Uskaltaisitteko ostaa Bichon Frisen pennun tällaiselta myyjältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmmm...

Vieras
Keltaisessa Pörssissä oli eilen myynti-ilmoitus 17 viikkoisesta pennusta, hinta 350 euroa ja paikkana Lappeenranta. Laitoin myyjälle sähköpostia ja hän vastasi näin:

Hei,
Kiitos mielenkiinnosta
minun kaunis pentu
romeo on 17 viikkoa vanha,
ja hän on rokotettu
romeo on ystävällinen lasten kanssa

ja muut lemmikit sinua
on ihanaa aikaa
romeo koska hän on lempeä,
ja koulutettu
Haluan parasta romeo

koska olen erittäin huolestunut
hyvinvoinnista lemmikit
Toivon, että otatte
hyvää huolta
romeo ja toivon
voit aina ostaa leluja
romeo koska
Hän tykkää leikkiä leluilla
Olen tällä hetkellä Lontoossa
kanssa romeo ja olen hyvin
kiireinen uutta työtäni
Olen päättänyt lähettää romeo

takaisin hyvän perheen Suomessa
koska hän oli syntynyt vuonna
Suomessa ja hän vain kuuntelee
komentoja in suomi

Aion järjestää
siirtoon
romeo omaan
osoite Suomessa
Kokonaiskustannukset
lukien toimitus
on 340Euros
romeo mukana kaikki hänen

asiakirjat mukaan lukien
Hänen EU-passin ja
rokotustodistukset
Olen ostanut uusia leluja
ja uusia vaatteita romeo

hän on hyvin onnellinen ja
hän on valmis tapaamaan
uuden perheensä
onko teillä mitään kokemusta
koiria tai muita lemmikkejä
Onko sinulla muita lemmikkejä kotona
sinulla on ihanaa aikaa
kanssa romeo koska hän on lempeä
ja hän on fiksu
Ohessa kuvia
ja romeo
Odotan vastausta
ystävällisiä terveisiä

Noin huono yritys heh. Käske lähettää suomeen ,rahti maksaa koiran hinnan ..... Olin joskus etsimäs koiraa mut tommone huijaus viesti osu silmään .... Otin yhteyttä huvikseni ja pyysin lähettää koiran suomeen. Tarvitsi muka rahat lähettämistä varten. Pisti takas ettei koira voi lähettää ilman saattajaa, tuo se itse tänne ja lähetä kopio koiran sukutaulusta ja FCI tai maan koiraliton paperit missä rekisterissä ja mikrosirutunnus sekä emän ja isän nimi ja kennelin nimi.... Tuli hiljaista,,,eipä sitte kuulunu mitää...ilmiannoin kyllä asiattoman viestin kun ei palstalla ollut muuta vaihtoehtoa ilmoittaa huijauksesta. Olkaa varovaisia

Siis eikö jo oma järki sano.. Kaikkee sitä pitää kysellä palstalta. Ehkä mietit koko koiran ottamista vielä uudestaan ja ainakin tutustut millaista on pentutehtailu. Koirat otetaan aina kasvattajalta, joka kuuluu Suomen Kennelliittoon. Heidän sivuiltaan löytyy eri rotujen kasvattajat. Lisäksi kannattaa lukea Tuire Kaimion kirjat, joissa käsitellään pentuaikaa ja koiran kouluttamista.

Haiskahtaa vaan VÄHÄN petokselle? Uskomatonta että tällaista tarvii edes kysyä, tuohan on ihan selvä kamerunilais-huijaus. Ei ihme että niin monet menee näihin jos ap:llakin tuli vain pieni epäilys onkohan kaikki kunnossa. Haloo?!

Keltainen Pörssi on täynnä noita älyttömiä hoonosoomi- ilmoituksia. Kukaan jolla on vähänkin järkeä päässä ei vastaa tollaiseen, noi on joko itse pentutehtailijoita tai sitten välittävät pentutehtailijoitten koiria.

Mulla kaveri yritti ostaa koiraa ja sai samanlaisen viestin. Hän päätti ostaa koiran, mutta koiran tulopäivänä hän sai myyjältä vietin, että koira on jäänyt Ranskassa tulliin ja pitäis lähettää koiralle 1000 e rahaa, koska myyjän mukaan loira jolla on omaisuutta ei voi jäädä tulliin. Tässä vaiheessa kaveri totes tulleensa huijatuksi. Ei lähettänyt rahoja. Ainut tappio oli puhelinkulut myyjälle. Kaveri teki myyjästä rikosilmoituksen ja poliisilta sai kuulla, että samalla tarinalla huijattu monia ihmisiä. Lopulta osti Suomesta kennelistä koiran, tosin paljon kalliimmalla hinnalla.

[QUOTE="Mimmi";28335406]Siis eikö jo oma järki sano.. Kaikkee sitä pitää kysellä palstalta. Ehkä mietit koko koiran ottamista vielä uudestaan ja ainakin tutustut millaista on pentutehtailu. Koirat otetaan aina kasvattajalta, joka kuuluu Suomen Kennelliittoon. Heidän sivuiltaan löytyy eri rotujen kasvattajat. Lisäksi kannattaa lukea Tuire Kaimion kirjat, joissa käsitellään pentuaikaa ja koiran kouluttamista.[/QUOTE]

Tai ulkomaiselta kasvattajalta josta on ensin saanut suomessa suosituksia mm. toisilta kasvattajilta tai rotujärjestöstä. Tuontikoiralla pitää myös olla FCI:n Export Pedigree kaikkien muiden papereiden, passien ja rokotusten lisäksi jotta sen voi turvallisesti tuoda suomeen. Liian moni joutuu myöskin joko palauttamaan kohdemaahan tai lopettamaan koiranpentunsa joka paljastuu salakuljetetuksi tai rokotusmerkinnät väärennetyiksi. Koiraa hankkiessa kannattaa muutenkin tutustua kasvattajaan kuin vain hänen itsensä kauttaan, esim. kasvattamiensa koirien sukutiedot, terveys- ja näyttelytulokset sekä mahdolliset perinnölliset sairaudet kannattaa tarkistaa rekisteritiedoista ja jutella toisten hänen kasvattiensa omistajien kanssa heidän kokemuksistaan. Et voi koskaan olla liian perusteellinen päättäessäsi keneltä kasvattajalta haluat pennun ottaa.

[QUOTE="vieras";28335421]Keltainen Pörssi on täynnä noita älyttömiä hoonosoomi- ilmoituksia. Kukaan jolla on vähänkin järkeä päässä ei vastaa tollaiseen, noi on joko itse pentutehtailijoita tai sitten välittävät pentutehtailijoitten koiria.[/QUOTE]

Yleensä noilla googletranslaten käyttäjillä ei edes ole mitään koiria olemassa, kunhan pyrkivät hyväuskoisten lompakolle kynimällä kiihtyvällä tahdilla lisää kuljetusmaksuja yms. niin kauan kunnes ostajalle selviää ettei mitään koiraa sitten olekaan tulossa. Pentutehtailijat ja trokarit tunnistaa sitten ihan muista asioista, muttei toki heidänkään kanssa kannata kenenkään järkevän asioida.

Olen nähnyt aivan samankaltaisen ilmoituksen kioskien mäyräkoiranpentua.

No, jos haluat tukea mahdollista pentutehtailua/ menettää rahasi "ei-mihinkään", niin osta ihnmeessä.

Sinuna ottaisin yhteyttä Kennelliiton nimeämään kyseisen rodun pentuvälittäjään, ja etsisin sieltä sopivan pentueen.

Eihän tuossa ensinnäkään myydä Bichon frisetä, vaan paperitonta koiraa. Vastauksena kysymykseen: en todellakaan edes harkitsisi minkään eläimen ostamista tuollaiselta ilmoittajalta.

Jos olisin tylsistynyt kotiäiti jolla on aikaa vaikka muille jakaa, niin varmaan piruuttani ryhtyisin harrastuksena käräyttämään näitä hujarimyyjiä salakuvaamalla ja keräämällä todistusaineistoa.

Itse otin iha muutama päivä yhteyttä mieheni kanssa lontoossa asuvaan tyyppiin nimeltä Sarah gorge..mut epäiltiin alusta asti et nyt ei olla iha puhtaal pöydäl liikenteessä! Aikamme läheteltii viestii sähköpostitse ja niihän sil meni lopulta pasmat sekasi...ja sit ei enää jaksettu kirjottaa..oli niin selvä homma et tää on huijausta! Aijotaa ottaa jossain kennelistä pentu..ei kylläkään tarvis olla rekisteröity!:)

Juu ei kannata missään tapauksessa ostaa tuolta koiraa sillä olin itse katsomassa keltaisesta pörssistä tiibetinspanielin pentua ja sit löytyä halpa tipsu ja laitoin sähköpostia sit siin ilmoituksessa oli lukenut et se asuu mynämäellä ja sit siin viestissä se kirjotti ihan samalla tavalla kuin tua ja rahti oli mukamas 350€ ja sit se asukin Lontoossa ja koira olikin nattu eikä uros. Varmaan sama huijari on kyseessä sillä kirjoitti aivan samalla tavalla kuin tua…

Juu ei kannata missään tapauksessa ostaa tuolta koiraa sillä olin itse katsomassa keltaisesta pörssistä tiibetinspanielin pentua ja sit löytyä halpa tipsu ja laitoin sähköpostia sit siin ilmoituksessa oli lukenut et se asuu mynämäellä ja sit siin viestissä se kirjotti ihan samalla tavalla kuin tua ja rahti oli mukamas 350€ ja sit se asukin Lontoossa ja koira olikin nattu eikä uros. Varmaan sama huijari on kyseessä sillä kirjoitti aivan samalla tavalla kuin tua…

[QUOTE="Nooruska";28657168]Juu ei kannata missään tapauksessa ostaa tuolta koiraa sillä olin itse katsomassa keltaisesta pörssistä tiibetinspanielin pentua ja sit löytyä halpa tipsu ja laitoin sähköpostia sit siin ilmoituksessa oli lukenut et se asuu mynämäellä ja sit siin viestissä se kirjotti ihan samalla tavalla kuin tua ja rahti oli mukamas 350€ ja sit se asukin Lontoossa ja koira olikin nattu eikä uros. Varmaan sama huijari on kyseessä sillä kirjoitti aivan samalla tavalla kuin tua…[/QUOTE]

Voi rakas, tuo teksti on käännetty suoraan netin kääntämiskoneella, sen takia ne kaikki huijarit kuulostaa samalta

Rodusta tai roduttomuudesta viis, koiraa ei oteta koskaan a) tapaamatta kasvoikkain ihmisiä, jotka sitä ovat hoitaneet b) näkemättä koiraa sen kasvu-/elinympäristössä c) arviomatta, miten se reagoi yllykkeisiin kuten lapsiin, kissoihin, koviin ääniin jne.

Ap ei taida tietää noita kaikkia romeosta, joten älä ota hän ;)

Yhteistyössä