuituisia värjätä ja tulos on ollut vain aavistus väriä sekoittuneena pohjaväriin (keltaisenharmaa on rumasävy). Kloriitti taas saattaa haurastuttaa kankaan rikki. Epähuomiossa onnistuin valkaisemaan ison kasan puuvillaisia vaatteita ja tulos oli kaamea. Useat vaatteet (jopa täyspuuvillaiset) repesivät kun ne ensimmäisen kerran laittoi päälle.
 
Ja ihan viilauksena että kloriitti ei värjää, se poistaa väriä. :whistle:

Luonnonkuidut saa hyvin värjättyä itsekin, tekokuituiset tuottaa hiukan ongelmia, mutta kyllä kait sellaisiakin värejä löytyy jotka tekokuituihin ottaa.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä värjäsin aikoinaan sen äklön mintunvihreän vanupuvun ihan Dylon-väreillä. HYVIN onnistui :).
Sen mintunvihreän puvun pintakangas oli erilainen kuin tämän nykyisen. Ymmärsin siis ap:n värjäävän uutta pukua. Uudessa puvussa on liukas kiiltävä pinta jonka värjäämistä en edes kokeilisi. Muistaakseni mintunvihreässä on pehmeämpi pinta joten siihen väri varmaan tarttuukin paremmin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä värjäsin aikoinaan sen äklön mintunvihreän vanupuvun ihan Dylon-väreillä. HYVIN onnistui :).
Sen mintunvihreän puvun pintakangas oli erilainen kuin tämän nykyisen. Ymmärsin siis ap:n värjäävän uutta pukua. Uudessa puvussa on liukas kiiltävä pinta jonka värjäämistä en edes kokeilisi. Muistaakseni mintunvihreässä on pehmeämpi pinta joten siihen väri varmaan tarttuukin paremmin.
Joo, siis anteeksi.. Juuri sitä mintun vihreä raitaista vanupukua värjäisin. Siis ei uuden äp-pakkauksen pukua. Just vasta huomasin että on tullut uusi pakkaus kelalle!
 
Mä olen kanssa värjännyt vuoden 2006 ä-pakkauksen vanupuvun. Vaaleansinisestä tuli kaunis luumun värinen haalari! Koneessa värjäsin juuri tuolla dylon - värillä ja hienosti onnistui. Minä ainakin tykkäsin.
 
Tarttuupahan
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
En lähtisi kokeilemaan. Väriaineet siihen tuskin juuri tarttuu kun pinta on tekokuitua. Olen kokeillut useampia tekokuituisia värjätä ja tulos on ollut vain aavistus väriä sekoittuneena pohjaväriin (keltaisenharmaa on rumasävy). Kloriitti taas saattaa haurastuttaa kankaan rikki. Epähuomiossa onnistuin valkaisemaan ison kasan puuvillaisia vaatteita ja tulos oli kaamea. Useat vaatteet (jopa täyspuuvillaiset) repesivät kun ne ensimmäisen kerran laittoi päälle.
Mä värjäsin juuri sen vaa,enasinisen mustakis. Tuli UPEA !

 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Tarttuupahan:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
En lähtisi kokeilemaan. Väriaineet siihen tuskin juuri tarttuu kun pinta on tekokuitua. Olen kokeillut useampia tekokuituisia värjätä ja tulos on ollut vain aavistus väriä sekoittuneena pohjaväriin (keltaisenharmaa on rumasävy). Kloriitti taas saattaa haurastuttaa kankaan rikki. Epähuomiossa onnistuin valkaisemaan ison kasan puuvillaisia vaatteita ja tulos oli kaamea. Useat vaatteet (jopa täyspuuvillaiset) repesivät kun ne ensimmäisen kerran laittoi päälle.
Mä värjäsin juuri sen vaa,enasinisen mustakis. Tuli UPEA !
siis vaaleansinisen

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä värjäsin aikoinaan sen äklön mintunvihreän vanupuvun ihan Dylon-väreillä. HYVIN onnistui :).
Sen mintunvihreän puvun pintakangas oli erilainen kuin tämän nykyisen. Ymmärsin siis ap:n värjäävän uutta pukua. Uudessa puvussa on liukas kiiltävä pinta jonka värjäämistä en edes kokeilisi. Muistaakseni mintunvihreässä on pehmeämpi pinta joten siihen väri varmaan tarttuukin paremmin.
Siis kumpaa pukua ap tarkoittaa??
TOPPApukua
VAI
VANUpukua?

Vanupuvun värjäys onnistuu kyllä.

 
vieras
Joskus näin vanupuvun, joka oli värjätty. Siitä oli tullut kiva eli siis hyvin oli onnistunut värjys. Itse en kuitenkana uskaltaisi lähteä lastenvaatteita värjäämään, enkä varsinkaan vauvanvaatteita. Noissa väreissä saattaa nimittäin olla vaikka mitä myrkkyjä!
 
Jenis
Anteeksi nyt taas, mutta - mitä väliä sillä on, minkä värinen vanupuku vauvalla on? Yleensä noi vauvojen vaatteet yritetään tehdä mahd. vähillä kemikaaleilla, ja täällä ollaan holvaamassa kloriittia niihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus näin vanupuvun, joka oli värjätty. Siitä oli tullut kiva eli siis hyvin oli onnistunut värjys. Itse en kuitenkana uskaltaisi lähteä lastenvaatteita värjäämään, enkä varsinkaan vauvanvaatteita. Noissa väreissä saattaa nimittäin olla vaikka mitä myrkkyjä!
Tuolla logiikalla vauvalle ei saisi ostaa kaupastakaan muita kuin valkoisia vaatteita. Ei niissä mitään myrkkyjä ole, ihan turhaa hysterisointia.
 

Yhteistyössä