Uskaltaisitteko päästää alle 3veen isän kanssa reissuun ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Meillä on siis vajaa 2,5vuotias poika ja kesäksi syntyy vauva. Mies haluaisi lähteä vanhempiensa ja siskonsa perheen kanssa Legolandiaan kesällä. Minä jäisin tietysti kotiin vauvan kanssa.

Mies tekee kuitenkin reissutyötä ja vaikka onkin paljon pojan kanssa kun ei ole reissussa, niin loppujen lopuksi aika vähän. Mies on vähän sellanen adhd itekin ja sille sattuu ja tapahtuu. Nyt mua pelottaa päästää ne kahestaan tonne Legolandiaan, kun siellä on niin paljon ihmisiäkin. Miten mä selviin jos jotain tapahtuukin? Miehen vanhemmatkin on vähän höntsiä lasten hoidossa. Miehen siskoon kyllä luotan, mutta hällä omat 2v ja 4v, joten sen aika menee kyllä ihan niiden hoitamisessa, kuten tod.näköisesti miehen vanhempienkin.

Nyt mun pitäis tehä joku päätös. Mies on kyllä lähössä Leville pojan kanssa kahestaa, mutta en voi odotella ja katsoa miten se reissu menee, kun kesän matkaa ollaan kuulemma jo varaamassa.

Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Niin ja ite ehdotin että menisivät vaikka muumimaailmaan tai jonnekin Suomessa ku poika on vielä niin pieni ettei itse ymmärrä vaikkei Legolandiaan pääsiskään. Mut se vaihtoehto ei miellyttänyt.

mä uskon, että kun isä on pojan kanssa kaksin, niin on varmasti silloin skarppi. Voi vaikuttaa sun seurassa huolimattomalta, mutta kun on yksin vastuussa pojasta, niin varmasti huolehtii. :)

Ajatteles asiaa niin päin, että voisko lapsen päästää sun kanssas reissuun?? Niimpä. Se on hemmetti sen isä, jossain mättää jos ei lapsensa kanssa osaisi olla. Yleensä äidissä, mättää siis.

Totta kai "paastaisin".

Meilla oli tytto 2v7kk kun oli jouluna isansa kanssa Suomessa, mina olin kotona vauvan kanssa. Viime jouluna tytto sitten jo vuoden vanhempi ja olivat taas Suomessa, mina edelleen nuoremman kanssa kotona. Pienempaa en antanut mukaan, on viela tissillakin. Ehka ensi jouluna sitten, kun on yli 2v. hankin.

Kuulostaa oikein mukavalta. Onhan siellä paljon aikuisia paikalla ja varmasti mies on kahdestaan pojan kanssa huolellinen. Ja muutenkin tuttua kulkea lentokoneessa kun matkailee paljon. Päästä ihmeessä!

[QUOTE="Neljän äiti";25416029]No mun mielestä on suunnileen sama matkaileeko kotimaassa vai Tanskassa. Lähtisitkö itse sinne lapšen kanssa? Miksi et luota lapsen isään?[/QUOTE]

No mä taas luulen et Legolandiassa on kesällä porukkaa moninkertaisesti enemmän kuin missään Suomen lomakohteessa. Eniten pelkään et lapsi häviää ja sille käy silloin jotain.. :/ Mutta siis niin kuin mainitsin mies on vähän sellanen höntsä muhun verrattuna ja antaa lapsen mennä niin paljon vapaammin kuin minä.

No tottakai "päästäisin" ihan yhtälailla meillä mies on se vanhempi ,kuin minäkin.Meillä ei mitään lupia tarvitse minulta kysyä,menkööt keskenään vaikka toiselle puolelle maapalloa.

[QUOTE="mona";25416104]No mä taas luulen et Legolandiassa on kesällä porukkaa moninkertaisesti enemmän kuin missään Suomen lomakohteessa. Eniten pelkään et lapsi häviää ja sille käy silloin jotain.. :/ Mutta siis niin kuin mainitsin mies on vähän sellanen höntsä muhun verrattuna ja antaa lapsen mennä niin paljon vapaammin kuin minä.[/QUOTE]

Niin siis ap:n vastaus tää..

Mä kyllä lähtisin itse mukaan vauvan kanssa tai päästäisin miehen pojan kanssa matkaan.
Hei haloo .... toiset valittaa kun mies ei ole lapsen kanssa ollenkaan ja toinen valittaa kun mies haluaa tehdä jotain yhdessä lapsen kanssa.
Ehdottomasti reissuun !!!!!

[QUOTE="xXx";25416059]Ajatteles asiaa niin päin, että voisko lapsen päästää sun kanssas reissuun?? Niimpä. Se on hemmetti sen isä, jossain mättää jos ei lapsensa kanssa osaisi olla. Yleensä äidissä, mättää siis.[/QUOTE]

Mä oon lapsen pääasiassa yksin hoitanut kun mies tekee reissutyötä. Se tässä jännittääkin kun mies on ollu pojan kanssa niin paljon vähemmän..

Ymmärrän ap tavallaan huolesi, mutta oon kuitenkin sitä mieltä, että sun pitäis ehdottomasti luottaa mieheesi ja päästää heidät reissuun. Mies on kuitenkin aikuinen ja lapsen isä. Eikä se mies ainakaan vastuullisemmaksi muutu, jos et anna sille tilaisuutta siihen.

• Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Niin kai mä sit päästän ne. Ja oon toki onnellinen kun mies haluaa lapsen kanssa mennä. Ja terotan et nimilappu selkään iltä varalta et katoaa yms. En oo aatellu et olisin ylihysteerinen, mut ehkä mä sit kuitenkii oon.

Mut sille en voi mitään et aattelen et lapsi on turvallisimmissa käsissä jos on mun kanssa kuin miehen. Ois varmaan eri asia jos mies ois ollu lapsen kanssa kotona nää vuodet.

Päästäisin ja olen päästänytkin, vaikka ei siinä taidettu varsinaisesti lupia minulta kysellä.

Toisaalta voisin kuvitella myös lähteväni vauvan kanssa mukaan, jos ei reissu ajoitu ihan syntymän aikoihin.

Niin kai mä sit päästän ne. Ja oon toki onnellinen kun mies haluaa lapsen kanssa mennä. Ja terotan et nimilappu selkään iltä varalta et katoaa yms. En oo aatellu et olisin ylihysteerinen, mut ehkä mä sit kuitenkii oon.

Mut sille en voi mitään et aattelen et lapsi on turvallisimmissa käsissä jos on mun kanssa kuin miehen. Ois varmaan eri asia jos mies ois ollu lapsen kanssa kotona nää vuodet.

Minusta ihan älytön ajatus. Ja aika surullinenkin.

Yhteistyössä